Çok agresif hedefler peşindeyiz

Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, yeni görevini ve planlarını Capital’e anlattı...

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çok agresif hedefler peşindeyiz


Capital:Bu sohbet, nasıl iş yapmaya dönüştü?
- Türkiye’yi çok beğendiklerini ve mutlaka büyümek istediklerini belirttiler. Ben de onları Türkiye’ye gelmeleri için teşvik ettim. “Bu sohbetimizi ciddi bir iş sohbetine çeviremez miyiz” diye onlardan teklif geldi. Önce çekimser davrandım. Sonra beni Rusya’daki kampüslerine davet ettiler. Çok ciddi bir kurum olduklarını gördüm. Çok genç ve heyecanlı bir yapıya sahipler. Yaklaşık 4 bin kişi çalışıyor. Dev bir kampüsleri ve müthiş rahat çalışma ortamları var. Heyecanlı, müthiş genç bir kadroya sahipler. Orada hakikaten çok ciddi bir kurum olduklarını gördüm. Kurucusu Arkady, çok tecrübeli, hakikaten önemli bir başarı elde etmiş bir girişimci... Açıkçası bunlar, çok ikna edici faktörler oldu. Elbette herkes gibi bu fikrimi önce ailemle paylaştım. Günümüz dijital dünyasının moda terimi ile açıklamak gerekirse bir RFS (reserach from son) yöntemiyle genç neslin evimizdeki temsilcisi iki oğlumun görüşlerine başvurdum. Onların da heyecanımı paylaşması sonucu Yandex’in Türkiye’deki geleceğine inanarak bu işe girdim.

Capital:Doğan Grubu ile Yandex’in ilişkisi var mı?
- Yandex ve Doğan Grubu’nun bir ilişkisi yok ve Türkiye operasyonuna yapılan yatırım yüzde 100 Yandex sermayesindendir. Doğan Grubu’ndaki icra görevlerimi bıraktım ama yönetim kurulu üyeliklerim devam ediyor. Yandex’in sinerji yaratacağına inandığı her kuruluşla ilişki kurmak ve geliştirmek başlıca amaçlarımızdan biri. Doğan Grubu da hem 22 yılımı geçirdiğim, medya tecrübemi edindiğim, medya, iletişim, eğlence konularında Türkiye’nin lider kurumlarından biri olarak ülkemizin diğer kuruluşları gibi sinerji arayacağım önemli gruplardan biri olacak.

Capital: Sizin için sosyal medyada övgü dolu tepkiler var. Ama gençler takım elbise, kravatınıza takılmış?
- Gençlerle çalışmayı, yeniliklere imza atacak işler yapmanın ana koşullarından biri olarak görüyorum. Türkiye’de gazeteyi internete taşıyan ilk ekiplerden birini yönetmiş biri olarak, yaklaşık 15 yıl önce Milliyet’i böyle değişimi yaşayan ve yaşatan genç arkadaşlarımla birlikte internete taşıdığımızda da onlardan çok şey öğrenmiştim. Yani bilirim ki gençleri dinlemek, görüşlerini değerlendirmek her işin başı. Medya alanında 22 yıllık birikimimi içerik olarak değerlendirirken yine genç arkadaşların yorumlarını ve şekle ilişkin eleştirilerini de dikkate alacağım. Bunun için kendilerine teşekkür ediyorum. Yabancıların, “Roma’da Romalı gibi davran” sözünü de bilirim. Kuşkuları olmasın, bildiklerimi uygulayacağım...

Capital: Yandex, neden Türkiye’ye geldi? Türkiye’deki başlıca hedefleri nedir?
Her konuda olduğu gibi internet pazarının gelişimi için de rekabetin önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de ise sadece Google var ve pazar payı yüzde 100’e yakın. Böyle bir pazarda Yandex gibi dünyadaki en iyi arama motorlarından birinin kayıtsız kalması düşünülemez. Çünkü Türkiye, online pazarda kullanım kıstaslarında dünyada ilk 5’te yer alan bir ülke. yıllardır milyonlarca kullanıcı tarafından denenmiş başarılı teknoloji ve ürünleri var. Bunları başka ülkelerde, farklı kültürlere sunma fırsatı, böyle bir şirket için çok cazip. Yandex, daha önce Türkiye’deki kadar gelişmiş ve hızla büyümeyi sürdüren, gerek kültürü gerekse dili açısından tamamen yeni bir pazar için sıfırdan bir ürün üretmemişti. Türkiye, Yandex için yeni ve tamamen farklı bir deneyim. Arama motoru pazarında gerçek bir rekabet olmayışı ve internet pazarının genel özellikleri bizi Türkiye’de hizmet vermeye iten başlıca sebepler. Buradaki başarımız Yandex’in uluslararası pazarlarda bundan sonra atacağı adımlar açısından yol gösterici olacak. Türkiye’de öncelikli hedefimiz, kullanıcılara gerçek ve kaliteli bir arama motoru alternatifi sunmak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz