"Tüketici Elektroniği Bt’ye Doğru Kayacak"

Joachim Reinhart, dünyaca ünlü Panasonic markasının üreticisi Matsusha’nın Avrupa Bölgesi başkanı… 72 milyar dolara ulaşan satışlarının 6 milyar dolarlık bölümünü araştırmaya harcadıklarını söylüyo...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketici Elektroniği Bt’ye Doğru Kayacak

Joachim Reinhart, dünyaca ünlü Panasonic markasının üreticisi Matsusha’nın Avrupa Bölgesi başkanı… 72 milyar dolara ulaşan satışlarının 6 milyar dolarlık bölümünü araştırmaya harcadıklarını söylüyor. Laboratuarlarında 4G teknolojisi üzerinde çalıştıklarına dikkat çekiyor. En önemli iş kollarından tüketici elektroniğinde ise büyük bir değişim yaşanacağına dikkat çekiyor. Reinhart, “Tüketici elektroniği ve BT elektroniği paralel bir gelişme gösterecek. Önümüzdeki dönem bir TV sistemi, bir DVD ya da dijital kameranızı birbirinden ayıramayacaksınız. Bunları istediğiniz biçimde birbirine bağlayabileceksiniz” diyor. 

Japonya dünya teknoloji endüstrisine damgasını vurmuş ülkelerin başında geliyor. ABD’nin teknoloji atağı bir dönem Japon teknolojisinin önüne geçse de, ülke global pazardaki yerini hala koruyor. Sektörde endişe uyandıran Çin tehdidine karşı bile dimdik ayakta duruyor. Matsusha da Japon teknolojisini dünyaya pazarlayan lider şirketlerden. Dünyaca ünlü Panasonic markasının üreticisi olan şirket, son yıllarda pazarlama ve reklama ağırlık veren yeni stratejisiyle dikkat çekiyor.

2004 yılında satışlarını 72 milyar dolara ulaştırmayı hedefleyen Matsusha, bu rakamın yaklaşık 6 milyar dolar gibi bir bölümünü Ar-Ge için harcıyor. Matsusha Avrupa Bölgesi Başkanı Joachim Reinhart, bu rakamın her yıl daha da arttığını söylüyor ve “Hiçbir zaman yeterli değil” diye konuşuyor. 

Avrupa Bölgesi Başkanı olmasının yanı sıra Japon teknoloji devi Matsusha’nın üst düzey yönetiminde de görev alan ve buradaki “Japon olmayan tek yönetici” unvanına sahip olan Reinhart ile Digital için bir söyleşi gerçekleştirdik:

Matsusha’nın Nasıl Bir Şirket Ve Marka Stratejisi Var?

Matsushi, Panasonic markasının üretici şirketi. Teknolojinin geliştirilmesi ve üretilmesine büyük önem veriyor. Ama bu tek başına pazarda başarılı olmaya yetmiyor. Matsusha aynı zamanda pazarlama stratejisine de büyük önem veriyor. Bu nedenle son dönemde geliştirdiği yeni stratejisi ile markanın pazarlamasına ve reklama çok daha fazla para harcıyor.

Biz aslında oldukça geleneksel bir şirketiz. Ancak özellikle cep telefonları konusunda son dönemde yeni tasarımlarımızda modern çizgiler peşindeyiz. Çağı yakalamaya çalışıyoruz. 3G konusuna çok önem veriyoruz. Bu konuda servis sağlayıcılarla işbirliklerine gidiyoruz. Bunlar stratejimizin temel unsurları olarak sıralanabilir.

Tüketici Elektroniği Global Pazarda Önemli Bir Hareketlilik İçerisinde, Önümüzdeki Dönem Bu Pazarda Neler Olacak; Büyüme Beklentileriniz Neler?

Bence tüketici elektroniği ve BT elektroniği paralel bir gelişme gösterecek. Önümüzdeki dönem bir TV sistemi, bir DVD ya da dijital kameranızı birbirinden ayıramayacaksınız. Bunları istediğiniz biçimde birbirine bağlayabileceksiniz. Bu endüstrinin gelecek trendi.

Büyüme tarafında ise ABD’de, Avrupa’da ve Japonya’da sizin şu anda sahip olduğunuz pazarın üç katı büyüklükte bir pazar var diyebilirim.  Ortadoğu’da, Türkiye’de ve Uzak Doğu’da büyüme beklentileri bu nedenle çok daha fazla.

Türkiye İçin Planlarınız Ve Öngörüleriniz Neler?

Biz Türkiye’de öncelikle satışlarımızı artırmaya çalışıyoruz. İş ortaklarımızla Panasonic markası altındaki en son teknolojileri pazara sunuyoruz. İş ortaklarımız bize ürünlerimizi satmamızda yardım ediyorlar. Sonuçta biz teknoloji lideri olmak için teknoloji geliştirmeye inanılmaz paralar harcıyoruz. 

Öncelikle Türkiye’yi Avrupa içerisinde değerlendiriyoruz. Bana kalırsa Avrupa’nın Türkiye’yi birliğe mutlaka alması gerekiyor. Bugün Türkiye satışlarımız, tüm satışlarımız içerisinde çok küçük bir yer teşkil ediyor ancak ben bunun önümüzdeki 3-4 yıl içerisinde 10 katına çıkabileceğini düşünüyorum. Türkiye’de bugün 70 milyon insan var ve hala gelir düzeyi çok düşük. Ancak bu hep böyle kalmayacak. Mutlaka gelişecek. Çok ciddi bir potansiyel var.

Türkiye’ye ilişkin yatırım planlarımız arasında üretim yapmak gibi bir planımız yok. Öncelikle Türkiye pazarındaki varlığımızı güçlendirmemiz gerekiyor.

Türkiye yolunda çok başarılı ilerliyor. Bugün her bölge, bölgesel, kendine özgü bir takım özelliklere sahip. Tekrar belirtmeliyim ben Türkiye’yi Avrupa bölgesi içerisinde değerlendiriyorum. Türkiye bu bölge içerisinde bazı doğu Avrupa ülkeleriyle birlikte çok anahtar bir rol üstlenebilir.

Bence Türkiye ile Doğu Avrupa ülkeleri arasında çok yakın bir ilişki-benzerlikler var. Türk insanı da Doğu Avrupalı da gelişmeye çok açık. Politik senaryoyla ilgili konuşmaktan hoşlanmıyorum. Zaten politikayı çok fazla bilmiyorum, anlamıyorum. Sadece nüfus ve eğitim düzeyi açısından baktığımda Türkiye çok ciddi bir potansiyele sahip. En azından biz Panasonic adına böyle düşünüyoruz. Türkiye’de çok önemli işler yapacağımıza inanıyoruz.

“Japonya Liderliğini Koruyacak Çin İse Heyecan Verici”

Japonya Teknoloji Konusunda Her Zaman Öncü Oldu. Bugün Durum Nasıl?

Japonya 10 yıldır çok ciddi bir gelişme gösterdi. Bu 10 yılda global pazarda tekrar dikkate alınmaya başladı. Bu senenin göstergelerine bakacak olursanız ülke ekonomisinin yüzde 6 oranında büyüdüğünü görebilirsiniz. Bu gelişmiş bir ülke için oldukça önemli bir rakam. Ülke eski gücüne kavuştu diyebiliriz. Çok ciddi bir yeniden yapılanma süreci geçirdi. Bugün Japonya’dan Güney Amerika, Çin, Avrupa gibi bölgelere çok ciddi miktarda ihracat gerçekleşiyor. Japonya önümüzdeki dönemde yine en güçlü pazarlardan biri olmaya devam edecek.

Peki Çin İçin Ne Düşünüyorsunuz?

Bugün herkes Çin konusunda heyecanlı. Ancak benim bu konudaki bakışım biraz kritik. Bana göre Çin ciddi toplumsal problemler yaşıyor. Bugün Çin’deki gelişme sadece güney kıyısı boyunca. Yani Pekin’den Hong Kong’a kadar bir bölge gelişiyor ama ülkenin geri kalanı henüz gelişmemiş durumda. Evet Çin’in çok önemli bir potansiyeli var. Çin bugün dünyadaki en iyi kitlesel pazarlardan biri. Ülkede 1,3 milyar insan yaşıyor. Ancak bu insanların 200-300 milyon bu sözünü ettiğim gelişmiş bölgede yaşıyor. Yapısal ve toplumsal reformlar gerçekleşmesi gerekiyor. Bunları da Çin hükümeti kısa süre içerisinde hayata geçirmeyi planlıyor. Endüstri için de Çin çok büyük önem taşıyor. Çin’de bugün Matsusha’nın 42 fabrikası var. Buralarda sadece üretim değil Ar-Ge çalışmalarımızı da gerçekleştiriyoruz. Çin’de insanlar gelişmeye, öğrenmeye, bilim ve teknoloji üzerine çalışmaya çok meraklı. Sonuçta tüm endüstri gibi biz de Çin’in potansiyelinin farkındayız.

Laboratuarlardaki Uzmanlar 4g Teknolojisi Üzerinde Çalışıyor
 
Araştırma Ve Geliştirmeye Çok Ciddi Yatırım Yaptığınızı Biliyoruz. Laboratuarlarınızda Son Dönemde Öne Çıkan Teknolojiler Hangileri?

Yıllar itibariyle araştırma ve geliştirmeye yaptığımız yatırımın miktarı artıyor. Bugün inanılmaz rakamlarda yatırım yapıyoruz ama daha fazlasını yapmak zorundayız. Panasonic markasının arkasında çok geniş bir teknoloji birikimi var. Gelecek teknolojilerine bakacak olursak, son dönemde plastik ve kimyasallar üzerinde çalışıyoruz. Bunların başında yarı iletken teknolojileri üzerinde çalışıyoruz. Bu teknolojiler bizim için başarının anahtarı.

Son dönemde ayrıca 4. nesil mobil teknolojiler üzerinde çalışıyoruz. Bu teknolojiyle geliştirilen yeni nesil cep telefonları standart bir cep telefonundan çok daha fazlasını sunuyor. Ağlar ve sınırlar arasındaki iletişimi sağlıyorlar. Bunlardan başka alanlarda da çalışmalar yapıyoruz. Örneğin, otomotiv endüstrisine yönelik Ar-Ge çalışmalarımız var. Bu alanda Toyota ile birlikte çalışıyoruz. Nanoteknoloji de son dönemde üzerinde ağırlıklı olarak çalıştığımız  konulardan biri. Sonuçta Ar-Ge yatırımlarımız 3 ana grupta toplanıyor. Birinci kategoride gelecekte piyasaya sunulacak ürünler yer alıyor. İkinci kategoride kısa ve orta vadede piyasaya sunulacak teknolojiler var. Ve son olarak üçüncü kategoride de temel araştırma geliştirme faaliyetlerini yürütüyoruz.

3g’de Avrupa Çok Geri Kaldı

Üzerinde Çalıştığınız Gelecek Teknolojileri Arasında Hayatımızı Değiştirecek Yeni Teknolojiler Var Mı?

Bu teknolojilerin tamamı insan hayatını kolaylaştıran teknolojiler. Ancak her biri için çok ayrıntılı bilgi vermeyeceğim. Ancak şöyle açıklayabilirim; Siz bugün gelişmiş bir ülkede yaşıyorsunuz ve teknoloji size belirgin bir konfor getirmiş durumda. Oysa Asya’da bugün Türkiye’den çok daha az gelişmiş ülkeler var. Geliştirilen yeni teknolojiler bu ülkeler için gelecekte daha konforlu bir hayat vaat ediyor. 

Siz 4. Jenerasyon Üzerinde Çalışıyorsunuz Ama Bugün Biz Öncelikle 3g’den Söz Ediyoruz. Bu Teknoloji Bugün Dünyada Nasıl Gelişiyor?

Japonya’da bugün 3G teknolojisinin penetrasyonunda büyük bir artış yakalanmış durumda. Avrupa’da ise durum böyle değil. Orada henüz servis sağlayıcılar müşterilerine bu konuda yeterli fayda sağlamıyorlar. Bu 3G’nin yaygınlaşması açısından büyük bir sorun. Önümüzdeki dönem bu konuda servis sağlayıcılar ile cep telefonu üreticileri daha fazla işbirliği içerisinde olmalılar. Biz şu anda Vodafone ile böyle bir çalışma içerisindeyiz. Beklentiler Avrupa pazarında 3G’nin önümüzdeki baharda yerini alacağı yönünde. Ancak ben buna katılmıyorum. Bana göre bu önümüzdeki yılın sonundan önce gerçekleşmeyecektir. Çünkü öncelikle bu konuda son kullanıcıya katma değerli hizmetler geliştirmek gerekiyor. Bugün eğer bir futbol fanatiği iseniz, cep telefonunda tuttuğunuz takımın bir maçını izleyebilirsiniz. Bu bir hizmettir ama bu bugün henüz daha mevcut olmayan bir hizmet.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz