Temel beyin nasıl harekete geçer?

MediaCat Marketing Forum'da dinlediğimiz Jonah Lehrer, akıl, mantık ve hayal gücü dengesi üzerinde durdu.

1.01.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Temel beyin nasıl harekete geçer?



Lehrer'e göre aklımızın gücünü çok önemsemek gerekiyor. Mantıklı olmak bir hayal. "Akıllıysak, neden bu kadar çok hata yapıyoruz" diye soran Lehrer, korku duygusunun önemine dikkat çekiyor: "Bir kişiyi

gördüğünüzde, ilk duygunuz, korkularınız çok önemli. Onlara dikkat edin. Korku önemli sinyaller veriyor. Dünyayı anlamak için sezgiler önemli" diyen Lehrer, pazarlamacılara şu ipuçlarını veriyor:

"Beynimiz aslında tembel bir organ. Nöronlar gördüklerine hemen alışıyor. Bu yüzden hep yeni gözle bakmak gerek. Pazarlama için önemli olan beyinde hangi duygunun ateşlendiğini anlamak. Beyin bir nesneye baktığında, onun hakkında yaratılan algıya gör karar veriyor. Pahalı ürünlere bakarken daha iyi bir şey bulacağı beklentisine giriyor."

Lehrer'e göre tahmin hatalarından kaçınmanın yolu hata yapmamaktan korkmamak. Kaçınılabilecek hataları yapmamaya dikkat etmek gerek. Hatalardan öğrenmek çok önemli. Hiçbir şey yapmamak bazen başlı başına bir hata oluyor.

Doğru karar vermek için öncelikle konu hakkında bilgiye sahip olmak. Sonra sakince beynin düşünmesine ortam hazırlamak gerek. Esnek düşünmek, sadece mantıklı veya duygusal olmamak için beklemeyi öğrenmek gerek. Lehrer, alfa dalgalarını harekete geçirmek için yürüyüşe çıkmayı, tabiatta zaman geçirmeyi, hayal kurmayı, sakinleşip eğlenmeyi öneriyor.

YÖNETİCİ SOL,PAZARLAMACI SAĞ BEYİNLE DAHA ÇOK DÜŞÜNÜYOR

MediaCat Marketing Forum'da, pazarlamanın en bilinen isimlerinden Al Ries'ı dinledik. Al Ries, sunumunu yöneticilerin beyinlerinin sol tarafını, pazarlamacılarınsa sağ tarafını kullandıkları tezi üzerine kurmuştu. Sol beyin odaklı kişilerin konuşmayı, sağ beyin odaklıların ise yazmayı sevdiğini belirtti. Pazarlamada algıyı değiştirmenin çok zor bir iş

olduğunu belirtti. Hayatın gerçeklerle ilgili değil, algılarla ilgili olduğunun altını çizdi. Yönetim ve yöneticilerin ürüne ve iş yapmaya, pazarlamacıların ise markaya

odaklandığını belirtti. Ries'a göre yöneticiler anında sonuç ister, pazarlamacılar ise uzun dönemde oluşturulan sonuçlara odaklanır.

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz