Talep çok yüksek yeni şirket gelir

Watsons Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu ile yaptığımız sohbet...

25 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Talep çok yüksek yeni şirket gelir
Ahmet Yanıkoğlu, bir sigorta şirketinde üst düzey yöneticiyken perakendede kişisel bakım ve kozmetik alanında mağazalaşmanın yaşanacağını öngördü. 1993’te 4 ortak olarak kurdukları Cosmo Shop’u, 12 yıl sonra Hong Konglu A. S. Watson Grubu’na sattılar. Yanıkoğlu’nun 5 yıl sonra satma planıyla kurduğu Cosmo Shop, 12 yıl sonra satıldı ama kişisel bakım ve kozmetik perakendeciliğinde model olarak yeni bir kategori yarattı. Yanıkoğlu, adı değişerek Watsons olan perakende zincirinde genel müdür olarak yoluna devam etti. Watsons’ı 12 yılda 18 mağazadan 200 mağazaya taşıdı. Türkiye’nin adeta bir yabancı perakendeciler mezarlığına döndüğünü söyleyen Yanıkoğlu, Türkiye pazarının hep büyük umutlar vadettiğine dikkat çekiyor. Ancak başarısız olup ülkeden çıkan pek çok perakendeci var. “Uluslararası yatırımcılar için verimli iş yapabilmenin o kadar da kolay olmadığı bir pazardayız” diyen Yanıkoğlu, en büyük başarının aslında bu zor denklemi çözmek olduğunu söylüyor. Kitlesel kozmetik ve kişisel bakım perakendeciliğini Türkiye’de başlattıklarının altını çizen Yanıkoğlu, 2016’da pazara yeni oyuncuların giriş yapacağını belirtiyor. Çünkü ona göre Türkiye’de pazar, demografik yapı nedeniyle hala yüksek büyüme potansiyeline sahip. Watsons Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu ile yaptığımız sohbet şöyle: 
* Cosmo Shop’u, Watson Group’a sattınız. Şirketi kurarken bugünleri öngörmüş müydünüz? 
 Türkiye’de Cosmo Shop’la kişisel bakım ve kozmetik perakendeciliğinin ilk örneklerinden biriyiz. Projeye başladığımızda 4 ortaktık. Türkiye’de perakendecilik yeni büyümeye başlıyordu. 1993’te şirketi kurarken perakendeciliğin Türkiye’de çok büyüyeceğini öngördük. Türkiye’de belli bir üretim kapasitesi, belli bir gelir düzeyi olmasına rağmen perakende kanallarında çok büyük eksiklikler vardı. O zaman arkadaşlarla bir araya gelip perakende konusunda bir girişim yapmayı düşündük. Yani kozmetikçi olup da mağaza açmış ve perakendeciliğe geçmiş değiliz. 
* Daha önce ne iş yapıyordunuz? 
 Bir sigorta şirketinde genel müdür yardımcısıydım. Aslında inşaat mühendisiyim. Perakendedeki gelişmeyi öngördük. O zaman süpermarket kurmak çok daha büyük yatırım gerektiriyordu. Biz de “Bir sonraki dalgada önem kazanacak perakende alanını bulalım” dedik ve Cosmo Shop’u kurduk. 1993’te bugün Watsons olarak gördüğünüz konseptin Türkiye’deki ilk uygulamasını yapmış olduk. Hedefimizde Türkiye’de kişisel bakım ve kozmetik perakendeciliğinde büyüme zamanı geldiğinde bizim palazlanmış olmamız ve yerli ya da yabancı yatırımcıların ilgisine mazhar olmak vardı. Bu hikaye aynen gerçekleşti. Hikayede bir tek fark var, o da gerçekleşme süresi. İşe ilk başladığımız zaman her genç insan gibi tezcanlı olarak bu işten 5 yıl içinde çıkacağımızı düşünüyorduk. 10 yıl sürdü. Bugünden baktığımda zaten bir 10 yıldan önce hiçbir konsept bir yere varamıyor. 2004 sonunda A.S. Watson Grubu Türkiye’ye giriş yapmak için Cosmo Shop’u aldı. Benden genel müdür olarak kalmamı istediler ve anlaştık. 
* Cosmo Shop adı neden değişti? 
 Devrederken 18 mağazamız vardı. O zamanlar zaten en büyük zincirler 20 mağazalıydı. Mağaza sayısı çok olmadığı için markayı Watsons olarak değiştirme kararı aldık. Watsons markasının daha başarılı olacağını öngördük. Türkiye neredeyse yabancı sermayeli perakendeciler mezarlığına dönüşüyor. 
* Sizce neden böyle oluyor? Watsons nasıl başardı? 
 Büyük umutlarla girilen Türkiye, hep büyük potansiyel vadediyor. Ancak başarısız olup ülkeden çıkan pek çok perakendeci var. Yani uluslararası yatırımcılar için verimli iş yapabilmenin o kadar da kolay olmadığı bir pazardayız. En büyük başarımızın aslında bu zor denklemi çözmek olduğunu düşünüyorum.  

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.