20 ülkede fırsat arıyoruz

İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, şirketin yeni rotasını Capital'e anlattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
20 ülkede fırsat arıyoruz
İpek Kağıt, geçen yıl 23 yıllık ortağından ayrıldı. Yola yalnız devam eden şirket, yeni rota ile yönünü Balkanlar, Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Orta Asya bölgelerine çevirdi. Buradaki 20 ülkede, bugün yatırım ve satın alma fırsatları araştırılıyor. Şirketin genel müdürü SERTAÇ NİŞLİ, “Satın alma da yeni yatırım da yapabiliriz” diyor. Önümüzdeki 5 yılda yurtdışında 4 kat büyüme hesapları yaptıklarını, toplam cirolarını ise 2 katına çıkarmak istediklerini anlatıyor. Yönetici, “Kişisel hijyen alanında kendi markalarımızla güçlü bir bölgesel oyuncu olmak istiyoruz” diyor. Eczacıbaşı Holding Tüketim Ürünleri Grubu’nun amiral gemisi İpek Kağıt, 1 yıl önce 23 yıllık ortağı Georgia-Pacific’in hisselerini satın aldı. Böylece şirketin yüzde 100’ü, yeniden Eczacıbaşı Topluluğu’na geçti. Bu önemli değişimle birlikte şirket, geleceğini yeniden planlamaya başladı. Yurtdışında sadece Orta Asya’da faaliyet gösteren şirket, ortağı nedeniyle dışarıda çok fazla büyüyememişti. Çünkü ortağı, pek çok pazarda zaten faaliyet gösteriyordu. İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, ortaklarından ayrılınca şimdi hızlanacaklarını, tüm Ortadoğu, Balkanlar ve Doğu Avrupa’da büyümek için 20 ülke belirlediklerini söylüyor. Nişli, 5 yılda yurtdışında 4 kat büyüyeceklerini açıklarken, toplam cironun da 2 katına çıkacağını belirtiyor. Bu süreçte 110 bin ton olan üretim kapasitelerini, yeni yatırım ve satın almalarla 300 bin tona çıkarma niyetinde olduklarını ifade eden Nişli, 2 grup halinde büyüme planı yaptığımız 20 ülkedeki fırsatları incelidiklerini söylüyor İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, şirketin yeni rotasını şöyle anlattı:

Capital: Eczacıbaşı Holding, seramik ve yapı gereçleri ağırlıklı bir büyüme sergiliyor. Kağıt üretimine ve şirkete biçilen konum nedir?
- Tüketim ürünleri de topluluğun uzun yıllardır başarıyla büyüttüğü bir grup. Tüketim ürünleri grubunun vizyonunda, kişisel bakım sektöründe Türkiye’de ilk üç oyuncudan biri olma konumunu sürdürmek var. İpek Kağıt olarak biz de Eczacıbaşı’nın gözbebeği bir kuruluş olarak devam ediyoruz. Hisselerin yabancı ortaktan devralınması. Eczacıbaşı’nın bu işe ne kadar önem verdiğini gösteriyor.

Capital: Ortaklığın bitmesi ile şirkete nasıl bir yeni rota belirlediniz?
- Yabancı ortağımızla 23 yıl süren, çok başarılı, verimli bir ortaklığımız oldu. Bu dönemde kapasitemizi 10 bin tondan 110 bin tona yükselttik. Türkiye’deki liderliğimizi perçinledik ve son yıllarda yurtdışma açılmaya başladık. Ancak yabancı ortağımız Georgia-Pacific’in stratejik olarak Avrupa’dan çıkma kararı vermesiyle Eczacıbaşı’na bir fırsat doğdu. Eczacıbaşı da bu fırsatı değerlendirerek süreci başlattı. Süreç, 14 Şubat 2012’de tamamlandı. Biz 14 Şubat’tan sonra yeni rotayı belirlemek için çalışmalara başladık. Yeni rotamızı belirlerken iki tane ilkemiz oldu: Biri, Türkiye’deki liderliğimizi sürdürmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz