Talep çok yüksek yeni şirket gelir

Watsons Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu ile yaptığımız sohbet...

25.02.2016 11:51:210
Paylaş Tweet Paylaş
Talep çok yüksek yeni şirket gelir
4 KRİTİK TÜKETİCİ TRENDİ
MODA

 Bizim işimizde de moda var. Özellikle makyaj ve saç kategorilerimiz modayla çok ilgili. Biz de modayı yakaladıkça insanlara hitap eder hale geliyoruz.
KALİTE
İkinci önemli trend, tüketicinin sağlıklı, güvenilir ve kaliteli ürün talebinin artması. Artık merdiven altı üretime çok ciddi bir tepki var. Yeni konseptler deniyoruz. İnsanlar artık sadece dış değil iç güzelliklerinin de iyi hissetmelerinde önemli olduğunu düşünüyor. Sağlıklı ürünler alanında organik ürünler, beslenme takviyeleri, sporcu sağlığı ürünleri gibi ürünler satılıyor.
GÜVEN
Üçüncü önemli bir trend güven hissi veren ürünlerde görülüyor. İnsanlarımız cilt bakımını daha yeni keşfediyor. Mağazada genişlettiğimiz alan ve ürün seçeneklerinden biri de cilt bakım ürünleri oldu.

“ALIŞVERİŞÇİYİ HER YÖNDEN İZLİYORUZ” 
DÖNÜŞÜM ORANI 

İki kadın arkadaş alışveriş yapma açısından bazen çok iyi bir çift olabiliyor. Bazen de birbirlerini durduruyorlar. Alışverişçiyi her yönden izlemek bizim için önemli. Mağaza dönüşüm oranları da bizim için çok önemli. Yani mağazaya giren kişilerin alışveriş yapma oranını artırmak için yenilikler yapıyoruz. 
YAKIN TAKİP 
Bizim için çok önemli bir diğer konu kayıplar. Kayıplar, hırsızlık sonucu ya da müşterilerin kullanımları veya işletme dolayısıyla oluşan hasarlardan oluşuyor. Bunu devamlı ölçüyoruz. Mağazalarımızda çeşit çeşit sayımlar yapıyoruz. Oradan hangi ürünlerin kaybolmaya daha müsait olduklarını çıkarıyoruz. Makyaj ürünleri hem çalınma açısından hem müşterinin verdiği zarar olarak en fazla kaybın yaşandığı ürünler. Bazen ürünün ambalajından doğan kayıplar oluyor, onları tedarikçilerimize bildiriyoruz. 
TECRÜBESİZLİK 
Yetişmiş insan eksikliği, sektörün en önemli problemlerinden biri. Maalesef çok sayıda tecrübesiz insanla çalışıyoruz. Eğitim programlarımızla onları bir yere getirmek için çalışıyoruz. İnsan kaynağına yapılan yatırımların hepsi sektör için çok önemli. Mesela İSMEK bir perakende okulu açtı. Bu perakende okulunda Watsons sınıfımız var. Bu şekilde sektöre eğitimli eleman yetiştiriyoruz. Kursu bitirenlere istihdam sağlıyoruz.
DENEYİM
Tüketicilerin mağazalardan beklentileri değişti. Daha fazla deneyim aranıyor. Çünkü ürünlere ulaşmak giderek daha da kolaylaşıyor. Mağazalarımızda deneyime daha fazla önem veriyoruz. Mağazadan bir ürün alıp gitmek yerine onları mağazada daha fazla tutuyoruz. Makyaj trendlerini öğreniyorlar, uygulama yaptırabiliyorlar, beğenirse fotoğrafını çekip sosyal medyada paylaşabiliyorlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz