Camın Apple'ı olmak istiyoruz

Prof. Dr. Ahmet Kırman ile küresel bir devi yönetmeyi ve Şişecam’ın hedeflerini konuştuk.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Camın Apple'ı olmak istiyoruz


Capital: Satın almalara ne kadar bütçe ayırdınız?
- Şişecam bu anlamda önemli nakit varlığa sahip. Bunu bir alt değer olarak kabul edip 1/5’lik bir kaldıraç etkisini de hesaba kattığımızda 4 milyar dolara kadar satın almaları çok rahatlıkla finanse edebileceğimizi düşünüyorum. Ama reel olarak bakıldığında net bir bütçe ayırmak mümkün değil. 2013 yılı için 1 milyar dolar civarında yatırım hedefimiz var. Bunun içine organik, inorganik ve idame yatırımların tümü dahil.

Capital: 2012 nasıldı? 2013 beklentileriniz nedir?
- 2012 yıl sonu için net bir rakam veremeyiz ama yine 3 milyar dolara yakın bir rakamla kapatırız. 2012 ihracatımız ise 2011’e göre yüzde 8-10 seviyelerine düşebilir. 2013’e gelirsek, küresel ekonomi açısından görece bir toparlanmadan bahsedebiliriz. Ancak bu toparlanma ve ekonomik canlanmanın çok tatmin edici olmayacağını düşünüyoruz. Şişecam olarak olağan potansiyelimiz dolar bazında yüzde 10 büyümek. 2013 için tabii ki satışlarımızı ve ihracatımızı artırma hedefimiz var. Ancak bu ekonomik düzelmenin veya stabilitenin teminiyle mümkün. Bazen mevcut rakamlarınızı korumak da çok önemlidir. Yine de bu ortamın göreceli olarak iyileşeceğini tahmin ediyoruz. Satışlarımız artacaktır ama çok zıplamayacağız. Yatırımların ana karakteri ise 2013’te de değişmeyecek. Zamanlama açısından uygun olmayan kapasite artırıcı yatırımlarda çok cevval davranmayacağız.

Capital: 2023’te nasıl bir Şişecam göreceğiz?
- Aslında biz daha yakın zamanları rakamlandırıyoruz. Şişecam’ın vizyonu kendi alanının 3 önemli oyuncusundan biri olmak. Bu en az 10 milyar dolarlık ciroyu yaratmak anlamına geliyor. Fakat 3 katlık bir sıçrama, kâr kalitesinde herhangi bir zafiyet göstermeden gerçekleştirilmesi gereken bir hedef. Yani gelecek 10 yılda Şişecam bu düzeylerde büyürken, niteliğini de büyük oranda değiştirmiş olacak. Bugün Avrasya’da var olan Şişecam, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında bütün kıtalarda bayrağını dalgalandıracak.

"KATMA DEĞERLİ URUNE YÖNELMELİYİZ"
SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇIK

Türk cam sanayiinin hacmi 2 milyar doları biraz aştı. Gelişmekte olan, önü açık bir sanayi. Bizim dışımızda da gayet iyi cam üreticileri var ve rekabet ilerliyor. Ama tabii dünya çapında bir şeyler yaratmak çok kolay değil. Sanayimizin ileriye gidebilmesi için katma değerli ürünlere yönelmemiz lazım. Zaten amacımız da bu.
AR-GE YATIRIMLARI
AR-GE harcamalarımızın toplam ciro içindeki payı yaklaşık yüzde 1-2 düzeyinde. Tutar olarak ise 2012’de yaklaşık 30 milyon dolar oldu diyebiliriz. Ancak yüksek iddialarını vizyonuna yerleştirmiş bir şirket için bu yeterli sayılamaz. 2013’te AR-GE’nin hem yatırım hem operasyonel gündemimizden daha ağırlıklı pay alacağını söyleyebilirim.
TASARRUF TEDBİRLERİ
1,4 milyar metreküp ile Türkiye’nin en çok gaz tüketen tüketicilerinden biriyiz. Bunlar kurabiye fırınları değil... Dolayısıyla doğalgaz zammı bizi doğrudan etkiliyor. Elektrik tüketimimiz de yüksek. Topluluk olarak 800-900 milyon kilovat/saate gelen tüketimimiz var. O nedenle enerji tasarrufuna ilişkin ciddi tedbirler alıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz