DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran,
faaliyette oldukları üretim alanlarında güçlenip pazar paylarını
artırırken, potansiyel taşıdığına inandıkları yeni sektörleri de
yakından incelediklerini belirtiyor. “2013’ün ikinci yarısında ana iş
kolumuzla bağlantılı, büyüme öngördüğümüz alanlardaki fırsatları
izlemeye devam edeceğiz” diyor.
İDO da yeni büyüme alanı olarak araç taşımacılığında RO-RO hizmetine
girmeyi planlıyor. Ambarlı’da çok değerli bir iskelelerinin bulunduğunu
anlatan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, orada bir RO-RO limanı yapmayı
planladıklarını söylüyor.
KONJONKTÜR ETKİSİ
Global piyasalardaki çalkantılar, şirketlerin ihracat
performanslarındaki beklentilerine de doğrudan yansıyor. Ankete
katılanların yüzde 40,5’i, bu yıl ihracatlarında en fazla yüzde 5-10
düzeyinde artış beklediğini belirtiyor. Yüzde 12’si de ihracattaki artış
oranının yüzde 10-15’e ulaşabileceğini ifade ediyor.
Şirketlerin ilk yarıda ihracatlarında yaşadıkları artışa gelince...
Yüzde 35,7’lik bölüm ihracatlarındaki artışın yüzde 5-10 düzeyinde
olduğunu, yüzde 19’luk bir bölüm de artışın yüzde 0-5 aralığında
gerçekleştiğini açıklıyor. Yılın ilk yarısında ihracatlarının yüzde 5
artış gösterdiğini belirten Assan Alüminyum Genel Müdürü Remzi Örnek,
yıl sonu ihracat rakamlarındaki artışın da buna yakın olacağını tahmin
ediyor. “İhracatta büyümenin özellikle Avrupa Birliği ile Doğu ve Batı
Avrupa ülkelerinden gelmesini bekliyoruz” diyor. Sektörünün en büyük
ihracatçılarından Yıldız Entegre de yılın ilk yarısında yüzde 10’luk
ihracat artışı yakaladı. Yılın bu şekilde devam etmesi halinde 2013’ü
yüzde 10’luk artışla tamamlayacaklarını belirten Yıldız Entegre Yönetim
Kurulu Üyesi Hakkı Yıldız, ihracattaki büyümeyi sürükleyecek pazarları
şöyle sıralıyor: “Bizim sektörümüzde şu anda Irak, Libya ve Sudan öne
çıkıyor. Daha önceki yıllarda ise en büyük pazarımız İran’dı.”
JTI Türkiye ilk yarıda ihracattaki zayıflamadan şikayetçi. İhracatta yıl
sonuna kadar bir önceki yıla göre yüzde 8’lik bir azalma öngördüklerini
açıklayan JTI Türkiye Genel Müdürü Bilgehan Anlaş, “Bunun en önemli
nedeni ise Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki politik ve ekonomik
belirsizlikler nedeniyle iç pazarda yaşanan daralmalar” diye konuşuyor.