"Doğru yolu bulmak"

Bu yolculuğunuz da sizin için bir çerçeve çalışması.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Doğru yolu bulmak
YENİ BİR STRATEJİNİN UYGULANMASI, neredeyse her zaman yeni kaynakların ve yeni kapasitelerin kullanılmasını gerektirir. Firmaların ihtiyaç duyduğu her şeyi, içsel geliştirme yoluyla edinmesi imkansız olduğundan teoride çoğunlukla lisans anlaşmalarına, ittifaklara, elbette şirket birleşmeleri ve satın almalara (M&A) başvurmalarını beklemek oldukça mantıklı görünür.
Ancak şaşırtıcıdır ki tipik bir firma, bu kaynakları edinirken karşı konulmaz bir şekilde tek bir temel yönteme bel bağlar. 162 telekom şirketini kapsayan 10 yıllık global bir araştırmada, onların sadece üçte birinin ellerinin altındaki yöntemlerden hepsini aktif bir şekilde kullandığını gördük. Bazıları halen şirket içinden kaynak çıkarmaya çalışırken bazıları lisans anlaşmalarına veya ortak girişimlere odaklanıyor, diğerleri ise birer M&A uzmanı haline gelmiş durumda. Bir firma yayına bir ok yerleştirdiğinde, bu genelllikle tek tip bir ok oluyor: Örneğin içsel geliştirmeye destek olarak M&A. Üstelik onlardan neden yeni kaynaklar ve kapasiteler kurmakta bu kadar zorlandıklarını açıklamaları istendiğinde, örneklememizde yer alan çok az sayıda yönetici, aslında kendilerinin yanlış bir yaklaşımı büyük bir inatla sürdürdüğünden şüpheleniyor görünüyordu. Yarısından çoğu, sorunların başlıca nedeni olarak uygulamayı işaretlerken yüzde 67’si, insan ve beceri eksikliğine ve yüzde 50’si de satın alınan şirketlerin entegrasyonundaki beceriksizliklere işaret ediyordu.
Şirketler, kurumsal geliştirme stratejisine bakmak yerine uygulamayı suçlayarak masada arkalarında pek çok değer bırakıyor. Araştırmamız net bir şekilde kaynak edinme yöntemlerinin tümünü birden kullanan şirketlerin, dar bir bakış açısıyla yönetilen şirketleri açık ara farkla geride bıraktığını gösteriyor. Rakamlarla söylemek gerekirse 5 yıllık bir dönemde, birkaç yoldan kaynak edinen şirketlerin hayatta kalma şansı, sadece ittifaklara güvenenlere kıyasla yüzde 46, sadece M&A’lere güvenenlere kıyasla yüzde 26 ve sadece içsel geliştirmelere bel bağlayanlara kıyasla yüzde 12 daha yüksek. Ayrıca kullanılan taktiklerle yakından ilgilenmeyen yöneticilerden yüzde 54’ünün kaynak ediniminde başarısız olmasına rağmen ellerindeki seçenekler yelpazesinin tamamına bakan ve dikkatlice seçim yapanlarda bu oranın sadece yüzde 20 olduğuna da dikkat çekmeye değer.
Burada size kaynak edinirken çok daha stratejik bir karar verici olmanıza yardımı dokunacak bir çerçeve çalışması sunuyoruz. Yüzleştiğiniz durumlar için en iyi taktikleri seçerken dikkate almanız gereken üç sorunun sırasıyla altını çiziyoruz. Kaynakları içerden geliştirip geliştirmeyeceğinize karar verirken kendinize onların sizin yeni ihtiyaçlarınız için amacına uygun olup olmadıklarını sorun.  Eğer değilse o zaman bir anlaşmanın veya dışarıdan bir tedarikçiyle diğer türden bir sözleşmenin peşinden koşmak mantıklı olacaktır. Taraflardan her birinin kaynakların değerini aynı şekilde kavrayıp kavramadığına bakarak hangi yolu izleyeceğinize karar verin. Herkes uzlaşmadığı müddetçe bir sözleşme işleyemez ve sizin stratejik bir ortaklığa girmeye mi yoksa derhal bir şirket satın almaya mı gitmeye karar vermenizi sağlayacak şekilde hangi derinlikte ve kapsamda bir ilişki istediğinizi çözümlemeniz gerekir. (“İhtiyaç Duyduğunuz Kaynaklara Ulaşma Yolunu Bulun” şekline bakın). Bizim çerçeve çalışmamız, son 10 yıllık resmi araştırmalarımıza ve dünyanın dört bir köşesindeki birkaç ürün ve hizmet endüstrisinde oturmuş, yeni filizlenen şirketlerin yöneticileriyle yapılan kapsamlı mülakatlara dayanıyor. Yeni kaynaklar ediniminde bu yaklaşımı benimseyerek şirketinizi büyümeye hazırlayabilirsiniz.

1. SORU

Elinizde zaten uygun kaynaklar var mı?
Yeni kaynakların içeriden geliştirilmesi, firmanızın mevcut kaynaklarının ihtiyacını duyduklarınızla benzerlikler göstermesi ve hedeflenen alanda rakiplerinizi gölgede bıraktığınız durumlarda onları dışarıdan edinmenize kıyasla çok daha hızlı sonuç verir ve çok daha etkilidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz