En kritik terfiler!

14 başarılı profesyonel, kariyerlerinin en kritik terfisini Capital’e anlattı.

1 EKİM, 20090
Paylaş Tweet Paylaş
En kritik terfiler!

Çok başarılı bir yıl geçirince bir yıl sonra aynı ilaç şirketine satış ve pazarlama müdür yardımcısı olarak geri döndüm” sözleriyle o dönem yaşadıklarını anlatıyor. Terfiyle birlikte kendine güveninin oldukça arttığını ifade eden Ünlü, yeni görevinde sadece işi değil müşterileri yönetmeyi de öğrenme fırsatı yakaladı. Hayatını değiştiren terfinin, kendisine diğer getirilerini de şöyle özetliyor:
“Bu terfi ilaç sanayinde tanınmamı ve ilerlememi sağladı. Hatta 2009 itibarıyla Nobel’inde bağlı olduğu Ulkar Holding CEO’luğu görevlerine gelmem, o terfinin açtığı fırsatların sunucu diye düşünüyorum.”

27 YAŞINDA CFO OLUNCA!
Erdem Koçak, 1983 yılında Boğaziçi Üniversitesi’nde akademik kadroda yer alıyordu. Ancak aynı yıl akademisyenliği bırakıp Henkel’de profesyonel olarak çalışma kararı aldı. Kurumda ilk görevi, planlama ve kontrol bölümünün yöneticiliğiydi. Burada 3 yıl çalıştı. 1987’ye gelindiğinde ise 27 yaşındaki Koçak’a bambaşka bir iş teklif edildi. Şirketin genel işleyişini bilen ve daha geniş çerçeveden bakabilen bir mali işler bölümü yöneticisine ihtiyaç duyuluyordu. O dönemki üst yönetim, Koçak’ın bu özelliğe sahip olduğunu düşünerek, bu alanda profesyonel tecrübesi olmayan birini, belki de risk alarak o pozisyona getirdi. O güne kadar tek başına çalıştığını ve terfinin kendisine yeni bir alanı detaylarıyla öğrenme şansı sunduğunu belirten Koçak, “Geniş bir organizasyonda yönetime gelince insan yönetimi ile ilgili paha biçilmez tecrübeler edindim” diyor.
Bu terfi ile yönettiği bölümün açık ara en genci olduğunu da kaydeden Koçak, genç yaşta edindiği tecrübenin kendisi için çok verimli olduğunu da şu sözlerle ifade ediyor:
“Yaptığım birçok hatayla birlikte tecrübenin ne kadar değerli olduğunu yaşayarak öğrendim.”

COCA-COLA’YI SOVYETLER’E YAYDI
Coca Cola İçecek CEO’su Michael O’Neil için kariyerinin en heyecan verici terfisi, Coca-Cola Avrasya Bölge Direktörü olmasıydı. 1991’de bölge müdür yardımcısıyken bu göreve getirilen O’Neil, terfinin kendisi için neden önemli olduğunu şöyle anlatıyor:
“Önemliydi, çünkü tıpkı bir çiftçinin yıllarca meyve verecek ağaçları dikmesi gibi yeni bir işe başlamak için büyük bir fırsattı. Başka bir ifadeyle Coca-Cola’yı eski Sovyetler Birliği olan yeni bir coğrafyada kurmanın ilk adımlarını atıyordum. Ayrıca bu terfi 3 önemli sinyal veriyordu. Birincisi, o zamanlar çalıştığım şirketim The Coca-Cola Company, Avrasya bölgesine yapacağı yatırımı çok ciddiye alıyordu. İkincisi, şirket benim bu işi başaracak en yetkin ve doğru kişi olduğumdan emindi. Son olarak çok zorlu ekonomik göstergelere rağmen böyle bir yatırımın başarılı olması için gereken altyapıyı ve ekibi kurmak için iyi bir fırsat oluşturuyordu.”
O’Neil, yeni görevinde mücadele etmenin farklı anlamlarını öğrendi. Kariyerinde kendisine yol gösterecek prensiplerini sağlamlaştırdı. Amacına ulaşmasını önleyecek zorlukların her zaman olduğunu net şekilde gördüğünü belirten O’Neil, “Eğer dirayetli ve odaklı olursanız her zaman bu engelleri aşacak bir yol bulursunuz” diye konuşuyor.

EN GÖZDE ÜLKEYE KRİTİK ATAMA
Unilever’in Çin operasyonundan sorumlu başkanı Mehmet Altınok için kariyerinin en önemli adımı, bu yılın başında bugünkü pozisyonuna getirilmesi oldu. Yeni işini öğrendiğinde Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Altınok, bu atama sayesinde birçok fırsat yakaladığını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.