arsayın ki bir şirketi veya büyük bir departmanı düzlüğe çıkarmak için dışarıdan transfer edilmiş ya da içeriden atanmış üst düzey bir yöneticisiniz. İşte size o zaman uygulamanız gereken bir “yapılacak işler” listesi hazırladık:
1- Her bir çeki tek tek kendiniz imzalayın, Mutlaka bununla kime, neye ve neden ödeme yapılacağını sorun, 2- Resepsiyon görevlilerinden ikinci vardiya usta başına ve finansal işlerden sorumlu başkan yardımcısına kadar şirkette çalışan herkese, şu soruyu sorun: “Müşteri kazanılması ve onların elde tutulması süreçlerine doğrudan veya dolaylı olarak nasıl katılıyorsunuz?” 3- Yukarıdaki sorunun cevabını veremeyenlerin yeterince eğitimli olmadıklarını varsayarak onları eğitime tabi tutun. Şayet öğrenemiyor veya kendilerini değiştiremiyorlarsa derhal onların yerine yeni insanlar bulup getirin. 4- İkinci şıktaki soruya cevap veremeyen insanların bağlı olduğu bütün yöneticilerine şu soruyu sorun: “Nasıl olur da Bayan Y, yukarıdaki soruya cevap veremez” Ardından yöneticiyi eğitin veya onun yerine başkasını bulun. 5- Elinizde nakit para tutmaya ve miktarını artırmaya çalışın. 6- Muhasebe, bakım-onarım, kafeterya, temizlik, posta bölümü ve imalat gibi tüm çekirdek dışı şirket faaliyetlerini dış kaynak kullanarak çözün. 7- İster yüz yüze ister telefon aracılığıyla olsun müşteriyle temas kurulan tüm faaliyetleri, iç kaynakları kullanarak gerçekleştirin. Teknik servisinizi veya müşteri hizmetlerinizi sakın Filipinler’deki bir çağrı merkezine outsource etmeyin, kendiniz yapın. 8- Fiyatlandırma sistematiğinizi gözden geçirin. Ürünlerin başka türden gerekçelerle değil ama sunduğu değere göre fiyatlandırılıyor olmalarını sağlayın. Mevcut fiyatların yükseltilmesi için neleryapılıyor? Fiyat artırma planı nedir? 9- Satış kadronuzu değerlendirin. Her bir satış elemanının “pozitif kârda” çalıştığından emin olun. Acaba satış elemanlarınızın her biri, sizin ürününüzün sunduğu değer önermelerini paraya çevirebiliyor mu? Acaba satış elemanlarınız fiyatlarla ilgili itirazların üstesinden gelebiliyor mu? 10- Eğitim programını her bir çalışan bazında gözden geçirin. 11- En fazla satış yaptığınız ilk 25 müşterinizi, düzenli olarak ziyaret edin. Bu müşterilere gösterilen ilgiyi ve verilen hizmeti takip edin. Bu tip müşterilerle yeteri kadar iyi ilgilenildiğinden emin olun. 12- Her bir AR-GE projesini, önerilen her bir yeni ürün taslağını, her bir inovasyon fikrini muhakkak siz de inceleyin. Ardında yatan pazarlama mantığı nedir? Para kazandırma potansiyeli nedir?~ 13- Kazandıran bir kültüre sahip olmanızı sağlayacak bir plan tanımlayın. Kazandıran kültürün her bir bileşenini tek tek açık ve net bir şekilde izah edin. Örnekler verin. Kendiniz örnek olun. İnsanları bu kültüre göre işe alın, terfi ettirin veya işten kovun. 14- Şirket için 3 ya da 5 tane performans hedefi belirleyin. Çalışanların her birinin bu hedeflerden haberdar olmasını ve 3-5 hedefe göre nasıl değerlendirmeye tabi tutulacaklarını bilmelerini sağlayın. 15- Performans ölçümü yapın. Ücretleri sadece performansa göre belirleyin. İyi performans gösterenlerin iyi ücret alacağı düşüncesini şirket içinde yayın. Bu, yetenekli çalışanlarınızın motivasyonunu artıracaktır. 16- Çalışanlarınızın işe ayaklarını sürüyerek değil isteyerek geleceği bir ortam yaratın. Şirketi seven ve sadık çalışan, sevgi dolu ve bağlı müşteriler yaratılma ihtimalini artırır. Çalışanlarınıza özen gösterin, onları dinleyin, onlarla ilgilenin ki onlar da müşteriyle ilgilensin. 17- Son olarak açık iletişim son derece önemlidir. Müşterilerinizden, çalışanlarınızdan, iş ortaklarınızdan işinize, ürünlerinize, hizmetlerinize yönelik geri bildirim almayı unutmayın. Her kademeden insana işleri sorun. Muazzam geri dönüşler alabilir, işlerdeki aksamayı daha kolay tespit edebilirsiniz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?