"Dünya markası yaratacağız"

CNN TÜRK Genel Müdürü Erdoğan Aktaş, yeni koltuğunda yeni hedeflerini Capital’e anlattı...

11.03.2016 15:31:310
Paylaş Tweet Paylaş
"Dünya markası yaratacağız"
Geçtiğimiz günlerde CNN TÜRK’ün genel müdürlüğü koltuğuna deneyimli gazeteci ve televizyoncu Erdoğan Aktaş geldi. Aktaş, yeni görevinde yoğun bir gündeme ve iddialı hedeflere odaklanmış durumda. Özellikle genç muhabirlerin yetiştirilmesi konusuna önem vereceğini söylüyor. İyi gazeteci adayları bulup, onları iyi yetiştirmek gerektiğinin altını çiziyor. Dijital ayakta da Aktaş’ın hayata geçirmek istediği birçok proje var. Cnnturk.com’un önümüzdeki dönemde adeta zıplayarak ilerleyeceğini söylüyor. “Çok iddialı konuşacağım ama kendi alanında bu yıl içinde bir numara olacak” diyor. Öte yandan Aktaş’ın bir diğer önemli hedefi ise CNN TÜRK’ü bu topraklardan çıkan bir dünya markası haline getirmek. Bunun için tüm altyapının hazır olduğunun altını çizen Aktaş, “Dolayısıyla, nasıl ki bu topraklardan bir şirket markası çıkabiliyorsa bir TV markasının da çıkması gerekiyor. Bu 5 yıllık plan. Hatta 5 yıl çok bile” diye konuşuyor. CNN TÜRK Genel Müdürü Erdoğan Aktaş, yeni koltuğunda yeni hedeflerini Capital’e şöyle anlattı:
* CNN TÜRK’te genel müdürlüğe geldiğiniz andan itibaren en önemli gündem maddeleriniz nedir?
 Hangi düzeyde olursak olalım, CNN TÜRK’te çalışan herkesin ortak gündem maddeleri var. Bunlardan ilki Türkiye ve dünya gündemi. İkincisi TV ve gelişen teknolojiler. Üçüncüsü, internet dünyasıyla içiçe yapılacak olan çalışmalar. Tüm bunların her birini hem Doğan Yayın İlkeleri çerçevesinde ekrana yansıtmamız hem kendimizi geliştirmemiz hem de televizyonculuğa yeni bakış açıları getirmemiz gerekiyor. Burada kiminle konuşursanız konuşun bunlar önemli konular. Buradaki herkes çok tecrübeli, ben de biraz tecrübe edindim. Dolayısıyla meseleye bütün olarak bakmamız gerekiyor. Çünkü işin özü televizyonculuk. Dolayısıyla hem Türkiye hem dünyadaki gelişmelerle, medyanın yeni gittiği yeri iyi analiz etmek şart ve en önemli gündem maddemiz de bu. 
* Yeni bakış açısının gündemin en önemli konularından biri olduğunu söylüyorsunuz. Nedir bu yeni bakış açısı? 
 Yeni teknolojilerin sorumlusu olduğunuz televizyonculuğa adapte olması, yeni üretim biçimleri, dijital dünyayla entegrasyonundan bahsediyorum. Yoksa Türkiye’nin gündemi o kadar yoğun ki zaten... Bugün hangi konuyu öne süreyim diye dert edeceğiniz bir ortam yok. Her gün yeni birçok konu var. Gündem dayatıyor zaten. ~* CNN TÜRK’ün bugüne kadar geldiği noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizin katkılarınız ne olacak?
 CNN TÜRK Türkiye’nin sadece en önemli haber kanalı değil, aynı zamanda en önemli markalarından biri. Bir dünya markasının Doğan TV ile birleşmesi sonucu ortaya ciddi bir sinerji çıkıyor. Bizim haber ve ekonomi bültenlerini izlemeyen iş adamı kaybeder. Türkiye’yi iyi okumak isteyen, CNN TÜRK ekranına bakmak durumunda. Çünkü CNN TÜRK Türkiye’nin hareket eden kesimini ve o kesime uygun gelişmeleri anında aktaran mobese ekranı gibi. Türkiye’de nerede bir kıpırdama varsa, negatif, pozitif, sosyal siyasal ekonomik biz yansıtıyoruz. Burada ne yapılıyorsa Doğan TV Yayın İlkeleri çerçevesinde yapılıyor. Ve bu çerçevede gerçekleşen editoryal bakış açısı, muhabir ya da televizyonculuk bakış açısı günün koşullarıyla biraz daha değerlendirilerek ya da kendi içinde dönüşerek devam ediyor. Bu söylediklerim beylik laflar değil. CNN TÜRK’ün Türkiye’nin en önemli markalardan biri olduğunu söylüyoruz. Bu önemli markayı aynı derecede gündemde tutmak biraz da sizin elinizde. Bir haber kanalı bir haberci için bulunmaz nimet. Onunla yatıp onunla kalkıyorsunuz. Hem insanların buraya katacağı çok şey var hem buranın bizlere katacağı çok şey var.
* Program çeşitliliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Değişim olacak mı?
Program çeşitliliği bir TV kanalı için en önemli konu. Ayrıca dünyadaki en önemli en değerli şey içeriktir. Bu internet için de gazete için de TV ve radyo için de öyledir. Dolayısıyla hiç durmadan içerik üretmeniz gerekiyor. Ne kadar içerik üretirsek o içerik ne kadar iyi olursa o kadar iyi ilerleriz. Haber kanalı ile eğlence kanalı çok ayrışır. Haber kanalının gündemi gün gün değişir. Tüm yapıyı değiştirip başka bir yöne gidebilirsiniz. Bu iki gün sürer, ertesi gün yine eski yayın akışı ile de devam edebilirsiniz. Bu biraz gündemle bağlantılı. Esnek olmanız gerekiyor. * Haber kanalları nasıl rekabet ediyor? Sektörü nasıl görüyorsunuz?
 Birçok şey değişti. Muhabirliğin biraz daha gündeme gelmesi gerekiyor. Daha fazla, yetenekli yeni muhabirler yetiştirmeliyiz. Muhabirlerin de kendi gündemleriyle haber oluşturması gerekiyor. Ortadaki sorunlardan biri şu: Hepimiz aynı kaynaklardan besleniyoruz. 3-4 yerli, bir o kadar da yabancı haber ajansı var. Bunlardan yararlanarak yayın yapmak bir yere kadar. Kendi özgün içeriklerinizi üretmek zorundasınız. İnternet siteniz için de aynı şey geçerli, gazeteniz için de... Burada çok tecrübeli muhabirler var ama biraz daha gelişmesi gerekiyor. Sadece bizim için değil, tüm sektörde güçlü muhabir sayısının daha da artması lazım. Çünkü, muhabir olmak bu işin en üst katı. Ancak genel olarak piyasaya baktığınızda bir atalet var. Kendi içeriğini üretmede, izleyiciyle paylaşmada iyi işler çıkarıyoruz. İngiltere’de de Amerika’da da haber kanalları var. Sakın bunları uluslararası yayınlarla kıyaslamayın. Türkiye’de yapılan en büyük hatalardan biri Türkiye’deki haberciliği, haber kanallarını uluslararası yayınlarla kıyaslamak. O başka bir şey. Haber nereden bakarsanız yereldir. Burada olmuş haberi uluslararası boyuta taşımak içerikle ilgili.
* CNN TÜRK’ün İK altyapısında bir değişim olacak mı?
 Doğan TV’den bahsediyoruz. Buranın zaten çok iyi İK altyapısı var ve son derece profesyonel. Yani yapının bir tarafında eksiklik olsa İK altyapısında ışık yanar. Her şey birbirine ve iç içe bağlı. Ama unutmayın, iyi adam yetiştirmek, hayatın her alanında bu ülkeye olan bir borç. Dolayısıyla iyi gazeteci adayları bulup bu kişileri iyi yetiştirmek gerekiyor. Bu sadece bireysel alınan bir karar da değil. A takımını yönetiyorum ama bir taraftan gözüm hep genç takımda. B takımının iyi yetiştirmeniz gerekiyor ki oradan insan alalım. Bu düşünüş bir şirketi yönetirken de çok önemli. Herkesin bulunduğu alanda iyi adamlar yetiştirmesi çok önemli.
* Dijital yayıncılık sektör için en önemli gelişme. Dijital yayıncılık stratejilerinizden bahseder misiniz?
 Cnnturk.com’un çok ciddi bir tırmanışı var. Önümüzdeki süreçte bu zıplayarak gidecek. Ben dijitalin konvansiyonel medyayı sileceğine inanmıyorum. Günümüzde dünyada ve Türkiye’de konvansiyonel medya ile dijital medya içiçe. İçiçe olduğu sürece birbirlerini besleyecekler. 50 yıl sonra elbette başka bir dünya olacak. Ama bugün o dayanışmanın ve iç içe geçmişliğin çok iyi örgütlenmesi gerekiyor. Cnnturk.com’un altyapısında çok iyi bir ekip var. Çok önemli bir çıkışı var. Çok iddialı konuşacağım ama kendi alanında bu yıl içinde bir numara olacak.
* Bu yıldan beklentileriniz nedir? Önümüzdeki 5 yıllık planlarınız nedir?
 5 yıl sonrasını Türkiye ortamında söylemek çok zor. Ama benim iddiam şu; Türkiye, dünyadaki önemli enerji hatları, stratejik hatlar ekonomik ve mali hatların hatta manevi hatların bulunduğu bir yerde. Her şey buradan geçiyor. Bu kadar jepolitik önemi olan bir noktada nasıl oluyor da tüm dünyaya enformasyon kaynağı olan, merkezi Türkiye olan bir haber kanalı çıkmaz diye hep merak etmişimdir. Benim hedefim dünyada da marka olabilmek. Dünyanın her tarafında aynı teknoloji kullanılıyor. Türkiye’nin bu anlamda geride kalmış bir durumu yok. Artık mesele içerik üretimi. Dolayısıyla, nasıl ki bu topraklardan bir şirket markası çıkabiliyorsa bir TV markasının da çıkması gerekiyor. Bu 5 yıllık plan. Hatta 5 yıl çok bile.. Çünkü tüm altyapı hazır.~FARKLI GELİR MODELLERİ ÇIKIYOR
Reklam hala gelir elde modelimiz ama bunun içine internet eklendiğinde farklı gelir modelleri çıkıyor. Yeni içerik üretmek, bu içerikleri farklı mecralarda da sunduğumuz zaman yine bambaşka gelir modelleri oluşuyor. Örneğin cep telefonu, dizüstü bilgisayarlar, tüm mobil dünya gibi… Eğer bunları konvansiyonel medyaya eklerseniz gelir modeli olarak ortaya iyi bir şey çıkacak.

DAHA ÇOK İÇERİK ÜRETMEMİZ GEREKİYOR

İYİ ANALİZ
Bakkal dükkanı işletsek dahi Türkiye’deki ve dünyadaki gelişmelere bakmak durumundayız. Her türlü gelişmeyi iyi analiz ederek yola devam etmemiz gerekiyor. Dolayısıyla Türkiye’deki medya sektörünün de aynı şekilde hareket etmesi lazım. Çin’deki gelişmeler de burayı çok etkiliyor, Ortadoğu sorunu da... Tüm bunları sadece haber olarak değil, bir şirketi yönetirken de acaba ne gelişmeler olacak diye analiz etmemiz gerekiyor.
ÖLÜ TOPRAĞI VAR
Türkiye’deki medya sektöründe bir ölü toprağı var ama neden tam olarak bilmiyorum. Biraz silkinmesi gerekiyor. Biraz daha içerik üretmemiz gerekiyor. Daha genele bakalım, bundan 1-2 yıl önce tüm dünyaya çok daha farklı ve çok daha etkili ve çok daha katma değer üreten diziler satılırken şimdi düşüş var. Yani, meseleye haber televizyonculuğu ya da eğlence temalı yayıncılık olarak değil genel olarak orijinal içerik üretimi noktasından bakmamız gerekiyor. Haber için de öyle…

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz