"Fotoğraf çekmek beni besliyor"

Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanı BORA KOÇAK, fotoğrafın artık hayatının önemli bir parçası haline geldiğini söylüyor.

21.10.2016 14:58:380
Paylaş Tweet Paylaş
"Fotoğraf çekmek beni besliyor"
SU ALTI ÇEKİMLERİ YAPACAĞIM
TATİL ANLAYIŞI DEĞİŞT
İ Eskiden benim için tatilin anlamı, dinlenmek, farklı yerler görmekti. Şimdi gideceğim yerin fotoğraf çekmeye ve drone kullanmaya uygunluğu ana kriterim haline geldi. Hawaii, Los Angeles, Atina ve Tokyo’ya gittiğimde çok güzel fotoğraflar çekme imkanım oldu. Kapodokya’da yaptığımız ürün lansmanından sonra da benim çektiğim fotoğraflar gazetelerde yayımlandı.
YENİ FOTOĞRAF ROTALARI Kapadokya’ya iş dolayısıyla gittiğim için zamanım kısıtlıydı ve istediğim çekimleri yapamadım. Tekrar gidip gün doğumunda balonları çekmek istiyorum. Ağustos ayı başında Yunan Adaları’ndan Lenos Peplos’a gideceğim. Bir de drone için cennet dedikleri Mauritius Adası da seyahat listemde yer alıyor. Bu adaya yapacağım seyahate sadece drone için motive oldum diyebilirim.
İLGİ ALANLARI GENİŞLİYOR Ayrıca çok yeni yeni GoPro da kullanmaya başladım ve bu beni çok heyecanlandırıyor. Şimdi de dalışla ilgili videolar izleyerek kendimi eğitmeye çalışıyorum. Dalış öğrenip su altı çekimler de yapmayı planlıyorum. Mauritius Adası’na gittiğimde GoPro ile su altı çekimi yapacağım. Bunların dışında gitmek istediğim yerlerden biri de Machu Picchu.

FOTOĞRAFLA ZİHNİMİ TEMİZLİYORUM
İŞ YAŞAMINA ETKİSİ
Bizim için en önemli şeylerden biri, zihnimizin temizlenmesi. Zihnimiz temizlenmeli ki biz tekrar şarj olup işimizin başına gelebilelim. Bu konuda bana çok iyi imkan veriyor. Fotoğrafçılık gibi teknolojiye bağlı olan hobiler, teknoloji gündemini daha sık takip etmeye başladığınız için iş hayatına da pozitif etkiliyor. Farklı insanlarla sohbet imkanı bulduğunuz için sosyal ağınız genişliyor ve bu bazen iş network’üne de katkı sağlıyor.
HAREKET ETTİRİYOR İş hayatındaki insanların en önemli problemlerinden biri, hareketsizlik. Fotoğraf insanı farkında olmadan hareket ettiriyor. Ben hafta sonları Çeşme’deki evime gittiğim zaman gündüz denize girer, sahilde yatardım. Şimdiyse sabah denize girdikten sonra makinemi alıp gezmeye başlıyorum. Akşam da drone uçurmak için bir o kadar geziyorum. Böylece çok ciddi yürüyüş yapmış oluyorsunuz.
YENİ KEŞİFLER YAPIYOR Yeni yerler görmek ve farkına varmadığınız yerleri keşfetmeyi de sağlıyor. Örneğin ben 47 yaşımda fotoğraf çekme hevesiyle ilk kez Galata Kulesi’ne çıktım. Fotoğraf ve yaşam bir süre sonra iç içe geçiyor. Sabah evde kahvaltı yapmak yerine Balat’a gidip yarım saat çekim yaptıktan sonra bir yerde kahvaltı etmeyi tercih eder hale geldim.