Fasoncu nasıl global marka oldu?

Aslında Tayvanlı HTC'nin hikayesi, yüzlerce yönetim kitabında işlenen konuların bir özeti gibi...

1 HAZİRAN, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Fasoncu nasıl global marka oldu?


OPERASYON NASIL ŞEKİLLENDİ?
Tam da bu dönemde akıllı telefonların potansiyelinin oldukça büyük olduğunu görmeye başladım. Pazarda esaslı bir ürün olmaya başlayacağını ve bu işin getirişinin büyük olacağını öngördüm. Mevcut üretim sistemimiz ve yapımızla bu fırsatı yakalamak bizim için kolay değildi. Çünkü, bizim bir markamız yoktu. Bu nedenle 2006 yılında HTC markasını müşteri gözünde global bir marka olarak konumlandırmak üzere yola çıktık. Yani 2004 yılında marka olmak için karar almıştık. Ancak bu konuda adımı, 2006 yılında attık. Sonuçta global bir marka yaratmak kolay bir iş değildi. Global bir marka demek, dünyanın en güçlü şirketleriyle rekabet etmek anlamına geliyordu. Bu da bizim her bölgede bulunarak kendi müşterilerimizi desteklememizi gerektiriyordu. Üstelik oldukça karmaşık, riskli ve maliyetli bir işti. Bu nedenle global ve güçlü bir marka yaratmak nasıl mümkün diye enine boyuna düşünmek zorunda kaldım. İkinci olacak bir marka yaratmak istemiyordum. Başından itibaren hedeflerim oldukça yukarıdaydı. Global, uluslararası arenada rekabet edebilecek bir tüketici markası yaratmak istiyordum.

ŞİRKETİN DNA'SI DEĞİŞTİ
Biz aslında başından itibaren sadece bir üretici değildik. İnovasyona sahiptik, yeteneğimiz de vardı. Tüm bunlar şirket DNA'mızda mevcuttu. Hızlıydık, teknolojik açıdan yeterliydik ve dürüsttük. HTC aslında pazarda oldukça iyi bir güvenilirliğe de sahipti. Piyasadaki şirketler, HTC'nin inovatif ve oldukça kaliteli ürünler üreten bir şirket olduğunu biliyordu. Müşterilerimizi desteklemek için de çok çalışıyorduk ve bu da yine piyasada biliniyordu. Zaten bu tür iyi özelliklere pazar içinde ve kendi DNA'mızda sahiptik. Sahip olmadığımız şey, müşteri farkındalığıydı. Nihai tüketici bizden haberdar değildi. Bu nedenle çok değiştik. Mühendislik kültüründen daha çok global, uluslararası bir kültüre geçiş yaptık. Mühendislik ve inovasyon odağından biraz daha pazarlama ve satış odağına döndük. Kültürümüzü ve şirket DNA'mızı değiştirmemiz gerekti.

GLOBAL İŞ GÜCÜ DEVREDE
Bu geçiş sürecinde uluslararası arenadan ve Batı'dan pek çok çalışanı işe aldık. Bu işe aldığımız kişilerin her biri çok yetenekli ve kendi şirketlerinde başarılı insanlardı. En önemlisi biz daha müşteri markası haline gelmeden önce bu başarılı kişiler bizimle çalışmak istiyordu. Çünkü, akıllı telefon döneminin geldiğini biliyorlardı. HTC'nin bu riske girebilecek, bu meydan okumaya cevap verebilecek ve bu alanda inovasyon geliştirebilecek bir şirket olduğunun bilincindeydiler. İyi bir ürün çıkarılacağına inançları tamdı. Bunun bir parçası olmak istediler. Hatta HTC'ye katılma konusunda oldukça hevesliydiler diyebilirim. Uluslararası çalışanlar bizim marka serüvenimizde önemli bir rol oynadı. Hala da öyle... Şu anda bine yakın uluslararası çalışanımız mevcut. Tüm çalışan sayımız ise 10 bin civarında.

STRATEJİK PERSPEKTİF DÖNÜŞTÜ
Yönetimsel ve stratejik olarak da çok değişmemiz gerekti. Orijinal değerlerimizi tuttuk diyebilirim. Bunlar inovasyon ve mühendislikti... Bunlara satış pazarlama gibi stratejiler ekledik. Tabii ki tüm dünyaya gitmek ve ulaşmak zorundaydık. Kendimizi mobil operatörler gibi konumladık. Perakendeye geçiş yaptık. İyi bir perakende kanalı haline gelmek için çalışmalar yapmaya başladık. Tüm bunları kendi başımıza gerçekleştirdik. Herhangi bir danışmanlık hizmeti almadık. Zaten biz her zaman 'sürekli yeni yollar düşünelim' (Let's think about new way) deriz. Meydan okumalara yanıt vermeyi severiz, risk almak isteriz. Bu bizim zaten kendi yapımızda olan bir şeydir. Bu nedenle zaten bildiğimiz bir şey için yardım almadık. Çok iyi insanları işe aldık. Değişim ve dönüşümde en iyi yol nedir diye onlara sorduk. Bu soruların yanıtlarını denedik. Tabii ki bazen çok büyük hatalar da yaptık. Ancak bunlardan çok iyi dersler çıkardık ve kendimizi bunlara göre geliştirdik. Böyle çalıştı bu iş...

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.