"Türkiye’nin 9 Gözde Pazarı"

Türkiye’de B2B işinin, yani “Pazaryeri” (Marketplaces) yatırımlarının Türkiye’deki geçmişi çok eski değil.. Sadece 2 yıl öncesine gidiyor. İşin öncülüğünü ise Kotononline.com, Bookinturkey.com gibi...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye’nin 9 Gözde Pazarı

Türkiye’de B2B işinin, yani “Pazaryeri” (Marketplaces) yatırımlarının Türkiye’deki geçmişi çok eski değil.. Sadece 2 yıl öncesine gidiyor. İşin öncülüğünü ise Kotononline.com, Bookinturkey.com gibi siteler yaptı. Bunlara sonradan diğerleri eklendi, dikkati çeken girişim sayısı arttı. Bu arada, www.ortak-pazar.net ve www.turkecom.com gibi girişimler ise başarısızlıkla sonuçlandı, iş hayatından çekildi. Sonuçta çeşitli sektör ve alanlara odaklanmış, öne çıkan B2B sitelerinin sayısı artıyor. DIGITAL bunlardan 9’unu bir araya getirdi. Böylece bir anlamda B2B alanındaki son tabloyu da oluşturdu.
 
KİMYADA 50 MİLYON DOLARLIK E-İŞ HACMİNE ULAŞTI

www.chemorbis.com

iLab Holding yatırımı ChemOrbis, kimya ve plastik sektöründe ticaret ortamı sağlıyor. 2001 yılının mart ayında, içerik hizmeti ile faaliyete geçti ve ağustos ayında e-pazaryeri olarak açıldı. Kimya ve plastik sektörünü hedefleyen site, güvenli bir platformda satış ve satın alma operasyonlarını gerçekleştiriyor.

250’den fazla üyesi bulunan Chemorbis’de faaliyete geçtiği zamandan bugüne kadar 353 ihale açıldı. 353 ihalede 115 bin tonluk mal alınıp satıldı. Yaklaşık olarak 50 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirildi.
Ticaretin yanı sıra, üyeler, günlük fiyat raporları, analizleri ve sektör haberlerini de günlük olarak izleyebiliyorlar. Ayrıca, yurt içi ve yurtdışından yeni iş olanakları da sitenin sunduğu hizmetler arasında...

DEMİR-ÇELİKTE YENİ ADRES

www.steelorbis.com

SteelOrbis, 2002 yılının ilk çeyreğinde faaliyete başladı. Çok genç bir girişim... Hedefinde Türk demir-çelik sektörü var. Sektördeki alıcı ve satıcıların, global pazarlardaki rekabet gücünü artırmak, verimli ve şeffaf ticaret yapmalarını sağlamak amacıyla kuruldu. 

Site, mayıs ayında sektörel içerik servisi ile faaliyete geçti.  “Pazaryeri” ise 29 Mayıs 2002’den itibaren devrede. Alıcı ve satıcılar, bu sanal ortamda işlem yapıyor, yeni olanaklar yakalayabiliyor.

Şu anda sektöre yönelik içerik servisinin yanı sıra, fiyat raporları ve piyasa analizlerine yer veriliyor. İçerikten sonra “elektronik pazaryeri” de devreye girdiğinde, sektördeki şirketlere, yeni iş olanakları sunulması konusunda da önemli bir hizmet verilecek.
Dünya piyasaları parmaklarınızın ucunda
 
KOBİ’LERİN İÇİN YENİ BİR PAZARYERİ

www.toptanpazaryeri.com


Son 1 yıl içinde yeni hayata geçen projelerden biri de “www.toptanpazaryeri.com”... 2001 yılının Ağustos ayında devreye giren bu proje, KOBİ'lere internet üzerinden ticaret yapma olanağı sağlıyor.

Sitenin kurucusu ise Alcatel e Ticaret... Şirket, proje lideri olduğu toptanpazaryeri.com sitesinde çok sayıda şirketle stratejik işbirliği yapıyor. Ödeme sistemlerinde Garanti Bankası, Citibank ve Yapı Kredi Bankası destek veriyor. Lojistikte ise Yurtiçi Kargo ve Global Express ile birlikte çalışılıyor. Aybim ise yazılım; KOSGEB ve TOSYÖV eğitim alanında stratejik ortaklar olarak faaliyet gösteriyor.

Toptanpazaryeri.com, KOBİ'lere e-ticaret olanağı sunarak, iş hacimlerini arttırmalarına, maliyetlerini kısmalarına, zamandan kazanmalarına yardımcı olmayı hedefliyor. Ayrıca, dünya pazarlarına açılma ve ihracat kapılarını zorlama konusunda da destek sağlıyor.

PAMUKUN SANAL ADRESİ

www.kotononline.com
 
Kotonline, Agromarket adlı şirket öncülüğünde kuruldu. Ancak, çok ortaklı bir şirket. Ortakları arasında Çalık Yatırım Bankası, Koç Net, Tariş, GAP Pazarlama, GAP Güneydoğu Tekstil ve Niyazi Tarımer Depoculuk yer alıyor. Sitenin hedef kitlesinde büyük üreticiler, çırçırcılar, kooperatifler, tüccarlar ve iplikçiler yer alıyor. Tam anlamıyla bir “pamuk portali”...

Aylık ortalama hit sayısı 500 bin-600 bin arasında. Ayda toplam 12 bin firma ve 6 bin değişik firma tarafından ziyaret ediliyor. Firmaların kalış süreleri 55 ile 34 dakika arasında değişiyor. 2002 yılında 800 bin kotasyon ve 60 bin ton işlem hedefleniyor. Ayrıca üye sayısının da 250’ya çıkarılması planlanıyor.
 
BOYA SEKTÖRÜNE DİJİTAL DOKUNUŞ

www.boyex.com

Boyex, Türkiye’nin ilk e-danışmanlık şirketlerinden Vodaco tarafından kuruldu. Şirketin genç girişimciler tarafından kuruldu. Genel müdür Ahmet Bali ile genel müdür yardımcıları Mehmet Subaşı ve Mehmet Bali de hem yönetici hem de ortak durumdalar.

Mehmet Bali, Boyex’i, “Boya hammaddelerinin kolayca alınıp satılacağı ve atıl hammaddelerin nakit paraya çevrileceği bir pazaryeri” olarak tanımlıyor.  Boyex’de boya üreticilerinin, ürün sınıfları bazında listeleri bulunuyor. Ürünler inşaat, mobilya, otomotiv, endüstriyel, deniz ve diğer olmak üzere altıya ayrılıyor. 

Boyex, Mayıs 2002 itibariyle 258’i kurumsal ve 242’si bireysel, toplam 500 üyeye ulaştı. 2002 yıl sonunda ise 1000 üye hedefleniyor. eniş bir üye ve ziyaretçi yelpazesine hizmet eden sitenin kurumsal üyeleri arasında Akçalı Boya, Atofina Polimer, Bayer Türk, Betek, Ciba, DYO, İshakol, Kaleterasit, Marshall, Meges, Polisan, Safran Boya, Yasaş firmaları yer alıyor.


ANADOLU KAPLANI KRİZİ AŞTI

www.turkticaret.net

Bursa merkezli Bursanet tarafından 2000 yılının ocak ayında kurulan Turkticaret.net, KOBİ’lere yönelik ilk B2B pazaryeri olma özelliğini taşıyor. Yönetim kurulu başkanlığını Sait Tosun’un yaptığı şirkette 49 kişi çalışıyor. Sitenin hedefi, üyelere yeni pazarlar ve yeni müşteriler kazandırmak... Aynı zamanda ticari bir bilgi merkezi ve rehberi özelliğini taşıyan siteyi, ayda 250 bin kişi ziyaret ediyor. Türkticaret.net’in üye sayısı ise 26 bini aştı.

İş geliştirme ortaklarının arasında ise Garanti Bankası, DestekPatent, Yenibir.com, HP ve PricewaterhouseCoopers kuruluşlar da bulunuyor.

Kayıtlı sermayesi 500 milyon lira, 2001 cirosu 500 bin dolar olan Turkticaret.net’in 2002 yılı ciro hedefi 1 milyon 500 bin dolara ulaşmak.

TURİZME TEK VURUŞLA HIZLI GİRDİ

www.bookinturkey.com

Bir turizm portalı olan “BookinTurkey.com”, 2002 yılının mart ayında kuruldu. Sitede acente, otel ve diğer destek şirketlerinin tanıtımının yanı sıra, gerçek zamanlı rezervasyon hizmeti de sunuluyor. Stratejik ortakları ise şöyle: “Akampus.com, Amadeus, Avis, Biletix, Buynowfromturkey.com, Dominant, Galaxy Card, Gezirehberim.net, Kangurum, Kobiline, Koçnet, Koç Sistem, Medialand, Mynet.com, Protel, Sehriye.com, Tekadres.com, Tezbul.com, THY ve Varan.”

Site, yurtiçinde 973, yurtdışında ise tüm otellere, 23 acente ürünü ve 35 havayolu şirketinin promosyonlu biletlerine ulaşma, yurtdışı fuar organizasyonlarına rezervasyon yaptırma, araç kiralama, otobüs bileti, marina ve mavi yolculuk rezervasyonu ve seyahat sigortası yaptırma olanağı sunuyor.
 
DEVLETİN‘NET’TEKİ OFİSİ GELİŞTİ

www.dmo.gov.tr

Devlet kurumlarının satın alma şirketi gibi çalışan Devlet Malzeme Ofisi (DMO), 2000 yılının eylül ayında online bölümünü hizmete açtı. İsteyen bütün müşteriler, Ofis’ten alacakları bir şifre ile bilgisayar başında sipariş işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Bu yeni sistem, mevcut satış işlevini tamamen ortadan kaldırmamakla beraber, 60 bin civarı müşteriye yeni ve etkin bir alternatif ortaya koyuyor. 

Sitenin şifreli müşteri sayısı 509’a ulaştı.  Uygulama başlangıcından itibaren sanal ortamda duyurulan toplam ihale sayısı 962’ü yakaladı. Şimdiye kadarki toplam ziyaret sayısı ise 374 bin 840 düzeyinde. Bir ihalenin ortalama ziyaret sayısı ise 35 bin 921.

DMO Genel Müdürü Ahmet Yalçınkaya, “DMO Elektronik Satış Projesi uygulamasının yaygınlaşmasından sonra, sıra Kamu Satın Alma Kartı düzenlenmesine gelecek. Böyece, müşteri idarelere ve saymanlıklara bu kartlardan verilecek. Bununla ile birlikte, elektronik satış sisteminin ödeme ayağı da müşteri, saymanlık ve Ofis arasında otomatik olarak gerçekleştirilecek” diyor.

TEKSTİLCİLERE ÖZEL SİTE

www.tekstileonly.com

Türkiye’deki ve dünyadaki tekstil firmalarını bir araya getirmeyi amaçlayan bir B2B tekstil sitesi olan Textileonly, 2000 yılı eylül ayından bu yana hizmet veriyor. Renpa Bilişim ve Nakliyat Uluslararası Ticaret tarafından kuruldu. Alım ve satım teklifleri aracılığıyla, firmaların birbiriyle ticaret yapmalarına olanak veriyor. Ayrıca, üyelerine aradıkları özelliklerde firmalar bulabilecekleri bir tür rehber hizmeti de sunuyor.

Genel müdür Eli Alalu, “2000 yılının kasım ayından itibaren binin üzerinde ilan verildi. Bu ilanlardan 20 tanesi kontrat oldu. Bu da yaklaşık 600 bin dolarlık işlem hacmine denk geliyor” diyor. Alalu, 1834’ü Türk, ve 1457’si 84 ülkeden yabancı olmak üzere, 3 bin 291 üyeye hizmet veriyor. Textileonly, 2005 yılında, 6 dilde hizmet vermeyi, üye sayısını 8 bine çıkarmayı ve 10 milyon dolarlık kontrat gerçekleştirmeyi hedefliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz