"Fonlarla büyüyenler"

Son dönemde girişim sermayesi fonlarıyla gücüne güç katan şirket sayısı giderek artıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Fonlarla büyüyenler
İnternet alışveriş sitesi Unnado.com, 1 yılda tam 15 kat büyüdü. Mavi Jeans’in cirosu 4 yılda 3 kat arttı. Arzum’un cirosu 4 yılda, Medical Park’ın cirosu ise 3 yılda ikiye katlandı. Hepsinin ortak noktası, bu hızlı büyümeyi başarılı fon ortaklıklarıyla sağlamaları. Aslında onlar yalnız değil. Son dönemde girişim sermayesi fonlarıyla gücüne güç katan şirket sayısı giderek artıyor. Şirketler cirolarını katlarken fonlar ise 1’e 3 getiren kazançlı çıkışlar yapıyor. Uzmanlar, “Başarılı örnekler arttıkça hareketlilik de artacak” diyor. Mavi Jeans’ten Uno’ya, Mey İçki’den gittigidiyor.com’a kadar irili ufaklı onlarca şirketin ortak bir noktası var. O da son dönemde yaptıkları başarılı fon ortaklıkları. Kimisinin ortaklığı halen sürüyor. Hatta bu sayede çok ciddi büyüme oranlarına ulaşmış dürümdalar. Bazı örneklerde ise 4-5 yıllık fonlu dönemin ardından son derece kârlı çıkışlara imza atıldı. Uzmanlara göre dikkatli ve akıllıca yapıldığında “kazan-kazan” projesine dönüşen girişim sermayesi ortaklıkları, son dönemin gözde büyüme yöntemlerinden. Bu gerçeği hem kendilerine ortak alan şirket sahipleri hem danışmanlar doğruluyor. Peki ister “özel sermaye” ister “girişim sermayesi” olsun fonlarla büyümenin sırrı ne? Son dönemin en çok kazandıran ortaklıkları hangileri? Başarı nasıl geliyor ve daha da önemlisi bu süreçte nelere dikkat etmek gerekiyor? Tüm bu sorulara yanıt bulabilmek için fonlarla büyüyen şirketlerin öykülerini mercek altına aldık.
Tabloları görmek için görsele tıklayın.
MAVİ JEANS NASIL BÜYÜDÜ?
Girişim sermayesi ortaklıklarında şirketler için en önemli katkı finansal destek ve cirosal büyüme, 2008’de Turkven ile ortaklık yapan Mavi Jeans’in genel müdürü Cüneyt Yavuz, finansal desteğin önemini vurguluyor: “Ortaklık öncesinde 190 mağazası olan ve yılda 195 milyon TL’lik ciro gerçekleştiren bir şirkettik, Dört yılda, mağaza sayımızı 285’e ve ciromuzu üç katına çıkararak yılda 555 milyon TL’ye ulaştık,” Yavuz, 4 yıllık başarı hikayelerini ve yaşadıklarını ise şöyle anlatıyor: “İlk günkü heyecanını kaybetmeyen bu işbirliği, markanın global operasyonlarının gelişmesine katkıda bulunuyor, Mavi’nin Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya iştiraklerine geçtiğimiz yıl Rusya ve Hollanda da eklendi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz