Satın alma arayışımız sürüyor

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, yeni döneme dair planlarını Capital’e anlattı...

11.11.2016 16:12:130
Paylaş Tweet Paylaş
Satın alma arayışımız sürüyor
* Kısa ve uzun vadede ajandanızın en önemli konuları neler?
Birinci önceliğimiz Enerjisa’nın kârlılığını artırmak. Stratejik hedefimiz portföyümüzdeki şirketlerimizin hepsini halka açmak. Daha şeffaf bir yapının Sabancı Holding’in piyasa değerlerine olumlu katkı yapacağını düşündüğümüz için iştirakleri halka açıyoruz. Burada ilk sırada Enerjisa var.
* Ne zaman halka açacaksınız?
 Zamanlama konusunda çalışıyoruz. Hem Enerjisa’nın kârlılık ve büyüme anlamında hazır olması hem konjonktürün uygun olması lazım. Enerjisa halka arzı oldukça büyük bir halka arz olacak.
* Çimentoda yatırımlarınız devam ediyordu. Orada ne gibi planlar var?
 Çimento şirketlerimiz Akçansa ve Çimsa. Çimsa beyaz çimentoda dünyanın ikinci büyük üreticisi konumunda. Afyon Çimento’da 165 milyon dolarlık yatırımımız devam ediyor. Afyon Çimento’nun yeni fabrikası ile Çimsa şirketimizin sektördeki pozisyonunun daha da güçleneceğine inanıyoruz. Yine Çimsa Eskişehir Fabrikası’nda 55 milyon dolarlık beyaz çimento yatırımı devam ediyor. Akçansa’da ise bu yıl 20’nci yılımızı geride bıraktık. Başarılı bir 20 yıl oldu. Her iki markamızla da sektördeki liderliğimizi sürdürmek önceliğimiz olacak.
* Temsa’daki büyüme hedefiniz nedir?
 Temsa’da bu dönemi oldukça başarılı geçirdik. İlk 6 ayda ihracatımızı 3 katına çıkarıp yeni bir rekora imza attık. Temsa Maraton aracımızın Türkiye pazarına sunulmasıyla yurtiçi otobüs pazarı seyahat segmentinde geçen yılın ilk 6 ayındaki pazar payımız yüzde 30 iken, 2016 yılının ilk altı ayındaki pazar payımız yüzde 36’ya yükseldi. Yurtiçi midibüs segmentinde ise pazar payımız geçen yıla göre yüzde 27’den yüzde 35’e yükseldi. Silikon Vadisi’nde bile artık Temsa otobüsleri tercih edilir durumda. Çok yakında lansmanını yapacağımız ve Aselsan ile ortak çalıştığımız Türkiye’nin ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüsünü ürettik.
* Topluluktaki portföy dağılımında sektörlerin payı nasıl?
 Sabancı Holding’in portföyünde Akbank’ın payı yüzde 42, sigortanın yüzde 4, enerjinin yüzde 17, perakendenin yüzde 8, sanayinin yüzde 17 ve çimentonun payı yüzde 7 civarında. Orta ve uzun vadede baktığımızda Türkiye’de sanayi ve enerjinin daha iyi performans gösteren sektörler olacağını düşünüyoruz.
* Sanayide ağırlığı artırma mesajlarınız var. Bu nasıl olacak? Yeni ülkelerde sanayi yatırım yapma gibi niyetler var mı?
 Orta ve uzun vadede baktığımızda Türkiye’de sanayi sektörünün gelişim potansiyelinin çok iyi olacağını düşünüyoruz. Daha ileri teknoloji, inovatif ve katma değeri olan ürün ve hizmetlerin öne çıktığı bir sanayi modeli doğuyor. Dolayısıyla bizim de portföyümüzü bu doğrultuda geliştirmemiz gerek. Sanayi ve enerjinin portföyümüzdeki payı artacak. Sabancı Holding olarak daha dengeli bir portföy oluşturmayı amaçlıyoruz. Kordsa, Türkiye dahil tüm ülkelerde üretimde verimliliğini artırdı ve çok rekabetçi bir maliyet yapısına ulaştı. Kordsa ve Brisa hammadde satın alma ve tedarik zinciri optimizasyonları ile ek tasarruflar sağladı. Yünsa, üst segment müşteriler için büyük öneme sahip olan kaliteli kumaş üretiminin toplam içindeki payını artırıyor. Sanayi şirketlerimiz bu maliyet odaklı uygulamaların yanı sıra Endüstri 4.0’a yönelik çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Brisa şirketimiz Lassa ve Bridgestone markalarıyla sektör liderliğine devam ediyor. Türkiye’de satılan her 3 lastikten biri Brisa markalı. İnşaatına devam ettiğimiz Aksaray ilindeki fabrikamızın açılmasıyla üretim kapasitemizi yüzde 30 artırmayı planlıyoruz. 300 milyon dolarlık yatırım yaptığımız ikinci fabrikamız 2018 yılının başında açılacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz