"Ofisteki XP Devrimi"

Office, Microsoft’un en popüler yazılımlarından biri... Dünyada yaklaşık 250 milyon kullanıcısı var. Geçtiğimiz günlerde piyasaya sunulan Office XP ise bu üründe adeta devrim yaratarak, neredeyse h...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Ofisteki XP Devrimi

Office, Microsoft’un en popüler yazılımlarından biri... Dünyada yaklaşık 250 milyon kullanıcısı var. Geçtiğimiz günlerde piyasaya sunulan Office XP ise bu üründe adeta devrim yaratarak, neredeyse her kullanıcının ihtiyacını karşılayacak yapıya bürünmüş hali. Microsoft Pazarlama Yöneticisi, Lisa Gurry, artık daha verimli ve akıllı bir çalışma ortamı sağlayacağını söylüyor. Şirketler için ise daha öncekinden önemli avantajlar sağlıyor.

Dünyaca ünlü Fortune dergisinin 18 Haziran 2001 tarihli sayısının kapağında şu başlık vardı: “Canavar geri döndü!” şeklindeydi. Kapak resmi ise, Bill Gates’in bir fotoğrafı vardı...

Son dönemde “tekelcilik” suçlamalarından ağzı yanan Bill Gates’in yoğurdu üfleyerek yemesi bekleniyordu, ama pek de öyle olmadı.

31 Mayıs 2001 tarihinde, başta New York olmak üzere, dünyanın çeşitli şehirlerinde Microsoft’un yeni ürünü Microsoft Office XP’nin lansmanı yapıldı. Bu lansman oldukça ses getirdi. Çünkü, pek çok uzmana göre Microsoft tavrından pek de ödün vermemişti.

Bill Gates, yeni oyuncağı XP ile hayatlarımızı her zamankinden daha kolay kılmayı vaad ediyor. Ve doğrusu Office XP’ye ilk bakışta akıldan şunlar geçiyor: “İnternette yaşam böyle olmalı.”

Microsoft’tan herkese pizza

Microsoft Office’in 250 milyon kullanıcısı bulunuyor. Microsoft Pazarlama Bölümü ÜrünYöneticisi Lisa Gurry, bu 250 milyon kullanıcının her birinin, diğerinden çok farklı istekleri olduğunu belirtiyor. Gurry bu düşüncesini ilginç bir örnekle açıklıyor:

“Microsoft’un hiç tipik bir kullanıcısı yok. Herkesin beklentileri farklı. Hepsi Office’in farklı özelliklerini kullanmayı tercih ediyor. Bu 250 milyon kişiye pizza ısmarlamak gibi bir şey.”

Lisa Gurry yine de Office XP tasarlanırken, tüm müşterilerin yaralanabileceği şekilde dizayn edildiğini belirtiyor. Bunun için çok bireysel ve kurumsal sayıda kullanıcıyla aylarca görüşmeler yapılmış. Sonuçta ortaya çıkan tablo oldukça etkileyici.

XP ile yeni keşifler

Office XP, bilinen Office çözümlerinin yanı sıra, pek çok yenilik getiriyor. Bunlardan ilk dikkat çekeni “Smart Tag- Akıllı Etiket.”  Akıllı etiketler doküman içerisinde geçen isim, tarih, adres, hisse senedi kodu gibi bilgileri otomatik olarak tanıyor. Bunlara ilişkin bilgileri tek bir “klik” ile dokümana ekleme olanağı tanıyor.

İkinci yenilik ise “Task Pane – Görev Bölmesi.” Bu özellikle, kes-yapıştır, düzenleme, arama gibi bir çok işlemi görerek ve hızlıca yapmanız sağlanıyor. Bunun dışında Power Point ve Outlook’a da pek çok yeni özellikler eklenmiş.

Office XP’nin getirdiği büyük bir kolaylık daha var: “Share Point Services – Ortak Çalışma Deneyimi.” Bu sayede birden fazla kişinin aynı anda aynı doküman üzerinde ortak çalışmasına olanak veriliyor. “Geliştirilmiş Takvim” özellikleri sayesinde de zamanın kolayca ve görsel yönetimine olanak veriyor. 

Microsoft şirketleri de düşündü

Office bu sefer şirketler ve kurumlar da düşünülerek yaratılmış. “Kurumsal Deneyim”, iş ihtiyaçlarına uygun “Akıllı Etiketlerin” geliştirilmesine olanak sağlıyor. Yenilenen teknoloji sayesinde “Terminal Servislerini” otomatik olarak tanıyor ve daha verimli çalışma için gereken düzenlemeleri yapıyor.

Office XP şirketlere daha çok iletişim kurma amaçlı çözümler sunuyor. Kurumlar arası iletişimlerini kişiselleştirebilme olanağı veriyor.

Kısaca, Office XP’nin beraberinde getirdiği kolaylıklar saymakla bitmiyor. Zaten hali hazırda Office XP’yi kullanan pek çok kurum var ve hepsi de oldukça memnun görünüyor. Ford ve Amazon.com bu kurumlardan iki tanesi.

Gates uslanmıyor!

Geçtiğimiz yıllarda Bill Gates’in tekelcilik suçlamaları yüzünden başı çok ağrıdı. Ama bazılarına göre Gates uslanmadı, uslanmıyor.

Dünyanın bir numaralı internet servisi AOL (America Online)’dan bir yetkili, XP’nin geleneksel yöntemlerini gömerek ve Office’in içine “Instant messaging- Anında mesaj gönderme” hizmetini de ekleyerek America Online için önemli bir risk yarattığını belirtiyor.

Silikon Vadisi’nde yazılım dizayn eden Dave Winer, XP için, “oldukça anti-internet taraflı” diyor ve ekliyor:

“İnternet gücü ve kontrolü dağıtmakla ve insanlara pek çok seçenek sunmakla alakalı... Halbuki XP, insanları içeri kilitliyor ve bunu öyle bir şekilde yapıyor ki insanlar Microsoft hizmetlerini kullanmak zorunda bırakılıyor.”

Her gün bir saat kazanın

Kim ne derse desin, “yiğidi öldürmeli ama hakkını da yememeli.” Office XP gerçekten çok önemli çözümler sunuyor. Çok büyük kolaylıklar getiriyor.

İngiltere’de Office XP ile çalışan 100 kişi üzerinde yapılan anketler sonucunda çıkan bulgu oldukça ilginç. Bu 100 kişiye bakılarak, bir kişinin ortalama ne kadar zaman kazandığı hesaplanmaya çalışılmış. Sonuçta bir kişinin günlük zamanından yüzde 10 zaman tasarrufu sağladığı saptanmış. Günde ekstra bir saatiniz olduğunu düşünebiliyor musunuz?

“HER ŞEY DAHA KOLAY”

Bill Gates

Microsoft’un kurucusu Bill Gates Office XP’nin çıkış noktasını şu şekilde anlatıyor:

“Office XP’yi yaratırken her şeyi nasıl daha da kolaylaştırabiliriz diye düşündük. Bilgiye ulaşımı nasıl daha da basit bir süreç haline getiririz? Diyelim ki, çalışma arkadaşlarınızdan birinin e-posta ile gönderdiği bir memoyu okuyorsunuz. İlginizi çeken birşey oldu. Bu ilginizi çeken şeyle ilgili web sitelerine ve dokümanlara ulaşmak nasıl olursa çok kolay bir hale gelir? Dokümanları, belgeleri oluşturmayı her zamankinden nasıl kolay hele getiririz? Kullanıcının mekanizmaya değil de, kendi yaratım işine odaklı kalmasını sağlamak için ne yapabiliriz? Araçları hem el altında kullanıma hazır hem de dikkat dağıtmayacak şekilde uzak tutmayı nasıl başarabiliriz? Araçların tüm farklı kullanım şekilllerini nasıl açıkça gösterebiliriz? Takım çalışmasını nasıl daha kolay bir şekle sokabiliriz?

Bunlar Office XP’yi oluştururken üzerinde çalıştığımız alanlardan bazılarıydı. Amaç bütün bu aktiviteleri daha üst düzeylere taşımak. Microsoft Office ile bir haftada 100 binlerce, milyonlarca doküman oluşturuluyor. Öyleyse, amaç bunu basit kılmak olmalı. Bilgiyi bulmayı ve bilgiyi yaratmayı dünkünden çok daha kolay hale getirmek... Bugüne kadar başka hiç bir araç böyle bir etkiye sahip değildi. Office XP’nin arkasında yatan düşünce; “saklı kalmış bilgileri açığa çıkarmak.” Bilgiyi bulmak zordur. Bilgiyi yaratmak zordur. Sonunda, bu araçla istenilene ulaşmak mümkün.”

“ZENGİN BİLGİLERE ULAŞABİLİRSİNİZ”

Lisa Gurry/Microsoft Pazarlama Yöneticisi

Office XP’nin bireylere sağladığı avantajlar nelerdir?

Daha verimli ve daha akıllı bir ortamda çalışarak zaman kazanmaları sağlanıyor. Geçmişte, programın özellikleri araç çubukları içinde gömülü kalıyordu. En basit bir kopyala-yapıştır işlemi için ya da belgeyi her hangi bir şekilde formatlamak için önce karalamak, sonra gidip araç çubuklarından doğru işlemi bulup, seçip onaylamak gerekiyorudu. Böyle temel bir uygulamayı günde yüzlerce kez yapmanız gerekebilir.

XP ile akıllı etiket ve görev bölmesi gibi özellikler sayesinde çalışmanız çok daha kolay oluyor. Sizi özellikleri aramak zorunda bırakmak yerine, özellikleri sizin için getirip göz önüne koyuyor. Bu oldukça büyük bir avantaj. Çünkü sizi hem yormuyor hem de zaman kazandırıyor.

Şirketlere sağladığı avantajlar nelerdir?

Öncelikle insanlar için birlikte çalışmak ve bilgiyi paylaşmak çok daha kolay. Her gün dünyadaki bilgi birikimi artıyor. İnsanların zamanının ortalama yüzde 30’unu bilgi arayarak geçirdiğini biliyoruz. Bu, bir gün için aslında oldukça büyük bir zaman dilimi demek. Diğer bir avantaj ise; kompleks iş çözümlerini, Office XP’yi ara yüzey olarak alan, XML destekli ve Real Time Data özelliği ile oldukça zengin çözümler olarak sunuyor. Kullanıcılar Office’in Excel gibi kullanması kolay yüzeylerinin üzerinden zengin bilgilere ulaşabiliyorlar. Yeni bir uygulamayı öğrenmek için zaman ayırmak zahmetinden kurtuluyorlar.

Son olarak, “akıllı etiketler” yaratarak bundan yararlanabilirler. Örneğin Ford gibi büyük bir firma tüm satış ekibine “akllı etiketler” vasıtasıyla istediği bilgiyi ya da mesajı ulaştırabilir. Anında, hepsine. Satış ekibinden bir kişi bir müşteri ile ilgili işlem yaptığı sırada orada bir etitek görür. Etikette her hangi bir bilgi olabilir. “Bu müşteri ile şu tarihte görüşün” ya da “bu müşteri bizden şunları aldı” gibi...


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz