Çift hane hesapları

CEO’lara yıl sonu beklentilerini sorduk. 198 CEO ile yaptığımız ankete katılanların yüzde 65,5’i, yılı çift haneli büyümeyle kapatacaklarını söylüyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çift hane hesapları

DYO Boya Fabrikaları Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Serdar Oran, faaliyette oldukları üretim alanlarında güçlenip pazar paylarını artırırken, potansiyel taşıdığına inandıkları yeni sektörleri de yakından incelediklerini belirtiyor. “2013’ün ikinci yarısında ana iş kolumuzla bağlantılı, büyüme öngördüğümüz alanlardaki fırsatları izlemeye devam edeceğiz” diyor.

İDO da yeni büyüme alanı olarak araç taşımacılığında RO-RO hizmetine girmeyi planlıyor. Ambarlı’da çok değerli bir iskelelerinin bulunduğunu anlatan İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, orada bir RO-RO limanı yapmayı planladıklarını söylüyor.

KONJONKTÜR ETKİSİ
Global piyasalardaki çalkantılar, şirketlerin ihracat performanslarındaki beklentilerine de doğrudan yansıyor. Ankete katılanların yüzde 40,5’i, bu yıl ihracatlarında en fazla yüzde 5-10 düzeyinde artış beklediğini belirtiyor. Yüzde 12’si de ihracattaki artış oranının yüzde 10-15’e ulaşabileceğini ifade ediyor.

Şirketlerin ilk yarıda ihracatlarında yaşadıkları artışa gelince... Yüzde 35,7’lik bölüm ihracatlarındaki artışın yüzde 5-10 düzeyinde olduğunu, yüzde 19’luk bir bölüm de artışın yüzde 0-5 aralığında gerçekleştiğini açıklıyor. Yılın ilk yarısında ihracatlarının yüzde 5 artış gösterdiğini belirten Assan Alüminyum Genel Müdürü Remzi Örnek, yıl sonu ihracat rakamlarındaki artışın da buna yakın olacağını tahmin ediyor. “İhracatta büyümenin özellikle Avrupa Birliği ile Doğu ve Batı Avrupa ülkelerinden gelmesini bekliyoruz” diyor. Sektörünün en büyük ihracatçılarından Yıldız Entegre de yılın ilk yarısında yüzde 10’luk ihracat artışı yakaladı. Yılın bu şekilde devam etmesi halinde 2013’ü yüzde 10’luk artışla tamamlayacaklarını belirten Yıldız Entegre Yönetim Kurulu Üyesi Hakkı Yıldız, ihracattaki büyümeyi sürükleyecek pazarları şöyle sıralıyor: “Bizim sektörümüzde şu anda Irak, Libya ve Sudan öne çıkıyor. Daha önceki yıllarda ise en büyük pazarımız İran’dı.”

JTI Türkiye ilk yarıda ihracattaki zayıflamadan şikayetçi. İhracatta yıl sonuna kadar bir önceki yıla göre yüzde 8’lik bir azalma öngördüklerini açıklayan JTI Türkiye Genel Müdürü Bilgehan Anlaş, “Bunun en önemli nedeni ise Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki politik ve ekonomik belirsizlikler nedeniyle iç pazarda yaşanan daralmalar” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz