Aralık ayının en güzel haberlerinden birisi, Aydınlı Grup'tan geldi.
Fransa'nın önemli moda markalarından Cacharel, erkek giyim markasının 9 ülkedeki üretim ve pazarlama haklarını Aydınlı Grup'a devrettiğini açıkladı. Aydınlı Grup Yürütme Kurulu Başkanı Ahmet Said Kavurmacı ve Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Kavurmacı'nın davetiyle Cacharel'in kurucusu ve dünya başkanı Jean Bousquet ile yenilenen Pera Palas'ta bir araya geldik. Ahmet Said Kavurmacı'nın verdiği bilgiye göre Aydınlı Grup, 2010'da cirosunu yüzde 35 oranında artırmayı başarmış. 2011 ciro hedefleriyse 400 milyon TL. Cacharel için önümüzdeki 5 yılda yurtiçi ve yurtdışındaki mağaza sayısının 100'ü aşmasını planlıyorlar.
AVRUPA ÇİN'DEN TÜRKİYE'YE DÖNÜYOR
Cacharel'in Başkanı Jean Bousquet'yi önce Marka Konferansı'nda sonra da Aydınlı Grup tepe yönetimiyle birlikte yaptıkları toplantıda dinleme fırsatı buldum. Bousquet, moda gibi duygu ve duyuların egemen olduğu bir ortamda, şirket kurucularının her zaman işlerinin başında olması gerektiğini anlattı. Şansın çok önemli olduğunu vurgulayan Bousquet, ancak şans geldiğinde onu görecek vizyon olmadan, başarı olmayacağını belirtti. Anlattıkları içinde en önemli nokta, Türkiye'nin yıldızının parlayacağına dair tahminleriydi. "Çin 100 bin parça sipariş vermezseniz dönüp bakmıyor bile. Bir modelin deneme satışı için bile 500 parçaya ihtiyaç olabiliyor. Ürün tutsa bile üretilenin Avrupa'ya gelmesi uzun sürüyor. Çin, ucuz ama moda işinde hız önemli" diyen Bousquet, Türkiye'nin Avrupa için bir ticari merkez olacağından emin olduğunu vurguladı.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?