İçeride av zamanı

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3.09.2015 11:32:380
Paylaş Tweet Paylaş
İçeride av zamanı

SÜRDÜRÜLEBİLİR KÜLTÜR ETKİSİ
İç transfer uygulamasının avantajları saymakla bitmiyor. Korn Ferry’den Neslihan Yaman Akan bu yöntemin en önemli faydalarını sayarken, “Bu şekilde yönetici pozisyonuna geçen kişiler, şirket hedeflerini ve kurumsal hafızasını en kolay ve doğal yöntemle edinmiş olarak işe başlar” diyor. Coca-Cola ve Şişecam, iç hareketleri şirket kültürü ve hafızasını korumak için tercih ettiğini vurguluyor. Şirket içinden yetenek yetiştirmeyi çok önemseyen Coca-Cola, uzmanlık gerektiren roller dışında her yıl açık pozisyonların yaklaşık 3’te 2’sini iç transfer yoluyla dolduruyor. Coca-Cola Türkiye, Kaflasya ve Orta Asya Bölümü Yetenek Gelişimi Müdürü Yaprak Yeşilada Yalçın, “İç transferler şirkette ortak bir dil yaratarak şirket kültürünün sürdürülebilir olmasına yardımcı oluyor” diyor. Bugün 21 bini aşkın çalışanı bulunan Şişecam Topluluğu’nda da boşalan pozisyonlar için topluluk bünyesindeki çalışanlara öncelik veriliyor. Toplulukta 2014 yılı iç transfer sayısı yaklaşık 800. Bunun da yüzde 51’i terfi yoluyla gerçekleşmiş. Bugün 13 ülkede üretim yapan ve 150 ülkede ürünlerini müşterileriyle buluşturan bir dünya şirketi konumundaki Şişecam Topluluğu’nda iç transferler, çalışanlara terfi olanağını sağlamanın yanı sıra farklı organizasyon ve farklı birimlerde tecrübe kazanma imkanı da yaratıyor. Bu şekilde farklı ülkelerdeki iş yapış biçimleri de kurum tecrübesine ekleniyor.
YURTDIŞINA YETENEK İHRACI
 Şirket içi transferlerle çalışanlarına global bakış açısı kazandırma peşinde olan bir diğer kurum ise Hayat Grubu... Yıllık ortalama iç transfer sayısı 35-40 arasında olan grup, son dönemdeki büyüme stratejisine paralel olarak genellikle yurtdışındaki pozisyonları için Türkiye’den yetenekli çalışanlarının iç transferini gerçekleştiriyor. Şirketten yapılan açıklamada, “Yurtdışı iştirak şirketlerimize giden ya da gelen transferlerle farklı kültürlerle çalışma deneyimi sunularak bu yöndeki yetkinliklerin gelişimi hedefleniyor” deniyor. Pfizer ve Mercedes-Benz Türk de terfi olanaklarının yanı sıra global şirket olmalarının yarattığı avantajla çalışanlarına çok çeşitli coğrafyalarda, çeşitli kariyer olanakları sunuyor. P&G Türkiye ve Kafkasya İK Direktörü Bilgehan Ergenekon Bilen, “Yıllık ortalama iç transfer sayısı 100. Şu anda da 100’e yakın Türk çalışanımız yurtdışında görev yapıyor” diyor. Şirket adayları daha üniversiteden yeni mezun oldukları aşamada geleceğin liderleri olarak işe alıyor ve 2-3 yılda bir ilgi alanları ve iş ihtiyaçlarına bağlı olarak sürekli departmanlar içi/arası rotasyona tabi tutuluyorlar. Mercedes-Benz Türk’te ise performans yönetimi sistemi kapsamında yurtdışı şirketlerine yapılan transferler ve rotasyonlar bireysel gelişim planlarına dahil ediliyor. Hem uzman hem yönetici seviyesinde gerçekleşen iç transferleri desteklediklerini belirten Mercedes-Benz Türk İK Müdürü Salih Ertör, “2014’te yaklaşık olarak 150 görev değişikliği yapıldı; bu doğrultuda çalışanlarımızın yaklaşık yüzde 10’u geçtiğimiz yıl yeni bir görev edinme fırsatı buldu. Buna ek olarak, 45 çalışanın da bir üst seviyeye ataması gerçekleşti” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz