Satın alma arayışımız sürüyor

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, yeni döneme dair planlarını Capital’e anlattı...

11.11.2016 16:12:130
Paylaş Tweet Paylaş
Satın alma arayışımız sürüyor
SABANCI HOLDİNG, 2015’TE YÜZDE 9,5 ORANINDA büyüyüp 30 milyar TL ciroya ulaştı. Grubun 2016 performansı 2015’ten daha iyi bir görünüme sahip. Holdingin CEO’su Zafer Kurtul, 2016’nın ilk 6 ayında satışlarını yüzde 22 artırdıklarını söylüyor. Yine bu dönemdeki net kârlarını ise yüzde 11 artırarak 1 milyar 353 milyon TL’ye taşıdıklarını belirtiyor. 2015’in başından bu yana 5,5 milyar TL yatırım yaptıklarının altını çizen Kurtul, orta ve uzun vadeli hedeflerinin Sabancı Holding’in özsermaye kârlılığını yüzde 18’e çıkarmak olduğunu söylüyor. Her yıl en az yüzde 15 büyüme hedeflerinin olduğunu açıklayan Kurtul, “Reel olarak her yıl Türkiye ekonomisinin ortalama 2 misli kadar büyümeyi hedefliyoruz. Önceliğimiz her zaman kârlılık. Bu büyüme hedefi organik, ayrıca satın almalarla daha hızlı büyüyebiliriz” diyor. Kurtul’un ajandası çok yoğun. Enerji sektöründeki performanslarından memnun olan Kurtul, perakendede Carrefoursa ile Türkiye’nin en iyisi olma hedefine odaklanmış durumda. Ayrıca topluluktaki portföy dağılımında çimentoyla beraber yüzde 24 olan sanayinin payını artırma niyetinde olduğunu açıklıyor. Her yıl nakit pozisyonlarının arttığına dikkat çekiyor ve bunu yatırıma dönüştüreceklerini de belirtiyor. Her satın alma fırsatını incelediklerini ifade eden Kurtul, sanayi ve hizmetler sektörlerinde satın alma yapabileceklerini söylüyor.
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, yeni döneme dair planlarını Capital’e anlattı:
* 2015’te yüzde 9,5 oranında büyüyüp 30 milyar TL ciroya ulaşmıştınız. 2016, topluluk açısından nasıl bir yıl olarak ilerliyor?
 2016 yılının ilk 6 ayında Sabancı Holding olarak başarılı bir dönem geçirdik. Bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarımız yüzde 22 artarak 17 milyar 166 milyon TL’ye ulaştı. Yine bu dönemdeki net kârımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 1 milyar 353 milyon TL olarak gerçekleşti. Altı aylık bu dönemde 1,8 milyar TL yatırım yaptık. 2015’in başından bugüne yaptığımız yatırım miktarı ise yaklaşık 5,5 milyar TL oldu. Bu yatırım miktarı ülkemize duyduğumuz güvenin kanıtı. Yakın zamanda ülkemiz büyük bir felaketi atlattı. Fakat demokrasimizin gücünü gösterdik. Önümüzdeki dönemde demokratik kurumlarımızın daha da güçleneceğini düşünüyorum. Bu dönemde hepimizin önemli sorumlulukları var. Sabancı Topluluğu olarak faaliyet gösterdiğimiz alanlarda nasıl daha fazla büyürüz, nasıl daha fazla istihdam yaratırız diye çalışıyoruz. İstihdam ülkemiz için çok önemli, istihdamı artırmaya çalışıyoruz. Ayrıca verimliliğe çok önem veriyoruz.
* Son 2 yılda konjonktür kaynaklı çok dalgalanma yaşadık. Konjonktür grubu nasıl etkiliyor?
 İlk çeyrekte ekonomi yüzde 4,8 büyüme gösterdi. Bunun tamamı özel tüketimden kaynaklandı. Yatırımların ve net ihracatın katkısı olmadı. 2016 için büyüme tahminimiz yaklaşık yüzde 3,5 düzeyinde. Bundan sonraki büyüme, çeyreklerde hükümetin yapacağı teşvikler, istihdamdaki artış, ücretlerdeki artıştan dolayı tüketim ağırlıklı devam edecek. Yatırımların ve net ihracatın katkısı pek değişmeyecek. Tüketime gelecek ek tedbirler ekonomik aktivitenin hızlı ivme kaybetmesini önleyecek. Kamu tüketimi de büyümeyi destekleyecek. Bizim için tüketici güveni ve iç piyasanın güçlü olması çok önemli. Sabancı Topluluğu’nun toplam gelirlerinin büyük bir kısmı yurtiçi gelirlerden oluşuyor. Yabancı yatırımcının güveni de özellikle doğrudan yabancı yatırımların ülkemize gelmesi açısından çok önemli.
* Darbe girişimi sonrasında yabancı ortaklarınızdan ne gibi sorular geldi?
 Türk ekonomisi darbe girişimi sonrasında hükümetimizin aldığı başarılı önlemler sayesinde felaketi atlattı. Darbe girişiminden sonraki ilk iş günü olan 18 Temmuz’da bankalar açıktı, şirketler faaliyetlerine devam etti, normal yaşamda panik olmadı. Bu durum içeride olduğu gibi dışarıda da yatırımcıları biraz olsun rahatlattı. E.on, Carrefour, Aviva, Heidelberg, Bridgestone, Ageas, Marubeni yabancı ortaklarımız. Yabancı ortaklarımızla olayın yaşandığı ilk günden bugüne sürekli iletişim halindeyiz. Onlar da bu süreçte bize ve ülkemize güvenlerini devam ettirdi. Ortaklarımıza ve potansiyel yatırımcılara Türkiye’nin kısa sürede normalleşeceğini, bu ülkenin potansiyelinin yüksek olduğunu anlatıyoruz. Ülkemize duyduğumuz güveni onlarla paylaşıyoruz ve yatırımlara ara vermeden devam ediyoruz.
* Reform paketinde neler öncelikli olmalı?
 Kısa, orta ve uzun vadeli hedefler olmalı. Kısa vadede güveni tesis etmek, yatırımı ve yatırımcıyı desteklemek en önemli konular olmalı. Ondan sonra tabii eğitim, hukuk sistemi, vergi konularında reformlar yapılmalı.~* Bütün bunların sonunda bu yıl için hedefleri revize ettiniz mi?
 Hedeflerimizi koruyoruz. Enerji sektöründe bu yıl iyiye gidiş görüyoruz. Bu dönemde Enerjisa’da üretim yatırımlarımızı tamamlayarak verimliliğe ve hizmet kalitemizi artırmaya odaklandık. Hedefimiz her alanda hızlı büyümeyle sektördeki liderliğimizi korumak. Perakende sektöründe ise Carrefoursa ve Teknosa şirketlerimizi sektörün en beğenilen ve müşterilerine en iyi hizmeti veren markaları yapmaya kararlıyız. Sanayi şirketlerimiz oldukça başarılı bir dönem geçirdi. Akçansa, Çimsa, Kordsa, Brisa ve Temsa’nın 2016 yılındaki neticeleri oldukça başarılı.
* Akbank bu zorlu konjonktürde sizce nasıl bir performans sergiledi?
 Bankanın 2016 ilk 6 ayında performansı çok iyi. Akbank’ın krediyle ekonomimize sağladığı destek 160 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 195 milyar TL’ye yükseldi. 2016’nın ilk yarısında yaklaşık 2,5 milyar TL net kâr elde etti. Bankaların hem kârlılıklarının hem aktif kalitelerinin hem de risk yönetimlerinin çok iyi olması gerekir. Sağlıklı bankacılık sistemine sahip olmamız ülkemizin gelişimi için çok önemli bir avantaj. Takipteki kredilerde bir miktar yükselme olmasına rağmen bankaların risk yönetimlerinin başarılı olduğunu görüyoruz.
* Takipteki kredi oranlarında son durum nasıl?
 Sektörde yüzde 3 civarında, Akbank’ta ise yüzde 2 civarında.
* Enerjide işler iyi gidiyor dediniz. Burada hedefleriniz neler?
 Enerjisa üretim, dağıtım ve perakendede yer alan entegre bir şirket. İlk 6 ayda özellikle dağıtım ve perakendede hedeflerimiz doğrultusunda sonuçlar aldık. Enerjisa’da ayrıca 2016’nın ilk yarısında Türkiye’nin özel sektör tarafından işletmeye alınan en büyük yerli linyit santrali olan 450 MW gücündeki Tufanbeyli santralini hizmete açtık. Bu santralimiz yerli kaynaklarımızın kullanılması açısından çok önemli bir örnek. Yine bu yıl içinde 82 MW gücünde Yamanlı hidroelektrik santralini ve en son olarak 607 MW gücündeki, yüksek verimli Bandırma II doğal gaz santralini tam kapasite devreye alarak toplam 3 bin 536 MW kurulu güce ulaştık.
* Yüksek arz fazlası ve düşük elektrik fiyatları ile kendini gösteren zorlu pazar koşullarında nasıl hareket ediyorsunuz?
 Dengeli ve yüksek verimli bir üretim portföyüne sahibiz. Tufanbeyli santralimiz, Türkiye’nin enerji arz güvenliğine ve enerji ithalat faturasının azaltılmasına önemli katkı sağlayacak bir yatırım oldu. Geçtiğimiz günlerde Bakanlar Kurulu’nun aldığı kararla yerli kömür santrallerine getirilen fiyat teşviki Tufanbeyli santralimize olumlu katkı sağlayacak. Enerjisa’nın üretim portföyü içinde yenilenebilir enerjinin payı yaklaşık yüzde 45. Doğançay santralimizin de önümüzdeki yıl işletmeye geçmesiyle bu oran bir miktar daha artacak. Yenilenebilir enerji portföyümüz, YEKDEM mekanizması, özellikle su tutma kapasitesi olan HES’ler Enerjisa’nın performansına önemli katkı sağlıyor.
* Enerjide yeni döneme dair hedefleriniz neler? Yatırım planınızda neler var?
 Enerjide Türkiye’de son 10 yılda 66 milyar dolar yatırım yapıldı. Bunun yüzde 17’sini, yani 11 milyar dolarını Enerjisa yaptı. 2016 yılında da enerjide yatırımlar devam etti. Özelleştirmelerden satın alınan üç elektrik dağıtım bölgemiz var. Elektrik satışında pazar payımız yüzde 20’nin üzerinde. Türkiye’de pazar payında güçlü durumdayız.Bugün her 4 kişiden 1’inin enerjisini Enerjisa sağlıyor. Tüm faaliyet alanlarımızda verimlilik ve kârlılık ana odağımız olacak. Üretim tesislerinin yüksek kapasite oranlarıyla çalıştırılması bizim için önem taşıyor. Önümüzdeki dönemde yenilenebilir enerji ve nispeten küçük ölçekli, ancak esnekliği yüksek ve tüketici ihtiyaçlarına verimli çözüm sunabilen üretim alanlarında yatırımlarımız olacak. Talep tarafının yönetimi, mikro şebekeler, akıllı evler gibi yeni alanlarla tüketiciye değer yaratan çözümlere daha fazla odaklanacağız. Türkiye elektrik sektöründe daha rekabetçi, tüketicilerin lehine bir piyasanın oluşması için yılda 3 bin 600 KW saat olan serbest tüketici limitinin bir an önce sıfırlanması ve tarifelerin kaldırılması önem taşıyor. İşletmekte olduğumuz ve 14 ili kapsayan 3 bölgede, her yıl 1-1,5 milyar TL dağıtım yatırımı yapmaya devam edeceğiz.~* Kısa ve uzun vadede ajandanızın en önemli konuları neler?
Birinci önceliğimiz Enerjisa’nın kârlılığını artırmak. Stratejik hedefimiz portföyümüzdeki şirketlerimizin hepsini halka açmak. Daha şeffaf bir yapının Sabancı Holding’in piyasa değerlerine olumlu katkı yapacağını düşündüğümüz için iştirakleri halka açıyoruz. Burada ilk sırada Enerjisa var.
* Ne zaman halka açacaksınız?
 Zamanlama konusunda çalışıyoruz. Hem Enerjisa’nın kârlılık ve büyüme anlamında hazır olması hem konjonktürün uygun olması lazım. Enerjisa halka arzı oldukça büyük bir halka arz olacak.
* Çimentoda yatırımlarınız devam ediyordu. Orada ne gibi planlar var?
 Çimento şirketlerimiz Akçansa ve Çimsa. Çimsa beyaz çimentoda dünyanın ikinci büyük üreticisi konumunda. Afyon Çimento’da 165 milyon dolarlık yatırımımız devam ediyor. Afyon Çimento’nun yeni fabrikası ile Çimsa şirketimizin sektördeki pozisyonunun daha da güçleneceğine inanıyoruz. Yine Çimsa Eskişehir Fabrikası’nda 55 milyon dolarlık beyaz çimento yatırımı devam ediyor. Akçansa’da ise bu yıl 20’nci yılımızı geride bıraktık. Başarılı bir 20 yıl oldu. Her iki markamızla da sektördeki liderliğimizi sürdürmek önceliğimiz olacak.
* Temsa’daki büyüme hedefiniz nedir?
 Temsa’da bu dönemi oldukça başarılı geçirdik. İlk 6 ayda ihracatımızı 3 katına çıkarıp yeni bir rekora imza attık. Temsa Maraton aracımızın Türkiye pazarına sunulmasıyla yurtiçi otobüs pazarı seyahat segmentinde geçen yılın ilk 6 ayındaki pazar payımız yüzde 30 iken, 2016 yılının ilk altı ayındaki pazar payımız yüzde 36’ya yükseldi. Yurtiçi midibüs segmentinde ise pazar payımız geçen yıla göre yüzde 27’den yüzde 35’e yükseldi. Silikon Vadisi’nde bile artık Temsa otobüsleri tercih edilir durumda. Çok yakında lansmanını yapacağımız ve Aselsan ile ortak çalıştığımız Türkiye’nin ilk yüzde 100 yerli elektrikli otobüsünü ürettik.
* Topluluktaki portföy dağılımında sektörlerin payı nasıl?
 Sabancı Holding’in portföyünde Akbank’ın payı yüzde 42, sigortanın yüzde 4, enerjinin yüzde 17, perakendenin yüzde 8, sanayinin yüzde 17 ve çimentonun payı yüzde 7 civarında. Orta ve uzun vadede baktığımızda Türkiye’de sanayi ve enerjinin daha iyi performans gösteren sektörler olacağını düşünüyoruz.
* Sanayide ağırlığı artırma mesajlarınız var. Bu nasıl olacak? Yeni ülkelerde sanayi yatırım yapma gibi niyetler var mı?
 Orta ve uzun vadede baktığımızda Türkiye’de sanayi sektörünün gelişim potansiyelinin çok iyi olacağını düşünüyoruz. Daha ileri teknoloji, inovatif ve katma değeri olan ürün ve hizmetlerin öne çıktığı bir sanayi modeli doğuyor. Dolayısıyla bizim de portföyümüzü bu doğrultuda geliştirmemiz gerek. Sanayi ve enerjinin portföyümüzdeki payı artacak. Sabancı Holding olarak daha dengeli bir portföy oluşturmayı amaçlıyoruz. Kordsa, Türkiye dahil tüm ülkelerde üretimde verimliliğini artırdı ve çok rekabetçi bir maliyet yapısına ulaştı. Kordsa ve Brisa hammadde satın alma ve tedarik zinciri optimizasyonları ile ek tasarruflar sağladı. Yünsa, üst segment müşteriler için büyük öneme sahip olan kaliteli kumaş üretiminin toplam içindeki payını artırıyor. Sanayi şirketlerimiz bu maliyet odaklı uygulamaların yanı sıra Endüstri 4.0’a yönelik çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Brisa şirketimiz Lassa ve Bridgestone markalarıyla sektör liderliğine devam ediyor. Türkiye’de satılan her 3 lastikten biri Brisa markalı. İnşaatına devam ettiğimiz Aksaray ilindeki fabrikamızın açılmasıyla üretim kapasitemizi yüzde 30 artırmayı planlıyoruz. 300 milyon dolarlık yatırım yaptığımız ikinci fabrikamız 2018 yılının başında açılacak.~* Kordsa son yıllarda konumunu nasıl güçlendirdi? Ne gibi yatırımlar gündeminizde?
 Kordsa şirketimiz yılın ilk yarısında çok iyi bir performans sergiledi. Kordsa, gerçek anlamda global bir şirket ve lastik destek malzemesi yapıyor. Nylon 6.6 ürününde dünyanın bir numarası, polyesterde de iki numarasıyız. Kordsa olarak bugün dünyadaki her 3 uçak lastiğinden ikisini, her 2 otomobil lastiğinden birini Kordsa Kord Bezi Teknolojileri ile güçlendiriyoruz. Geçen yıl Asya-Pasifik’teki operasyonlarımıza yaptığımız 100 milyon dolarlık yatırımın geri dönüşünü hızla alıyoruz. Polyester iplik kapasitemiz tamamı ile doldu. Kordsa’nın pazar payı yüzde 30, polyesterde yüzde 10 civarı. Kordsa, sahip olduğu üstün teknolojik altyapısını kullanarak şimdi de kompozit üretimine başladı. Bu yeni bir ürün ve yeni bir teknoloji. Hafif ve çok sağlam bir malzeme. Havacılıktan otomotive kadar oldukça geniş bir kullanım alanı mevcut. Hem Ar-Ge hem üretimi için Kordsa ve Sabancı Üniversitesi işbirliği ile Kompozit Teknolojileri Mükemmeliyet Merkezi’ni 100 milyon TL’lik bir yatırımla hayata geçirdik. Üniversitesanayi işbirliğine çok güzel bir örnek oldu. Burada zaman içinde önemli bir gelişim bekliyoruz. Bu gelişim potansiyeli yüksek bir yatırım. Sabırlı olmamız lazım. 3-5 yıl sonra bu yatırımın topluluğumuz ve ülkemiz için önemli bir fırsat olacağını düşünüyoruz.
* Toplulukta finansın payı önemli. Buradaki kısa ve uzun vadeli hedeflerden bahseder misiniz?
 Akbank dışında sigortacılıkta iki şirketimiz Avivasa ve Aksigorta var. Avivasa bireysel emeklilikte yüzde 20 ile en yüksek pazar payına sahip olan şirket. Yönettiği fon büyüklüğü 10 milyar TL. Sektörün fon büyüklüğü 50 milyar TL. Bu rakamlar henüz küçük ama önümüzdeki 10 yıl içinde 400-500 milyar TL’ye ulaşacak diye düşünüyoruz. Burada ciddi bir büyüme söz konusu olacak. Burada devletin de çok önemli teşvikleri ve katkı payı var. Bunlar da reformun bir parçası. Türkiye’nin yapısal bir sorunu olarak tasarruf oranı düşük. Bu reformla yükseleceğini öngörüyorum. Türkiye’nin tasarruf oranı yüzde 12,5 düzeyi civarında onu yüzde 15’lerin üzerine çekme çabası var. AvivaSA’nın hayat sigortası pazarında çoklu ürün ve çoklu dağıtım kanalı stratejisi ile pazar payını artırmayı hedefliyoruz. Aksigorta’da önümüzdeki dönemde kârlılık hedefimizi koruyarak, büyümeye odaklanacağız. Prim üretiminde sektörün yaklaşık 2 katı hızla büyümeyi hedefliyoruz. Bu büyüme içinde kasko ve yangının yanı sıra özellikle sağlık sigortaları en önemli alanlar olacak. Sektörde bir ilki gerçekleştirdiğimiz yeni iş modeli ile sağlık prim üretiminde yüzde 30’a yakın bir artış hedeflemekteyiz.

HANGİ FIRSATLAR VAR?
BÖLGESEL GÜÇ
Çimentoda yurtdışında bölgesel bir güç olma doğrultusunda çalışmalarımız devam ediyor. Akçansa iç pazarda olduğu gibi 2015 yılında 1,4 milyon tona ulaşan ihracatıyla uluslararası alanda da oldukça etkin bir konuma sahip. Ortağımız HeidelbergCement’in satın almalarla büyümesinin Akçansa’ya ihracat alanında yeni fırsatlar yaratacağını düşünüyoruz.
FIRSAT VAR Önümüzdeki dönemde Akçansa ve Çimsa olarak global çapta, şirketlerimize değer katacağını düşündüğümüz fırsatları değerlendiriyoruz. Enerjide öncelikle Türkiye’deki yapıyı kuvvetlendireceğiz. Çimentoda ise öncelikle Avrupa ve Kuzey Afrika’daki fırsatları izliyoruz. Perakendede yine önceliğimiz Türkiye.
YENİ COĞRAFYA PLANI İleri teknoloji konusunda ortaklıklara açığız. Yatırımlarımız hep teknolojimizi daha da geliştirmek, ihraç edilebilir hale getirmek yönünde. Bunu da özellikle sanayi alanında gerçekleştirmeye başladık. Kordsa olarak ürettiğimiz teknolojiyi daha geniş pazarlara ulaştırmak için lisanslama konusunda ilerliyoruz.
PİL RADARDA Orta ve uzun vadede hedefimiz katma değerli, ileri teknoloji ürünleriyle bugün bulunmadığımız pazarları geliştirmek. Kompozit yatırımımız çok önem verdiğimiz, gerek yurtiçinde gerekse ihracatta potansiyeli olan, geliştirmek istediğimiz bir iş. Temsa’nın elektrikli otobüs yatırımına destek olabilecek pil sektörünü de inceliyoruz.~“CARREFOURSA’YI EN İYİ ZİNCİR YAPACAĞIZ”
ÇOK DAHA İYİ BİR YAP
I Carrefour ile ortaklığımız 20 yılı geçti ve çok iyi bir ortaklığımız var. Sabancı’nın yönetim kontrolünü almasıyla CarrefourSA’da çok daha iyi bir yapıya kavuştuk ve ortağımızla çok yakın çalışıyoruz. Hedefimiz CarrefourSA’yı Türkiye’nin en iyi market zinciri yapmak ve bunu mutlaka başaracağız.
KÂRLI BÜYÜYECEK CarrefourSA’yı perakendede ana işimiz olarak görüyoruz. CarrefourSA’nın kârlılık içinde büyümesini sağlayacağız. 2017 yılında CarrefourSA’da çok başarılı sonuçlara kavuşacağımızı düşünüyorum. Teknosa’da da iyi bir 2017 bekliyoruz.
ENTEGRASYON KOLAY DEĞİL Bu yılın son üç ayında Carrefoursa’da yüzde 3 EBİTDA’ya ulaşmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl için yüzde 5 EBİTDA hedefliyoruz. Zaten sektördeki başarılı şirketlerin seviyesi 6-6,5 civarında. Kiler satın alması da bize önemli bir büyüme sağladı. Kiler’in mevcut yapıya entegre edilmesi kolay olmadı, bu yıl entegrasyon çalışmalarını yapıyoruz.
KAPAMALAR OLDU Tüm yapıya tekrar baktık. Bazı mağazaları kapatıyoruz, bununla birlikte yeni mağazalar da açıyoruz. Bu değerlendirmeyi yaptıktan sonra kârlılık içinde nasıl büyüyeceğimize bakacağız. Amacımız CarrefourSA’nın sektöründe müşterilerine en iyi hizmeti veren markası olması. Ülkemizde özellikle gıda perakendeciliği her yıl yüzde 15 büyüyor.
SATIN ALMALARI SİNDİRECEĞİZ Carrefoursa bu sektördeki en önemli iştirakimiz ve böyle olmaya devam edecek. Carrefoursa’da bu yıl büyük satın almalar yaptık. Planlarımız bu satın almaları sindirmek ve CarrefourSA kalitesine getirmek.
TEKNOSA LİDER Teknosa şirketimiz ise pazar liderliğini bu dönemde de sürdürdü. Aynı mağazalardaki satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19 seviyesinde büyüdü. Özellikle teknosa.com’daki büyüme hızımız artarak devam etti. Teknosa ile teknoloji marketlerindeki pazar payımız geçen yılın aynı dönemine göre 5 puan artış göstererek yüzde 35’e yükseldi.

KURTUL’UN AJANDASINDA ÖNE ÇIKAN KONULAR NELER?
EN AZ YÜZDE 15 BÜYÜME
Sabancı Holding’in özsermaye kârlılığını yüzde 18’e çıkarmak orta ve uzun vadeli hedefimiz. Her yıl en az yüzde 15 gibi bir büyüme hedefimiz var. Reel olarak her yıl Türkiye ekonomisinin ortalama 2 misli kadar büyümeyi hedefliyoruz. Önceliğimiz her zaman kârlılık. Bu büyüme hedefi organik, ayrıca satın almalarla daha hızlı büyüyebiliriz.
NAKİT POZİSYONU ARTIYOR Her yıl 700 milyon liranın üzerinde temettü gelirimiz var. Bu rakamlar yıllar itibarıyla büyümeye paralel artacak. Harcamalarımıza baktığımızda ise en önemli kalem olarak her yıl 300 milyon TL dağıttığımız temettü var. Dolayısıyla Sabancı Holding’in nakit pozisyonu artıyor. Bunu yatırıma dönüştürmemiz lazım. Bu hem mevcut şirketlerde yatırımlarla hem satın almalarla olabilir.
SİNERJİ YARATMALI Satın almada önceliğimiz sanayi ve hizmetler sektörü. Yeni bir satın alma yapılacaksa şirketlerimize sinerji yaratmamız önemli. Bu sinerji yeni pazarlar, müşteriler olabilir, kârlılık katkısı olabilir, hatta olmadığımız bir bölgede faaliyet yapma imkanı sağlayabilir veya teknolojimizi geliştirme imkanı verebilir.
YENİ SEKTÖRE GİREBİLİRİZ Önümüzdeki yıllarda fırsatlara bağlı olarak yeni sektöre girmeyi de düşünebiliriz. Her satın alma fırsatını inceliyoruz. Yeni bir sanayi koluna girebiliriz, yeni teknolojilerle ilgili fırsatları düşünebiliriz. Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde hem organik hem inorganik büyüme fırsatlarını değerlendirmeye devam ediyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz