Kobi Girişim

9 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kobi Girişim

Ömer Özpehlivan
"Fermuarda global olduk"

Dr. Ömer Özpehlivan, Türkiye’nin en büyük fermuar şirketi EMC Fermuar’ın yönetim kurulu başkanı. Aynı zamanda Fermuar Sanayicileri Başkanı. Özpehlivan, 20 yaşında girdiği fermuar sektöründe kısa sürede dünyanın en büyük oyuncuları arasında girdi. Sadece Türkiye’nin değil bölgenin de en büyük fermuar şirketinin sahibi oldu. Şimdi hedefi sektöründe dünyanın en büyüğü olmak. Bu hedef doğrultusunda sektörün İngiltere ve İtalya’daki önde gelen oyuncularıyla işbirlikleri yapan Özpehlivan, “Artık dünyanın herhangi bir yerinde üretilen bir kot pantolonda bizim ürettiğimiz fermuar, düğme, perçin, etiket ya da diğer tekstil aksesuarlarını görebilirsiniz” diyor. 30 yıl önce girdiği fermuar işinde yılda 50 milyon TL ciro yapan Özpehlivan, başarısının ipuçlarını ve gelecek planlarını şöyle anlatıyor:
HEMŞEHRİCİLİK ETKİLİ OLDU
“Aile olarak yarım asrı aşkındır ticaret ve tekstil sektörünün içindeydik. Ben de 20’li yaşlarda İstanbul’un en köklü ticaret merkezlerinden Mercan’da ticaret hayatına başladım. O dönemde hızla gelişen hazır giyim ve tekstil sektörü bende ciddi anlamda fermuar sektörüne ilgi uyandırdı. Günü doğru okuyarak işe atıldığımda henüz 20’li yaşlardaydım. İşe başladığım dönemlerde, başlangıç sermayesi yerine kişiliğiniz en büyük kriterdi. Bu açıdan kendimi fazlasıyla şanslı hissediyorum. Çünkü işe başladığım yıllarda mevcut birçok Malatyalı hemşerim denim sektöründe faaliyet gösteriyordu. Tabi benim de Malatyalı oluşum onlar için önemli bir tercih sebebi oldu.
KRİZLER KIRILMA NOKTASI
 Akılcı ve güçlü yatırımlarla sektörel bilinirliğimi artırdım. Bugün ulaştığımız global yapımız esasen o günlerde aldığımız stratejik kararların sonucunda oldu. Ekonomik krizler de dönüm noktalarımızdı. En ağır krizlerde bile teknoloji ve insan yatırımlarımızı sürekli arttırdım. Krizler bittiğindeyse sektörel rekabet gücümüz daha optimum düzeydeydi. Yurtdışı pazarları iyi analiz edip gelişmelere anında reaksiyon göstermek ve fırsatlar karşısında hızlı olmak da önemli oldu. Niş pazarlara dönük geliştirdiğimiz özel ve teknik ürünler de marka yolculuğumuzda önemli mihenk taşları oldu. Bugün İstanbul ve Malatya’daki tesislerimizde 420 kişiyi istihdam ediyoruz. Yurtdışı ofislerimizdeyse 40 çalışanımız var.
5 YILLIK HEDEF
5 yılda global yapımızı daha da güçlendirmek istiyorum. İhracat odaklı büyümemizi sürdürüp yurtdışı satış noktalarımızı daha da artıracağız. En büyük hedefim, fermuarda dünyanın en önemli oyuncusu olmak. Geçen yıl İngiliz fermuar devi Slik Grup’la yaptığımız anlaşmayla markanın 33 ülkedeki üretim ve satış haklarını aldık. Bu sayede İngiltere hazır giyim pazarının yüzde 80’inde kalite ve servisiyle onaylanmış bir marka olduk. Yine İtalya’nın Metal Bottoni markasıyla yaptığımız işbirliği bizlere Avrupa denim sektörünün kapılarını araladı. Önümüzdeki dönemde Hindistan ve Fas projelerimizi devreye sokuyoruz. Kısa sürede Avrupa’ya hazır giyim üreten bu ülkelerle ticari işbirliğimizi daha da yukarıya taşıyacağız. Bir başka projemiz de dünyada bir ilk olacak Fermuar Müzesi’ni kurmak olacak.”
 DANIŞMAN NE ÖNERİYOR?
 MBCO Strateji Danışmanlık ve www.kobiortagim.com kurucusu Mehmet Buldurgan, dünyanın sayılı fermuar üreticileri arasına girmesine karşın Uzakdoğu’nun ucuz fiyat politikası karşısında zorlanan Özpehlivan’a, şu tavsiyelerde bulunuyor:
FİYAT DIŞI REKABET
Türkiye’deki firmalarımızın Uzakdoğu’nun düşük fiyat politikasına karşın temel yaklaşımı, fiyat rekabeti yapmayarak fiyat dışı rekabet unsurlarına odaklanmak olmalı. Özellikle AR-GE konusunda çalışmalar yaparak yenilikçi/yaratıcı ve fark yaratan unsurları öne çıkarmak gerekiyor.
REKABET GÜCÜ YÜKSEK
Çin’e karşı şu anda Türkiye’deki tekstil ve konfeksiyon sektörlerinin en önemli rekabet gücü olan lojistik ve termin (erken teslim) avantajını da iyi kullanmak lazım. Bütün bu çalışmalardan da sonuç alınmazsa Çinli üreticiyle ortak bir joint venture kurabilirler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.