Yaratıcı ofis ortamı ve hızlı çalışma

Çağdaş ofis ortamları, çalışanların yaratıcılığını ve ilhamını tetikleyen işlev görür.

1.10.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcı ofis ortamı ve hızlı çalışma
Bunlar, genellikle ilgi çekici alanlardır; kullanılan görseller ve mobilyalar çalışanları motive eder; hızlı ve verimli olmalarına yardımcı olur. Genç profesyoneller, hem çalışma ortamlarında hem de boş zamanlarında edindikleri deneyimlerini bir araya getirerek çalışma ve serbest zamanı başarılı şekilde birleştirirler. Sosyal medya ve web günlüklerini kullanarak dijital araçlarla haşır neşir yaşarlar. Günümüzde çalışma zamanı konsepti, şayet çalışma bir takvime ve sahaya bağımlı değil ise hızla değişiyor. Yapılan araştırmalara göre etkin çalışma ortamları yaratmada esnek uygulamalar, işverenlere başlıca şu yararları sağlıyor:

- Çalışanların işyerine ilgisi ve bağlılığı artıyor
- Kapsamlı sağlık şartları ve düşük stres düzeyi nedeniyle iş tatmini yükseliyor.
- Çalışma ortamı yaratıcılığı ve ilham yeteneğini doğrudan etkiliyor.   

İLHAM VERİCİ ALANLAR
Bir ofisin tasarımı aynı zamanda işin de tasarımı demektir. Her ofiste servislerin, çalışma alanlarının ve eşyaların işlevlerini anlamaya gereksinim vardır. Çalışma alanları, iş yapmanın yöntemini belirlememelidir. Tam tersi çalışma metotları, gereken büyüklükteki ofis alanlarını belirlemelidir. Şirketlerin ofislerinde bunların dışında davranışsal, teknolojik, sağlık, güvenlik, ergonomi, işlevsellik, veri emniyeti, sürdürülebilirlik ve görsellik gibi konuların da tasarlanması önem taşır. Bir ofiste başlama ve bitirme saatlerini planlama açısından modern çalışma esnekliğinin yaygın uygulamaları arasında şu başlıklar sayılabilir: Yarım gün çalışma, serbest çalışma, evden çalışma, yoğun çalışma haftaları, esnek kariyer…                                                                                                                                                

BAĞIMSIZ ÇALIŞMA ORTAMI
Araştırmalara göre herkes için ideal çalışma zamanı, 8.00’den 16.00’ya kadar olan süre değildir. Çalışma zamanıyla serbest zaman aralığı giderek azalmaktadır. Esnek zaman uygulaması, hem işveren hem de çalışanlar için bir gereksinimdir. Çalışanlar tatilleri sırasında da işyerleriyle iletişim halinde olmak durumundadır. Çalışma, değişik kültürlerin yarattığı küresel bir olgu haline gelmektedir. Çeviri yazılımları sayesinde bilgisayarlar, gerçek zamanlı olarak dilleri çevirerek küresel çalışma ortamını geliştirmektedir.

NEDEN GEREKLİ?
Çağdaş çalışma ortamlarının sağladığı başlıca yararlar sıralandığında neden şirketlerin bu konuyu gündemlerine aldığının önemi ortaya çıkar:
- İş verimliliğini ve kârlılığını artırır.
- Özellikle bilgi bazlı çalışmalar, mobil teknolojileri kullanarak, inovatif ve yaratıcı sonuçlara ulaşır.
- Altyapı ve diğer sabit maliyetler düşer.
- Ofislerin kullanım kapasitesi artırılarak çalışma alanları büyür.
- Çalışanların ve yerleşik düzenin değiştirilme masrafları azalır.
- Tek elemana bağımlı olmak ortadan kalkar.
- Kuşaklar arası farklılıklar giderilir.
- Çalışanların işyerine bağlılığı ve taahhütleri artar.~      
- Devamsızlık süresi ve hastalık gün sayısı düşer,
- Sağlık ve yaşam kalitesi yükselir.
- Müşteri memnuniyeti artar.
HIZLI KARAR VE HIZLI ÇALIŞMA
Bu nedenlerden dolayı şirketler, ofislerde radikal değişiklikleri gündeme almakla karşı karşıyadır. Değişikliklerin şirketlerin önüne koyduğu diğer bir olgu ise çalışanların hızlı karar verme ve hızlı çalışmaya bakış açılarına kazandırdığı ivmedir. Ofislerde çalışma hızının artması ürünlerin, yedek parçaların ve servis hizmetlerinin rakiplerden önce piyasaya sunulmasını sağlıyor. İşlerini hızlı yapan şirketler, aynı miktar yatırım ve harcamayla daha fazla iş yaratarak pazar paylarını kayda değer oranda yükseltiyor.  Türk şirketlerinin hızdan çekinmemesi gerekiyor. Hızın yanlışlıklar yaratacağı ve kontrolü kaybettireceği inancı doğru değildir. Hızlı karar vermek ve uygulamak, riski azaltır, kaliteyi artırır, maliyeti düşürür. Hızlı olmak yanlış kararları önler ve yapılmış hataları çabuk giderir. Hızlı çalışan şirketler değerlidir. Rakiplerle baş etmede hızlı olmanın temeli, bilgiyi iyi yönetmektir.
Bu noktada yaratıcı ofis ortamlarını devreye sokmanın önemi ortaya çıkar. Modern ofis ortamlarında güler yüzlü olmanın değil, işlerin hızlı, ekonomik ve kaliteli yürütülmesi esastır. Bilgi ve dijital bazlı bir çağda yavaş çalışma alışkanlıklarını terk etmek kaçınılmazdır. Çalışanlarınız ne kadar hızlıysa şirketiniz o kadar değerlidir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz