SsangYong'u 2 yılda lider yaptı

"Şu anda pazarda pick up segmentinde ilk 3'teyiz. 4X4 serisinde de Türkiye'de pazar lideriyiz.

1.03.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
SsangYong'u 2 yılda lider yaptı


Nihat Şahsuvaroğlu, otomotiv sektörünün çok yakından tanıdığı bir isim. 70'li yıllardan itibaren sektörde yer alan Şahsuvaroğlu için otomotiv bayiliği baba mesleği. 2000 yılına kadar aralarında Ford, Citroen, Isuzu, BMC, Mitsubishi, Peugeuot ve Tofaş'ın da bulunduğu toplam 11 markanın bayiliğini yaptı. Her bir markanın en çok satan bayisi olarak adını duyurdu. 2000'den sonra masanın öbür tarafına geçerek distribütör olma kararı aldı. O yıl Türkiye'ye Çin'den ilk araç ithalatını gerçekleştirerek Jac markasının satışına başladı. Ancak kısa bir süre sonra 2001 krizinin çıkışı Şahsuvaroğlu'nun yurtdışına yönelmesine neden oldu. Romanya, Azerbaycan ve Cezayir pazarlarına iç piyasada satamadığı Jac markasıyla girdi. Özellikle Cezayir'de büyük bir başarı yakaladı. Bu başarı ona 2005 yılında Koreli SsangYong'un Cezayir distribütörlüğünü getirdi. Şahsuvaroğlu, satış gücüyle Afrika'da SsangYong distribütörleri arasında kısa zamanda liderliği elde etti. Bunun üzerine de SsangYong, 2007 yılında Türkiye pazarındaki distribütörlüğünü Şahsuvaroğlu'na verdi. Türkiye'de şu anda 5 bin 500 SsangYong markalı aracın yollarda olduğunu belirten Şahsuvaroğlu Dış Ticaret Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Şahsuvaroğlu, "Şu anda pazarda pick up segmentinde ilk 3'teyiz. 4X4 serisinde de Türkiye'de pazar lideriyiz. SUV'larda da 3'üncü sıradayız" diyor. Kısa zamanda büyük başarı yakaladıklarını ifade eden Şahsuvaroğlu, kendilerini bu noktaya taşıyanın, fiyat ve kalitenin yanı sıra işe hakimiyetleri olduğunu söylüyor. Türkiye'de çok önemli bir altyapı kurduklarına değinen Şahsuvaroğlu, sözlerine şöyle devam ediyor: "Yüzde 100 parça bulunurluğu sağladık. Şu anda alanların yüzde 50'ye yakını tavsiye üzerine alım yapıyor. Yaptığımız çalışmalara göre de müşteri memnuniyeti yüzde 98 oranında. Ayrıca SsangYong ikinci elde değer kaybetmeyen bir araç. Biz müşterilerimize aldıkları aracı hangi yıl satarlarsa o yılın bedelinin ne olacağını taahhüt ediyoruz. Yani müşterilerimiz kaza yapmadıklarında araçlarını hangi yıl, ne kadara satacağını bilerek alıyor." Şahsuvaroğlu'nun SsangYong'la Türkiye'de ulaşmak istediği hedef, 2014 yılında 10 bin araç satışı gerçekleştirmek. Sadece 2010'da 3 bin 500-4 bin arasında araç satışı yapacaklarını ifade eden Şahsuvaroğlu, hedeflerine de rahatlıkla ulaşacaklarının altını çiziyor. Bu arada Şahsuvaroğlu'nun SsangYong'a ilişkin farklı planları da var. Türkiye ve Cezayir'in yanında markanın Kuzey Kıbrıs ve Irak distribütörlüğünü de yapan Şahsuvaroğlu, "Şu anda SsangYong Avrupa'da çok iyi bir pozisyonda. SUV segmentinde ispanya'da ve italya'da bir numara. Hedefte Hollanda, Belçika ve Lüksemburg bulunuyor. SsangYong uygun görürse 2011 yılında bu ülkelerde de kendileriyle işbirliği yapacağız" diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz