Tasarrufta yeni hesaplar

İnsan çıkarmadan 100 kalemde tasarruf mümkün.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tasarrufta yeni hesaplar

Bazı şirketler tasarruf çerçevesinde doğrudan birtakım uygulamalardan vazgeçerken bazıları da iyileştirme sağlayan sistemleri devreye sokuyor. Boston Consulting Group Türkiye Yönetici Ortağı ve Genel Müdürü Burak Tansan, şirketlerin “personel”, “satış ve pazarlama”, “üretim”, “lojistik ve ulaşım”, “kira ve bina” olmak üzere 5 ana gider kalemi altında 100 alt maliyet kaleminde tasarruf edebileceğini belirtiyor. Tansan, “Son dönemde şirketler belirsizlikten değil rekabet güçlerini artırmak için iş yapış kültürlerine uygun tasarruf tedbirlerini hayata geçiriyor” diyor. Türkiye’nin önde gelen şirketleri arasında yaptığımız araştırma da Tansan’ın saptamasını doğrular nitelikte. Boydak Grubu’nun amiral gemisi İstikbal Mobilya’da son 5 yılda tam 25 farklı maliyet kaleminde tasarruf sağlanmış. Altınyıldız Genel Müdürü Zeki Çaputlu ise son 5 yılda Altınyıldız’da 500 farklı maliyet kaleminde tasarruf sağladıklarını açıklıyor. EFG İstanbul’un finans direktörü Erkan Kurt da son dönemde düşen kâr marjlarının tasarruf konusunda şirketleri daha fazla tedbir almaya yönlendirdiğini söylüyor. Kurt’a göre en çok alınan tasarruf tedbirleri arasında geri dönüşü net ölçülemeyen reklam ve pazarlama faaliyetleri bulunuyor. Kurt, “Yan haklarda yapılan kısıtlamalardan fazla mesaiye kadar şirketlerin tasarruf ettikleri maliyet kalemlerinde her geçen gün artış yaşanıyor” diyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
ENERJİ İLK SIRADA

Artan enerji maliyetleri hemen her sektör ve şirkette öncelikli tasarruf kalemleri arasında ele alınıyor. Ünlü işadamları da her fırsatta sürdürülebilir büyüme ve çevre konularına vurgu yapıyor. Örneğin Rahmi Koç, her fırsatta enerji tasarrufunun önemine dikkat çekiyor. Koç, konuşmalarında yöneticilere “Enerji tasarrufuna riayet edin” tavsiyesinde bulunuyor. Enerjide önemli başarı sağlamış şirketlerden biri de Vodafone. Son 3 yıldır enerji tasarrufuna odaklanan şirkette bu hedef doğrultusunda Yeşil Teknoloji ve Yeşil Ofis gibi farklı programlar uygulanıyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, enerji tasarrufu sağlamayı hedefleyen “Yeşil Teknoloji” sayesinde elektrik tüketimini yüzde 81 oranında azalttıklarını söylüyor. Süel, “Son dönemde tasarruf alanları olarak enerjiye, karbon salınımına ve atık yönetimine odaklandık” diyor ve ekliyor: “Bu konuda son derece başarılı sonuçlar elde ettik. Sadece elektrik tüketiminde 10,5 milyon lira tasarruf sağladık.” Vodafone’da son 1,5 yıldır uygulanan “Yeşil’e Saygılı Kırmızı” adlı program ise şirketin mevcut araç filosunu daha yeşil ve çevreci hale getirmek için başlatılmış. Bu süreçte araç filosunun enerji tasarrufu sağlayan yeşil otomobillerle yenilenmesi sonrasında yakıt maliyeti yüzde 11, araç kiralama maliyetleri ise yüzde 20 azalmış, Sadece Vodafone değil, pek çok şirket üretim ve hizmet binalarında enerji tasarruflu ürünler kullanılarak enerji maliyetleri azaltılıyor. İstikbal Mobilya Genel Müdürü Mesut Yiğit, enerjide yaptıkları tasarruf sayesinde elektrik maliyetlerinin yüzde 64, ısınma giderlerinin ise yüzde 40 azaldığını söylüyor. Bankalarda da enerji tasarrufu öncelikli konular arasında. Örneğin ING Bank da enerji tasarrufu için tüm şube ve hizmet binalarında zaman saati kullanılıyor. ING Bank Kurumsal Marka Stratejisi ve Pazarlama İletişimi Direktörü Seçil Refik, “Yeni aldığımız tüm cihazlarda enerji verimliliği kriterini dikkate alıyoruz” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz