ARZUM PAZAR PAYINI 5 PUAN ARTIRDI

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı 2009'da yüzde 13 büyürken pazar paylarını da 5 puan artırdıklarını söylüyor.

1.03.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Arzum, bundan tam bir yıl önce Ashmore Private Equity şirketi ile ortaklık gerçekleştirdi. Yüzde 51’i kurucu Kolbaşı Ailesi’nde kalmak üzere gerçekleştirilen bu ortaklığın ana amacı ise şirketi hem geleceğe hem yurtdışına taşımaktı. Bir yılın ardından Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı ile ofisinde bir araya geldik. Yaşanan değişimi, Arzum’un yeni rotasına yönelik neler yaptıklarını konuştuk. Kolbaşı, son 1 yılda aldıkları yoldan oldukça memnun. Yabancı ortaklığın sermaye yapılarını güçlendirdiğini söyleyerek söze başlıyor. “Bu yapı 2009’da daha az hırpalanmamıza neden oldu. Sektörün cirosal yüzde 20 daraldığı bir ortamda biz yüzde 13’lük büyüme yakaladık” diyor. Sadece güçlü finansal yapısı değil, aynı zamanda kendine özgü üretim ve satış modeli de Arzum’un krizde güçlü durmasını sağlayan diğer etkenler olmuş. 1997’de fabrikasını kapatıp tamamen fason üretim yaptırma kararı alan Arzum, 15’i yabancı toplam 60 fabrikayla çalışıyor. Birçok rakibinin aksine mağazalaşmayı tercih etmiyor, Türkiye genelinde 3 bine yakın satış noktasında tüketiciye ulaşıyor. Kolbaşı, “Zaten klasik bayi kanalından zincirlere ve teknoloji marketlere doğru bir trend var. Biz de AVM’lerde bir mağazayla yer almak yerine çok sayıda farklı mağazada farklı ürün gamlarımızla satış yapıyoruz. Bundan sonra da mağazalaşma hedefimiz yok, çünkü perakendecilik ciddi bir iş” diye konuşuyor. Bugün Arzum ve Felix olmak üzere 2 marka adı altında 8 ana kategoride 225 çeşitlik ürün gamına sahip olan Arzum, iç pazarda küçük elektrikli ev aletlerinde adet bazında yüzde 15 ile lider konumda. Geçtiğimiz yıl yüzde 13 oranında büyürken pazar paylarını 5 puan artırdıklarını ifade eden Kolbaşı, burada yaşanan değişimi şöyle aktarıyor: “Cirosal anlamda pazar payımız yüzde 6’dan yüzde 11’e çıktı. Tek büyüme kaydeden ve pazar payını ciddi ölçüde artıran bizdik. Yani 2009’dan yıldız marka olarak çıktık. Bu performansla ciroda 4’üncü sıradayız.” Uluslararası olma yolunda ortağının tavsiyelerine uyan Arzum, ilk olarak Hong Kong’da çalıştığı acente ile yollarını ayırıp orada kendi şirketini kurdu. Şimdi Almanya’da ofis açmayı düşünüyor. Bugüne kadar ihracata çok önem veremediklerini belirten Kolbaşı, “Şu anda ciromuzda ihracatın payı yüzde 5. Ancak bu konuda yeniden yapılanıyoruz. Önce komşu ülkeleri hedef aldık. 2011’de ciroda ihracatın payını yüzde 10’a çıkaracağız. Önümüzdeki 5 yılda da hedef yüzde 20’ye çıkarmak. Ağırlıklı komşu ülkeler ve Avrupa’da büyüyeceğiz. Uluslararası başarı peşindeyiz” diyor.

TOPLANTI ÖNCESİNDE YÜZEREK STRES ATIYOR
Kolbaşı, işi gereği sık sık seyahat ediyor. Yılda 6 kez Hong Kong’a gidiyor ve toplam 3 ayını oradaki ofiste geçiriyor. Bu yoğun iş temposuna rağmen kendisine ve ailesine zaman ayırmayı ihmal etmiyor. Her fırsatta spor yapıyor. Bazen otelde yapılan toplantılara bile erken gidip toplantı öncesinde 1 saat yüzmeye çalıştığını belirtiyor. “Böylelikle sinir ve stres katsayım düşüyor” diyor. Çok sevdiği yürüyüşler için de Belgrat Ormanı’nı tercih ediyor. iş gezilerine ailesini de götürdüğünü söyleyen Kolbaşı, “Biri 8 diğeri 10 yaşında iki oğlum var. Çocuklar ve eşimle Hong Kong’a gittiğimizde orada dil dersleri almaya çalışıyoruz. Ayrıca gittiğimiz yerlerde kültürel geziler de gerçekleştiriyoruz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz