Talep çok yüksek yeni şirket gelir

Watsons Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu ile yaptığımız sohbet...

25.02.2016 11:51:210
Paylaş Tweet Paylaş
Talep çok yüksek yeni şirket gelir
* Son 10 yılda Watsons’la beraber pazar nasıl bir noktaya ulaştı?
 Biz başladığımız zaman Türkiye’de kişisel bakım ve kozmetik pazarının büyüklüğü yanılmıyorsam 2 milyar dolar civarındaydı. Şu an gelinen noktada 8,5 milyar doları geçti. Buna her şey de dahil değil. Gelinen noktayı görmek açısından bu rakamlar önemli. Lüks kozmetik her zaman vardı ama kitlesel kozmetik ve kişisel bakım perakendeciliği Türkiye’de bizim mağazalarımızla başladı. O zamanlar satış imkanı bulamayan daha küçük kategorileri de alıp onlara hacim kazandıran bir kanal olduk. Örneğin resmin bütünü içinde neredeyse hiçbir şey ifade eden bir duş jeli kategorisi vardı ki Türkiye için fanteziydi. Fantezi sayılan bir konu, şimdi bizim kanalımız sayesinde gayet önemli. Şu an duş jeli büyüme hızıyla diğer daha yerleşmiş ürün gruplarını çoktan geçti. Kişisel bakım ve kozmetik pazarı Türkiye’den 2 kat daha hızla büyüyor. Bu pazarın büyüklüğü, ölçülemeyenlerle beraber yaklaşık 20 milyar dolar civarında. 
* Siz ne kadar pay alıyorsunuz pazardan? 
 Kendi kanalımız içinde yani bizim gibi perakendeciler içinde pazar payımız yüzde 20. Watsons her yıl yüzde 40-50 oranında büyüyor. Son 10 yıldır bu oranlarla büyüyoruz. 
* Mağaza sayınız nereye ulaştı? 
 200 mağazaya yaklaşmış durumdayız. Türkiye’de yaygın bir perakendeciyiz. Yolun başından bu yana Türkiye’nin her yerinde olan bir zincir olmayı hedefledik. 2006 yılında diğer şehirlere girmeye başladık. Pek çok şehre girebilmemizde alışveriş merkezlerinin büyük rolü oldu. 
* Şu anda kaç şehirde varsınız? 
 Şu anda 55 önemli şehir merkezinde varız. Türkiye’ye yayılmayı planlıyoruz. İki büyük hedefimiz var. Bir yandan genişlerken bu genişlemeye paralel olarak kabiliyetlerimizi artırmayı hedefliyoruz. 2015’te 50 yeni mağaza açmış olacağız, 2016’da en az bu kadar daha mağaza açma planımız var. Bizim için önemli olan mevcut mağazaların da verimli bir şekilde büyümesi. Türkiye, masraf artışı olarak çok zorlayıcı bir ülke. Gün geliyor ki asgari ücret yüzde 30 oranında artıyor. Domino etkisiyle tüm çalışanların maaşı bu derece artıyor. Türkiye’de perakendecilik yapabilmek için mevcut mağazalarınızda da yüzde 20’lere varan bir büyüme yakalamalısınız ki sağlıklı bir büyüme olsun. 
* Perakendede verimlilik formülünüz nedir? 
 Mağaza seçimlerimize çok dikkat ediyoruz. Mağaza verimliliği çok önemli. Ne yazık ki kira piyasası çok spekülatif. Her mağazaya giren müşterinin alışveriş yapmasını çok önemsiyoruz. Bu oranı artırmaya çalışıyoruz. Ürün yerleşimlerini sürekli güncelliyoruz. Yeni ürünlerin satıştaki yeri çok önemli. Tüketicilerin Watsons mağazalarını seçmelerinin temel nedeni ilham almak ve keşfetmek. Biz de onlara yeni ürünleri sunmak zorundayız. Gelişmekte olan bir pazar olarak tüketicilerin  her zaman daha iyisine öykünmeleri söz konusu. İyinin de ulaşılabilir olmasını istiyorlar. Watsons olarak tüketicilere diğer perakendecilerden çok daha fazla teklif sunuyoruz. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz