Dünya devi nasıl değişti

Royal Dutch Shell’in CEO’suyla Shell’in yeniden yapılanmasını ve yeni dönem hedeflerini konuştuk.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Dünya devi nasıl değişti


Capital: İnovatif ürünler de yine yeniden yapılanmanın sonucunda odaklanılan konular arasında. Bu kültürün oturtulmasının sonucunda önümüzdeki dönemde Shell’den ne tür yenilikler göreceğiz?
- Doğalgazdan kimyasala dönüşüm bizim projelerimiz arasında büyük öneme sahip. Biz petrolden, petro kimyasallara oradan plastik gibi kimyasal ürünlere dönüşüm yerine doğalgazdan kimyasala dönüştürme
teknolojisine sahibiz. Kimyasal ürünlerde önemli bir büyüme söz konusu. Biz de bu alanı Shell işinin içine koymuş durumdayız. GTL (gazdan sıvıya dönüşüm) teknolojisinde de iddialıyız. Bu ürünler Türkiye’de de oldukça başarılı oldu. V-Power Diesel ürünlerin içinde GTL bileşenleri var. Bunu yaparak sadece kaliteye değil performansa da katkı sağlamış olduk. Sentetik yağlarımızın performansı da oldukça iyi durumda. Bu ürünlerin her biri sektöre yeni teknolojiler getiriyor. Bu teknolojik ürünler kârlılığımızı artırmamıza yardımcı oluyor.

Capital: Geçen yılki cironuz neydi bu yıl sonu hedefiniz ne yönde?
- Bu yıl sonu için bir beklenti söyleyemeyeceğim çünkü petrol fiyatlarını henüz bilmiyoruz. Geçen yılki ciromuz 487 milyar dolardı. Şu anda dünyanın en büyük şirketiyiz. Bir önceki yıla göre kıyasladığımızda da oldukça iyi bir performans sergiledik. Bu yıl ilk yarıyı oldukça güçlü kapattık. Ancak bizim işimiz doğalgaz ve petrol fiyatlarıyla doğru orantılı...

Capital: Shell’i bundan 10 yıl sonra nerede göreceğiz?
- Shell’i rekabetçi performans gösteren bir marka olarak göreceksiniz. Bunu da inovasyonla gerçekleştireceğiz. Sürdürülebilir büyüme gerçekleştiren bir şirket olacağız. Aynı zamanda güçlü downstream ve upstream işi olan, bu alanlarda entegre bir şirket göreceksiniz. Tüm bunları ise doğalgazla bağlantılı gerçekleştireceğiz.

10 BAŞLIKTA SHELL'DEKİ DÖNÜŞÜM

1- Yönetimi devraldığımda enerji sektöründe önemli yeni oyuncular sektöre girmeye başlamıştı.
2- Talep açısından hareketli bir dönemdi. Çin, Hindistan gibi yeni pazarlar oyuna dahil oldu.
3- Bizim içimizde enerjinin yeni formları ortaya çıktı. Kaya gazı ve kaya petrolü bunlardan bazıları...
4- Mevcut konjonktürde Shell’in tüm işlerinin en yüksek kalitede, en iyi teknolojiyle ve inovasyonla yapılması gerekiyordu.
5- Yönetimi devraldığımda karar almada zayıflık söz konusuydu. Süreçlerin yönetimi çok karmaşık bir hal almıştı.
6- Yeniden yapılanmayla birlikte teknoloji ve inovasyon anlamında önemli değişikliklere imza attık.
7- Karar almayı hızlandırıcı bazı aksiyonlar aldık. Belirli kademeleri organizasyonun dışına çıkardık.
8- Maliyet avantajı yaratmak adına üst yönetimin yüzde 20’sinin işine son verdik.
9- Son 5 yılda 30 milyar dolardan fazla işimizi sattık. Ancak buna yakın miktarda da alım yaptık.
10- Son 18 ayda kaya petrolü alanına eğildik, 6-8 aylık bir dönemde de önemli satın almalar gerçekleştirdik.

"KARADENİZ'LE İLGİLENEBİLİRİZ"
TEKNOLOJİ GETİRMEK İSTERİZ

Downstream işinde Türkiye’de ivme söz konusu. Biz Türkiye’de upstream’le de ilerlemek istiyoruz. Bunun için alan olarak Karadeniz’i düşünebiliriz. Kaya gazı en çok önem verdiğimiz alanlardan biri. Avustralya ve Çin’de kaya gazı aramaları yapıyoruz. Buralarda yüksek teknolojiler kullanıyoruz. Türkiye’ye bu teknolojileri getirmek isteriz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.