Zeki Çaputlu, kritik bir dönemde, krizin kendisini en yoğun hissettirdiği 2008 yılı sonunda Altınyıldız Grubu’nun genel müdürlüğüne geldi. Koltuğuna oturur oturmaz da kendisine şu soruyu sordu: “Yeni dünyada Altınyıldız mutlaka olmalı, peki ama nasıl?” Çaputlu’yu bu soruyu sormaya iten sadece kriz değil, Altınyıldız’ın içinde bulunduğu son durumdu. Türkiye’de yünlü kumaş üretiminin yüzde 40’ını gerçekleştiren şirket, büyüme konusunda hız kesmiş, 2008 yılında da ciroda yüzde 10’luk bir küçülme yaşamıştı. İşte bu dönemde, üstelik krizin etkisiyle Avrupalı ve Amerikalı birçok dev oyuncunun pazardan çekildiği bir ortamda Altınyıldız’ın varlığını büyüyerek sürdürmesinin yollarını arayan Çaputlu, kısa bir süre sonra çözümü buldu: Kârlı bir şekilde üretimi artırmak. Bunun için ilk olarak yeni koleksiyonlar oluşturulmasını sağladı. Ardından bayi sistemini yeniden yapılandırdı. Yeniden yapılandırma kapsamında, bayi sayısını artırırken o güne dek hiç yapılmayanı yapıp organize perakende konfeksiyoncularına doğrudan satışa geçti. Bu uygulamaların hayata geçmesiyle 2009 yılı sonunda Altınyıldız’ın üretim kapasitesi ve satışı, 2008’e kıyasla yüzde 20 artış kaydetti. Ancak Çaputlu, gelinen nokta ile yetinmek niyetinde değil. Şirketi agresif bir şekilde büyütmeyi planlıyor. Bunun için de rotayı yurtdışına çevirmiş durumda. İlk olarak geçtiğimiz nisan ayında İran pazarına giriş yapan Altınyıldız, şimdi Suriye, Rusya ve Kuzey Irak pazarlarına girmeye hazırlanıyor. Bu pazarlardan oldukça umutlu olduklarını belirten Çaputlu, “Hedefimiz 2011-2012 arasında İran ve Rusya’daki büyüklüğümüzün Türkiye’ye eşit hale gelmesi. Suriye ve Kuzey Irak’ta da birer yarım Türkiye büyüklüğüne ulaşacağız” diyor. 2012 yılına kadar Türkiye’de büyüklüklerini 2’ye katlamak konusunda kararlı olduklarını ifade eden Çaputlu, sözlerine şöyle devam ediyor: “Kârımızı 3’e katlayacağız. Bunları yapacak gücümüz var. Başaracağımızdan kesinlikle eminiz. Şu anda günde 2 bin takım elbise dikiyoruz. Önümüzdeki kasıma kadar tam kapasite çalışıyoruz. 1.413 kişilik bir kadromuz var. Bu yıl 150 kişi daha işe alacağız. Yeni ürünlere odaklandık. Ağustosta iki yeni ürün daha pazara çıkaracağız. Bu hızımızla rakiplerin belini kıracağız.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?