Bana göre liderlik

Aslında herkes için farklı. Liderlik dendiğinde her yöneticinin aklına değişik kavramlar geliyor...

22 HAZİRAN, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Bana göre liderlik
Bir Japon atasözü, “Bin asker toplamak kolaysa da onlara bir general bulmak zordur” der. Binlerce çalışanınız olsa da iyi bir lideriniz yoksa artan rekabet ortamında başarısızlığa mahkûmsunuz. Peki, iyi lider kimdir? Hemen hemen herkesin bu kavrama dair bir fikri olsa da dönem dönem farklı özellikler liderliği tanımlamak için ön plana çıkıyor. Örneğin bir önceki yüzyılda liderlik karizma, hiyerarşi, kontrol gibi kavramlarla anılırken, 21’inci yüzyılda ise yaratıcılık, iletişim, hesap verebilirlik gibi kelimelerle tanımlanıyor. Tabii bunun dışında bir de liderlerin zamanın ruhuna uygun şekilde kendi iş yapış şekillerinden ve tecrübelerinden süzerek yaptığı tanımlar var. Biz de Capital olarak iş dünyasının önde gelen isimlerine “liderlik” deyince ilk akıllarına gelen, en çok önemsedikleri kelimeleri/kavramları sorduk. Kısaca bize “liderlik şifreleri”ni vermelerini istedik. Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu “hayal gücü ve özgüven” derken, NG Hotels İcra Kurulu Başkanı Hediye Güral “özgünlük ve delegasyon”un altını çizdi. DuPont Türkiye Ülke Müdürü Halide Aydınlık “tutku”yu ilk sıraya koyarken, General Electric Türkiye CEO’su Canan Özsoy “önce güven” dedi. İşte patron ve CEO’ların liderlik şifreleri…
VİZYON HİKÂYESİ OLAN KAZANIR
GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı’nın liderlik deyince en çok önemsediği kavram “özgünlük”. Kantarcı bunun nedenini şöyle açıklıyor: “Bana göre çevresini ve olayları farklı görebilmek, farklı düşünerek yaratıcı işlere imza atabilmek önemli. Farklı olabildiğiniz, olaylara farklı pencereden bakabildiğiniz noktada markanızı bir adım öne taşıyabileceğinizi düşünüyorum. Bir markanın ve o şirketteki çalışanların sorumluluğunu almış bir liderin yeni olanın peşinden gitmesi gerektiğine inanıyorum.” Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen de liderlikle ilgili en sevdiği kavramın “otantiklik/sahicilik” olduğunu söylüyor. “Neden” sorusuna ise şöyle yanıt veriyor: “Liderlik sonuç olarak bir vizyonun oluşturulması, bu vizyon için adanmış taraftarlar yaratmak, bu adanmış tarafları bir ekip ruhuyla çalıştırmak ve en önemlisi de sonuçları ortaya koymaktır. Bu sürecin ancak otantik olunduğu takdirde işletilebileceğine inanıyorum.” KPMG Türkiye Başkanı Ferruh Tunç da “hikâyesi olmayan”, kendi hikâyesini yazamayan liderliğin iş dünyasının düşünce aracı olan kavramlara sıkışacağını ve genel geçer başarı anlayışının ötesine geçemeyeceğini düşünüyor. Tunç, “İşlerimiz ve hayatımız hikâyeleri ile buluşarak derinlik, anlam kazanır” diyor.
GÜVENMEYİ ÖĞREN
NG Hotels İcra Kurulu Başkanı Hediye Güral ise liderlikte “özgünlük” ile beraber “delegasyon”u çok önemseyenlerden... Güral, “Bence lider işleri, konusunda uzman olan ekibine doğru şekilde delege eder, onların harmoni içinde çalışmasını sağlar. Kendisi de daha vizyoner çalışmalar yapar, yarattığı özgün fikirler ile fark yaratır” diyor. Delegasyon konusuna vurgu yapan bir diğer lider de General Electric Türkiye CEO’su Canan Özsoy… Özsoy’un liderlik şifresi “güven”: “Güven duyulmak için öncelikle güven duymak lazım. Ekiplerinize güvenerek onları yetkilendirerek en iyi şekilde liderlik yapılacağına inanıyorum. Bunun karşılığının da size duyulan güven olarak geri geleceğini düşünüyorum” diyor. Özsoy’a göre güven dört unsurdan oluşuyor: “Bunların ilki sonuç üretmek, dediğini yapabilmek. İkincisi yetenek; yani liderin kaybetbilgisi ve becerisi. Üçüncüsü dinlemek, dördüncüsü ise dikkate almak. Dediğini yapan, aynı zamanda ekiplerini dinleyen, onların sözüne değer veren lider olmak liderlikte güveni ön plana çıkarıyor.” L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler de çalışanlara inisiyatif vermenin en önemli liderlik özelliği olduğu görüşünde. “Şifrem; işbirliği ve girişimcilik” derken bunun nedenini şöyle özetliyor: “Uzun yıllardır L’Oréal grup bünyesinde farklı ülkelerde görev yaparak çeşitli kültürleri yakından tanıma imkânı yakaladım. L’Oréal çeşitlilik ve girişimcilik konusunu özümsemiş bir şirket. Böyle bir kültürel birikim rehberliğinde liderlik yapan bir kişi olarak, iyi bir lider olmanın en önemli koşullarının ekip içinde çeşitliliği yok saymadan işbirliği yaratabilmek ve çalışanlara inisiyatif vererek girişimci çalışmaların önünü açmak olduğuna inanıyorum.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.