Güneydoğu ve İstanbul marka seviyor

Sina Afra’dan ülkemizdeki tüketici davranışlarıyla ilgili ilginç gözlemler

1.10.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Güneydoğu ve İstanbul marka seviyor
 Markafoni kurucu ortağı Sina Afra’dan ülkemizdeki tüketici davranışlarıyla ilgili ilginç gözlemler dinledim. Markafoni, bir özel alışveriş sitesi. Siteye üye olmanız için bir arkadaşınızın sizi davet etmesi gerekiyor. Dost tavsiyesi modeliyle büyüyen bu sistemin dünyada çok başarılı örnekleri mevcut. Örneğin Fransa’daki venteprive.com, 680 milyon Euro’luk bir ciro gerçekleştiriyor. Markafoni, 2008’de 5 kıtada iş yapmayı planlayarak yola çıkmış. Türkiye’de 80 milyon TL ciroya erişmiş. Mayısta Avustralya pazarına girmiş. Kısa sürede ülkenin ikinci büyük e-ticaret sitesi olmayı başarmış. Güney Kore’de de iddialı. Sina Afra’nın verdiği bilgiye göre Türkiye’de markalı ürünlere en yüksek talep İstanbul ve Güneydoğu’dan geliyormuş. Dünyaca ünlü iç çamaşır markası Victoria’s Secret ürünlerini satmaya başladıkları ilk 2 saat içinde 5 bin satış gerçekleştirmişler. Sina Afra’nın, en çok küçük ve orta bedenlerin satıldığı, “Large ve Ekstra Large” bedenlerin elde kaldığı dikkatini çekmiş. Yaptığı bir nabız yoklamasına göre kadınların gerçek bedenlerinden daha küçük bedenleri almayı tercih ettiğini, ilerde zayıflamayı ümit ederek alışveriş yaptığını tespit etmiş.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz