Dünyanın önde gelen marka danışmanlık şirketlerinden Interbrand’in gerçekleştirdiği 2010 yılı “En Değerli 100 Küresel Markalar” araştırmasında, her yıl olduğu gibi zirvedeki üçlü, Coca-Cola, IBM, Microsoft yerlerini korudu. Google 7’ncilikten 4’üncülüğe sıçradı. HP, ilk 10’un dışına düşen Toyota’nın yerini alarak dünyanın en değerli 10 markası arasına girdi. Değeri en fazla artan 6 marka Apple, Google, Blackberry, JP Morgan, Allianz ve Visa; değeri en fazla gerileyen 6 markaysa Harley-Davidson, Toyota, Nokia, Dell, UBS ve Citi oldu. Dünyanın en marka zengini ülkesi ABD’nin ilk 100’de tam 49 markası var. 10 global marka ile Almanya 2’nci, 9 marka ile Fransa 3’üncü sırada. Onları 6 marka ile Japonya, 5’er marka ile İngiltere ve İsviçre izliyor. Listede Hollanda ve İtalya’dan 3’er; İsveç, İspanya, Güney Kore ve Kanada’dan 2’şer; Finlandiya ve Meksika’dan 1’er marka yer alıyor.
BP GİTTİ SHELL GELDİ
Meksika Körfezi’nde yaşanan çevre felaketi, BP’yi “En Değerli 100 Küresel Marka” listesinin dışına itti. BP’den boşalan alanı dolduran Shell, akaryakıt sektörünün en değerli markası konumuna yerleşti. 2009’da 92’nci sırada yer alan Shell, 2010 sıralamasında 81’inciliğe yükseldi.
LÜKS TÜKETİM KRİZ DİNLEMEDİ
En Değerli 100 Küresel Marka arasında yer alan Armani, Louis Vuitton, Gucci ve Hermes’in krizden etkilenmemesi, hatta 2010’da marka değerlerini artırmayı sürdürmüş olmaları, üzerinde durulmaya değer bir olgu. Reklamları, mağaza yönetimleri, yeni ürün lansmanlarıyla bu markalar, “rüya” sunmayı başardıklarını ortaya koydu. “Kriz var, fiyatları düşürelim, yeni ve ucuz hatlar açalım” diye düşünmediler. Risk aldılar, ancak sonuçta markalarının ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha kanıtladılar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?