Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız


Capital: Tesco, Kipa’yla 10 yıldır Türkiye’de. Aradan geçen bu 10 yıla baktığınızda bu yatırımdan memnun musunuz? Aradığınızı buldunuz mu?
- 8 aydır burada görevdeyim. Çok detaylı bilgi veremeyebilirim ama küçük bir şekilde başladığımız bu iş, şu anda çok iyi bir şekilde ilerliyor. Çok önemli yatırımlarımız var. İzmir odaklı bir perakende zinciriyiz. Konumumuza bakarsanız 24 şehirde 200 mağazamız mevcut. Yaklaşık 1,5 milyon kişi her hafta mağazalarımızı ziyaret ediyor. Türkiye ekonomisine çok olumlu katkılarımız oldu. Şu ana kadar 1,2 milyar TL’nin üzerinde bir yatırım yaptık. Tedarikçilerimizin ürünlerini uluslararası pazarlara gönderebiliyoruz. Bu noktada da Tesco ile çalışmanın gücü ortaya çıkıyor. Kipa Tedarik Akademisi ile 400’den fazla tedarikçiye eğitim verdik. Türkiye’den tedarikçilerimizin ürünlerini ihraç ettiğimiz tutar, her yıl 150 milyon sterlini aşıyor. Bu nedenle yaptığımız yatırımdan oldukça mutluyuz. Önemli bir netice aldığımıza inanıyorum. Son birkaç yılık performansımız da bunu ortaya koyuyor. 2011-2012 yılında satışlarımızı yüzde 16 artırarak yaklaşık 35 milyon TL faaliyet kârına ulaştık. Sadece son 1 yılda Türkiye’ye yaklaşık 224 milyon TL yatırımda bulunduk.

Capital: Ancak ulusal bir marka olma yolunda biraz zayıf kaldığınız düşünülüyor. Bu, bir stratejinin sonucu muydu, yoksa şartlar mı bu şekilde hareket etmenize neden oldu?
- Aslında bizim ülkenin batısında kalmamızın nedeni ekonomik... Dağıtım merkeziniz neredeyse o bölgelerde yayılmanız çok daha doğru. Sonuçta dağıtım en büyük maliyet kalemlerimizden biri. Ne kadar çok uzağa dağıtım yapmak zorunda kalırsanız, maliyetiniz o kadar artar. Yani aslında bunun stratejik bir karar olduğunu söylemek mümkün. İstanbul’a daha yakın olabilmek için buraya yakın yeni bir dağıtım merkezi kurduk. Uzun vadede Türkiye’nin her yerinde olmak, Türkiye’ye yayılmak amacındayız. Ama şu ana kadar attığımız her adımda büyüme stratejimize uygun davrandığımızı da düşünüyoruz. Hala bu bölgede girmek istediğimiz yerler var. Bu nedenle önceliğimiz Ege Bölgesi.

Capital: Türkiye’de Tesco gibi büyük bir İngiliz devinin bu yatırımla iyi performans sergileyemediği konuşuluyor. Stratejinize uygun hareket etmenize karşın sizce neden böyle bir algı oluştu?
- Biz İngiltere’nin beklediği şekilde performans gösteriyoruz. İşin kendisi zaten kısa vadeli bir yatırım değil. Ortaya konulan performansın, başarısız olduğunu asla söyleyemeyiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz