79 ülkedeki 287 ajansı ve 15 binin üzerinde çalışanıyla dünyanın en
büyük reklam ajansı ağını oluşturan BBDO Worldwide, yıllık tepe yönetim
toplantısını bu yıl İstanbul'da yaptı. Son dönemde aldığı ödüllerle
kendisinden sıkça söz ettiren BBDO Worldwide'ın başkan ve murahhas azası
Andrew Robertson'a liderlik sırlarını sordum. BBDO'nun yöneticilerinden
beklediği on özellik olduğunu anlattı. BBDO kriterlerine göre iyi
yöneticiler:
1. Çalışmayı daha iyi hale getirir.
2. Müşteriler onları çok sever.
3. Suçlayıcı değil, çözüm odaklıdırlar.
4. Radyatör gibi ısı verir, enerjileri boşa akıtmazlar.
5. Kendilerini çabuk toparlarlar.
6. "Ben" değil, "Biz" derler.
7. İyi sunum yaparlar.
8. İş bitiricidirler.
9. Sağlıklı bir biçimde paranoyaktırlar.
10. Doğru olanı yaparlar.
DEVLER CANNES'DA KİTLELERİN GÜCÜNÜ TARTIŞACAK
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali'ne bir ay kaldı. Bu
yılın tartışılacak en önemli kavramlarından birisi "kitlesel
yaratıcılık" (crowdsourcing). Ünlü oyuncak firması Lego'nun semineri
modern yaratıcılığın üç temel unsuruna yani "topluluklar, birlikte
yaratma ve kitlesel üretim" konularına odaklanacak. Coca-Cola ve
Chevrolet gibi büyük markalar için küresel platformlar kurarak Facebook
aracılığıyla yaratıcı çözümler geliştiren Mofilm'in "Bir sosyal ağ
küresel bir marka yaratabilir mi?" başlıklı oturumunda kitlesel içerik
üretiminde başarılı strateji ve taktikler üzerinde durulacak.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?