Çöküşü anlamak mümkün mü?

Colins,şirketlerin kendi içlerinde sürekli sorun araması gerektiğini söylüyor

1 TEMMUZ, 20090
Paylaş Tweet Paylaş
Çöküşü anlamak mümkün mü?

Araştırmalarımıza göre şirketleri iyiden mükemmele taşıyan CEO’ların yüzde 90’ı şirket içinden yetişmiş durumda.
IBM’İN ALDIĞI ÖNLEMLER
Gerstner, şirketi panik bir şekilde hızlı aksiyonlara sürükleyecek adımların yanlış olduğuna karar verdi. Bu nedenle her attığı adıma özen gösterdi. Göreve geldiği 1993 yılında, ilk önce doğru insanları, doğru pozisyonlara yerleştirerek işe başladı. şir­ke­tin en son ih­ti­ya­cı olan şe­yin bir viz­yon ol­du­ğu­na ina­nıyor­du.
Bu­nun dışın­da geç­mişten bu­gü­ne ya­pılan her şe­yin doğru ol­du­ğu­nu dü­şün­me­nin ölüm­cül bir ha­ta ola­ca­ğının far­kın­day­dı. Bu ne­den­le nerede hata yapıldı sorusunun yanıtını aradı. Sonuçta ise şirketin yaptığı işi iyice sömürmeye başladığını ve yüksek fiyatlarıyla pazar payı kaybettiğini gördü. IBM’i başından beri başarılı kılan etkenlere de odaklandı. Bunun ise müşteriyi odak noktası yapmak olduğunu kısa sürede çözdü ve yeniden müşteriyi işin içine alan bir iş planı hazırladı ve müşteriyle birlikte yeniden büyümeye başladı.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.