Samsung’u bugüne getiren strateji

Son yılların en başarılı şirketlerinden Güney Koreli Samsung’un başarısı hepimizin dikkatini çekiyor.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Samsung’u bugüne getiren strateji


3 aylık kamptan sonra genç yönetici adayları 12 aylık yurtdışı programlarına çıkıyordu. İlk öncüler, ABD ve Avrupa’ya gitti. Üstelik yanlarına eşleri ve çocuklarını alma izni de verilmemişti. Hedef, kendilerini işe adamalarıydı.

Misyon çok açıktı: Ülkenin ruhunu ve tüketicisini anlamak, insanlarla tanışmak, yeni ilişkiler geliştirmek ve ülke hakkında bir rapor yazmak.

Bu uzmanlardan biri de Rusya’ya gitmiş ve sonrasında Wall Street Journal gazetesine konu olmuştu. Öyle iyi ilişkiler geliştirmiş ve ülkeyi o kadar iyi anlamıştı ki Samsung, 20 yıl geçmeden Rusya’da en iyi marka haline geldi. Başkan Lee, 2011 yılında yaptığı açıklamada, “Bölgesel uzmanlar, ülkeleri anlamak ve ilişki geliştirmekte anahtar rol oynadı. Onların sayesinde yerel tüketicileri çok iyi anladık” diye konuştu.

Başlangıçta uzmanların gideceği ülkeyi şirketin yönetimi seçiyordu. Zamanla bu konuda değişim yaşandı ve şimdi seçim uzmanlara bırakılıyor. Bir başka değişiklik ise seçimde gerçekleşti. Eskiden insan kaynakları ve bölüm yöneticileri seçimi yapıyordu. Şimdi ise yöneticiler, kendi adaylarını gösterebiliyor,

Aynı zamanda 12 aylık süre ikiye bölündü, Birinci bölümde daha çok serbest çalışma yapılıyc ikinci 6 ayda ise şirketin yönlendirdiği bir çalışma programı izleniyor. Samsung’un programının başarısı, Asya’daki başka şirketleri de harekete geçirdi. Kore’deki Hyundai, SK Networks, Hanwha ve LG Chemical gibi şirketler de benzer programlar geliştiriyor.

Japonya’da ise Mitsubishi, Sharp ve Marubeni gibi şirketler, “bölgesel uzmanlar” programının benzerlerini hayata geçiriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz