Serhat Ünsal, tam 17 yıldır Unilever’de. 1992’de şirkete proje müdürü olarak katıldı ve kısa sürede grubun profesyonel deterjan bölümüne geçti. Farklı birçok bölümde başarılı işlere imza atıp hızla kariyer basamaklarını tırmandıktan sonra 2005’te Unilever Food Solutions Türkiye (UFS) genel müdürlüğüne getirildi.
Unilever’in ev dışı gıda sektörü için hizmet veren birimi olan UFS, 71 ülkede 10 bine yakın çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Şirketin 2008 cirosu 2 milyar Euro. 2000’li yılların başından bu yana Türkiye’de yer alan şirketin bünyesinde Knorr, Carte d’Or, Lipton, Becel, Calve ve Sana gibi güçlü markalar bulunuyor.
Son 3 yılda Ünsal’ın liderliğinde yüzde 125 büyüyen UFS Türkiye, elde ettiği bu büyümenin karşılığını daha fazla sorumluluk olarak aldı. Şirket, 1 Temmuz 2009 itibarıyla Yunanistan-Bulgaristan hattından Doğu’da Çin’e kadar uzanan büyük bir coğrafyayı yönetmeye başladı. Bu yeni yapılanmayla birlikte KKTC, İran, Kafkasya ve Orta Asya’daki Türk Cumhuriyetleri de Türkiye’den yönetilir hale geldi. Geçtiğimiz yıl cirosal bazda yüzde 31’lik büyüme kaydeden UFS Türkiye, bu yıl da büyümesini sürdürmeye odaklanıyor. Yatırımlara ara vermeden devam ettiklerini belirten Ünsal, bu yatırımların hangi alanlarda olduğunu da şöyle açıklıyor:
“İlki, Sihirli Reçeteler ve Büyüteç Programı. Bu program kapsamında, toplu yemek sektörü üzerinde mönü taramaları yapıldı. Şirketimizin danışman şefleri, bu yemekler üzerinde çalışarak maliyet dostu çözümler geliştirdi. Böylelikle iş ortaklarımızın mutfak operasyonlarını daha kârlı hale getirmelerini sağlayacak, yaratıcı ve lezzetli reçeteler sunan Sihirli Reçeteler kitabı ortaya çıktı. Diğer taraftan ev dışı gıda sektöründe hizmet veren her işletmeye rahatlıkla uygulanabilecek olan Büyüteç projesi uygulamaya alındı. Büyüteç, bir işletmenin üretimini gıda, enerji, işçilik ve zaman bağlamında mercek altına alıp mutfaktaki kara deliklerin kapanması konusunda çözüm ortaklığı önerdiğimiz yepyeni bir mönü analizi sistemi. Bir diğer projemiz ise Unilever Food Solutions Üniversitesi. Bu proje ile çalışanlarımızın yetkinliklerini, mutfak bilgilerini bir üst düzeye taşımayı hedefliyoruz.”
Şirket, önümüzdeki 5 yılda büyümeye devam etmeyi planlıyor. Ünsal, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran bölgesindeki lider konumlarını güçlendireceklerini söylüyor. “200 milyon Euro ciroya ulaşmayı ve dünyanın en büyük 5 operasyonundan birisi haline gelmeyi hedefliyoruz. Türkiye merkezli bölgemizdeki ev dışı gıda pazarının, bu potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz” diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?