Anlama yarışı

Şirketler müşteriye temas için milyonlarca dolar harcıyor

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Anlama yarışı
Yıldız Holding, 2012’de 260 araştırma ile 85 bin müşterisiyle temas kurdu. 5 biniyle yüz yüze görüştü. Bu çaba sonucunda elde edilen veriler, inovasyonda kullanılarak kârlılığın artırılmasını sağladı. Pınar, Bosch, Nestle, Turkcell, Anadolu Isuzu ve Markafoni gibi pek çok şirket de her yıl binlerce müşterisiyle temas kuruyor, birebir görüşüyor. Pazarlama bütçelerinin en az yüzde 5’i araştırmaya harcanıyor. Bütün bu çabanın arkasında ise “müşteriyi anlama” isteği yatıyor. Göz takibi, nöro bilim gibi farklı teknolojiler de şirketlere destek oluyor.
Dünya genelinde şirketler, yılda 50 milyar doları müşterilerini ve pazarı tanımak için harcıyor, Araştırma şirketlerinin cirosu ise büyük holdinglerinkinden farksız... New York merkezli dünyanın en büyük araştırma şirketi Nielsen, geçen yıl 5,6 milyar dolar ciro açıkladı. Dünyanın en büyük ikinci araştırma şirketi Kantar’ın yıllık geliri ise 4 milyar dolar seviyesinde. Dünyada en fazla araştırmaya para harcayan şirketler ise Avrupa’da. Bunlar, dünyadaki toplam araştırma harcamalarının neredeyse 3’te 1’ini gerçekleştiriyor, Araştırma konusunda Avrupalıları, Amerikalı şirketler izliyor. Türkiye ise dünyada araştırma pazarında 27’nci sırada.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Araştırmacılar Derneği’nin verilerine göre Türkiye’de yıllık kişi başına düşen araştırma harcaması 1,7 dolar seviyesinde, Bu rakam, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça az, Ancak her geçen gün araştırmaya verilen önem ve ayrılan bütçeler artıyor, Pazar araştırmalarına yönelik dünya çapında en büyük organizasyon olan Esomar’m araştırmasına göre dünyada şirketlerin araştırmaya ayırdıkları bütçe yüzde 3,4 büyürken Türkiye’deki şirketlerin bu alana ayırdıkları bütçe yüzde 15’in üzerinde artıyor.

Yaptığımız araştırma da Türkiye’deki şirketlerin araştırmaya verdiği önemin arttığını gösteriyor. Şirketler her yıl en az 3 büyük araştırma yapıyor veya satın alıyor. Bu sayede her yıl binlerce müşteriye ulaşıp alışkanlıklarını, tercihlerini ve kendileriyle ilgili görüşlerini yakından takip ediyorlar.

BÜTÇENİN YÜZDE 5İ

Artık veri, şirketler için çok daha önemli. Yapılan bir araştırma, “büyük veri”yi iyi kullanan şirketlerin rakiplerine göre yüzde 6 daha kârlı olduğunu gösteriyor. Birçok şirket, gelirinin ve vaktinin önemli bir bölümünü, müşterilerini ve sektörünü daha iyi anlamak için harcıyor. Şirketlerde, pazarlama departmanları ise adeta araştırma şirketleri gibi çalışıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz