Liderlik değil artık kâr önemli

Musa Ülken ile sigorta sektörünü ve kârsızlık sorununa karşı stratejilerini konuştuk.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Liderlik değil artık kâr önemli

Tarife yapımızı değiştirdik. Bu alanda pazar payımız büyük, Ancak yaptığımız çalışmalarla bize kazandıran müşteriyi içeride tutacağımız, müşteriye de kazandıracağımız daha uygun fiyatlarla yola devam edeceğiz. Bu alanda da yıl sonu itibariyle kârlılığa geçmeyi hedefliyoruz.

Capital: Siz Anadolu Sigorta’yı uzun vadede nereye taşımak istiyorsunuz?
- 2023 yılında sigortacılığın nereye gideceğine dair yapılan çalışmalarda sigorta sektörünün 4 kat büyümesi planlanıyor, Biz de 2023 yılı itibariyle prim üretimimizi 8,5 milyar TL ve aktif büyüklüğümüzü 5 milyar TL’ye çıkarmayı düşünüyoruz. Sektörde bugün yüzde 13,5 olan pazar payımızın da paralel kalacağını öngörüyoruz.

“SÜREÇLERİ HIZLANDIRIYORUZ"
MÜŞTERİ SKORLAMASINA GİDİYORUZ

Haziranda genel müdür olduktan sonra müşterilerimize daha yakın olmak için başlattığımız “Closer to Customer” projesini hızlandırdık. Bunun için bazı yapısal değişiklikler orta koyduk. Özellikle ağustos ayı itibariyle müşteri skorlaması üzerine yeni yapılar kurduk. Tarife yapımızı değiştiriyoruz. Daha önce dokunduğumuz, ancak kazanamadığımız müşterileri şirketimize çekmek için birçok çalışma yapıyoruz. Rota ve Samba adını verdiğimiz projelerle çalışıyoruz.
SÜREÇ YARIYA İNECEK
Daha hızlı olmak adına iş süreçlerimizi kısaltacağız. İş yapış şekillerimizi sürekli gözden geçirip en kısa sürede müşteriye nerede dokunabileceğimize bakacağız. Örneğin, hasar uygulamaları ile ilgili bir projeyi hayata geçirdik. Sigortalıyla ilk biz temas kurarak yön veren bir sisteme geçtik. Evrakların tamamlanmasında manuel çalışmayı ortadan kaldırdık. Bu şekilde sürecin yarı yarıya kısalmasını bekliyoruz. Tüm ürünlerimizde benzer sistemleri uygulayacağız. “Şirketler yeterli büyüklüğe ulaşmadı.

SEKTÖRE YABANCI İLGİSİ SÜRER"
PAZAR HALA CAZİP

Sektörde hala fiyat bazlı rekabet devam ediyor. Hatta artarak devam ediyor. Ancak ülkemizde sigorta ihtiyacı tam olarak yerine getirilmiyor. Sigorta şirketleri yeterli büyüklüğe ulaşamadı. Zaten yabancı şirketlerin yatırım yapmalarının nedeni de bu... Hala cazip bir pazar konumundayız. Türkiye’de sigortacılık henüz tabana yayılmamış durumda. Endüstriyel tesisleri bir tarafa koyarsak, bireysel sigortalarda büyük eksikler var. Zorunlu olan DASK sigortasında bile sigortalanma oranı yüzde 25. Bu rakamlarla Türk sigorta sektörünün yerli ya da yabancı her şirket için cazip olduğunu düşünüyorum.
YABANCILAR DENEYİMLERİNİ YANSITSIN
Sektöre gelen yabancı şirketlerin kendi vizyon ve deneyimlerini Türk sigortacılığına yansıtmalarını istiyoruz. Eğer bu sağlanırsa pazar daha da büyütülmüş olur. Getirdikleri bilgi ve deneyimleri Türk sigorta sektörüne göre şekillendiremeyen şirketlerin pazarı terk etmesi söz konusu olabilecek. Rekabeti fiyatla yapmanın sonu gelmeyecek. Rekabetin sadece fiyat üzerinde değil hizmet üzerine olması gerektiği zamanla anlaşılacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz