İçeride av zamanı

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3.09.2015 11:32:380
Paylaş Tweet Paylaş
İçeride av zamanı

Yönetimde Yoğunlaşma 
İç İlan Sisteki,

Korn Ferry Finans Sektörü Lideri Neslihan Yaman Akan, Finansbank örneğinde görülebileceği gibi özellikle bankalarda yöneticilerini içeriden yetiştirme eğilimi olduğunu söylüyor. Yapı Kredi ve Akbank örnekleri Akan’ın sözlerini doğruluyor. Yıl boyunca kurum genelinde terfiler, görev değişiklikleri ve yer değişiklikleri ile yaklaşık 10 bin adet çalışan hareketi sağlayan Yapı Kredi, yönetici pozisyonlarındaki ihtiyaçlarını ise yüzde 90 oranında iç atamalarla karşılıyor. Yapı Kredi Kariyer ve İnsangücü Yönetimi Grup Direktörü AYŞE ÖZPİRİNÇCİ, açık pozisyonlar için öncelikle iç ilan sistemini kullanarak çalışanlarına potansiyellerini farklı görevlerde de sergileyebilme fırsatı sunduklarını anlatıyor. 

Portföy Yönetimi

Yaklaşık 15 bin kişinin çalıştığı Akbank ise 2014’te, terfiler dışında yaklaşık 2.000 çalışanına kariyer fırsatı yaratırken, şube müdürlüğü kadrolarının yüzde 90’ından fazlası banka içinden gelmiş. Akbank İnsan Kaynakları ve Stratejiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı BURCU CİVELEK YÜCE, “Bankamızın strateji ve hedeflerine hakim, kültürünü tanıyan, değerlerini benimsemiş mevcut çalışanlarımız, gösterdikleri performans ve sahip oldukları potansiyele göre pozisyonlarımıza öncelikle aday olabiliyor. Böylece motivasyonu yüksek çalışanlarımızla sürekli başarıyı sağlamış oluyoruz” diyor. Akbank iç transferler için iç ilan uygulamasını aktif kullanmak dışında “portföy yönetimi” adını verdiği bir uygulamayla kişiye özel gelişim programları, izleme çalışmaları, mentorluk uygulamaları ile çalışanlarının ilgi alanları ve becerilerine paralel gelişim programları yaratıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz