Hedefimiz dünya markası olmak

Caroline Koç’la Haremlique ve Selamlique markalarını, bu markalarla ilgili hedeflerini konuştuk.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz dünya markası olmak


Capital: Selamlique markasını daha sonra ortaya çıktı. Bu markada nasıl bir ivme yakaladınız?
- Biz ilk işe başladığımız günden bu yana markalarımızı sıfırdan oluşturduk. Selamlique çok odaklı bir marka ve bu fokuslanmayla yoluna devam edecek. Ürün gamının genişlemesini de yine mevcut ürünlerin
çeşitlendirmesiyle yapacağız.

Capital: Haremlique ve Selamlique dışında başka markalar da olacak mı önümüzdeki dönemde?
- Bu, potansiyel gördüğümüz farklı bir alan söz konusu olduğunda olabilecek bir şey. Zira mevcut markalarımızın odaklanmasını bozmayacağız.

Capital: Sizin daha önce de Play Barn ve Edwards’la farklı sektörlerde girişimcilik denemeleriniz oldu. Bu girişimlerinizden Haremlique nedeniyle mi vazgeçtiniz?
- Hayır, bu işlerden Haremlique ve Selamlique nedeniyle vazgeçmedim. Bu markalarımız daha çok yeni. Bu işleri yeterince ilgilenemediğim için devretmek zorunda kaldım. Zira kızlarım çok küçüktü ve annelik isteğim daha ağır basıyordu. Şu anda her iki iş de devam ediyor.

Capital: Şu anda Haremlique’in performansı nasıl? 2012 yılını ne kadarlık bir ciroyla kapattınız? Bu yıl sonu için hedefiniz nedir?
- Burada iki markanın iki ayrı şirket altında olduğunu ama beraberce çalıştıklarını belirtmek isterim. Markaların her ikisinin de yatırım süreçleri devam ediyor. Anlayacağınız masraf çok ama hızlı bir büyümemiz olduğunu söyleyebilirim. Rekabet gereği rakam vermek istemiyorum ama Haremlique’e göre daha yeni olan Selamlique’ın cirosu iki yıldır yüzde 100 büyüyor.

Capital: Haremlique’in tam olarak farkı nedir size göre? Tüketici gözünde bu farkı iyi anlatabildiğinizi düşünüyor musunuz?
- Gerek Haremlique gerekse Selamlique’ın farkı tasarımlarındaki özgünlük, sadelik, şıklık ve huzur etkisidir. İnsanlar mağazalarımıza ya da yurtdışında katıldığımız fuar stantlarımıza geldiklerinde bu konudaki övgülerini gizlemiyor. Bence mağazalarımızın ve ürünlerimizin algılanan kalitesi oldukça yüksek. Yani yaptıklarımız, kendisini sessizce ama kuvvetli bir şekilde hissettiriyor. Marka bilinirliğimizi de hedeflediğimiz segmentte bir noktaya getirdiğimizde zaten işin büyük kısmı tamamlanmış olacak.

Capital: Bu kârlı bir iş mi? Başlangıçta bu işin sizin için hobi olarak başladığı konuşuldu. Ancak oluşturduğunuz stratejiler aksini söyler nitelikte... Bu işte kârlılık sizin için önemli mi?
- Kârlılık her işte önemlidir. Dünya markası olma vizyonumuz var bildiğiniz gibi... Tabii ki bu bir iş, hem de ciddi bir iş.

CAROLINE KOÇ NASIL BİR İŞ KADINI?
DİNLEMEYİ SEVERİM

Dinlemeyi, hızlı karar vermeyi severim. İş yaşantımda daha çok ileriye bakarım. Hayal ettiklerimin gerçekleşen kısımları beni mutlu eder. Hatanın olabileceğine inanırım ama tekrarlanmasını sevmem.
AÇIK KONUŞMAK ÖNEMLİ
Açık konuşmayı severim. Herkesi olduğu gibi kabul ederim ve mesafemi buna göre ayarlarım. Bir iş yaparken aslında ne yaptığımı düşünürüm. Kimlere ne faydası olduğuna bakarım.
HERKES MEMNUN OLMALI
Beni de içine alarak çalışanları, müşterileri ve toplumu mutlu eden bir fayda benim için önemlidir. Sadece beni memnun eden bir işi yapmak istemem.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz