"PAZARLAMA İÇİN YENİ BİR TASARIM"

Şirketler geliştirici ilişki kurma süreçlerini radikal şekilde değiştirerek organize olmalılar.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
PAZARLAMA İÇİN YENİ BİR TASARIM
Bir an için gözünüzün önüne ofisindeki masasına gömülmüş ve şirketinin yeni spor içeceği için bir pazarlama stratejisi geliştiren bir marka yöneticisini getirin. Hangi yaygın pazar segmentlerini hedefleyeceğini tanımlıyor, fiyatları ve promosyonları belirliyor ve hangi kitlesel medya iletişlim kanallarını kullanacağını planlıyor. Bu markanın performansı, toplam satışları ve kârlılığıyla ölçülecek ve onun kazanacağı para ve şirket içindeki itibarı da bu rakamların kaderine bağlı olacak. Bu resimde yanlış olan ne? Diğer pek çokları gibi bu firma da tıpkı 1960’ların kitlesel pazarları, kitlesel medyası ve kişliye özel olmayan alışveriş çağındaymıiş gibi yönetiliyor. Halbuki bugün şirketlerin ellerinde, müşterilerle doğrudan etkileşime girmek, onlar hakkında bilgiler toplayıp veri madenciliği yapmak ve sunumlarını müşterilerin istekleri doğrultusunda tasarlamak için daha önce kendilerine hiç nasip olmadığı derecede güçlü teknolojiler var. Müşteriler de bugün şirketlerle iletişim kurmak ve kullandıkları ürünlerle hizmetlerin şekillendirilmesinde rol almak için hiç bu kadar istekli olmamıştı. Bugün şirketlerin çoğunun müşterilerle ilgilenmek için müşteri hizmetleri yönetimi (CRM) veya benzer başka teknolojilerden faydalandıklarına hiç kuşku yok, ancak şirketler, kendilerini müşterilerle olan ilişlkilerini güçlendirmek yerine sadece kendi ürünlerini pazarlamak için konumlandırdıkları müddetçe teknolojiden ne kadar faydalanırsa faydalansınlar mevcut durumlarını değişltiremez. Şirketler, saldırgan derecede etkileşimin hakim olduğu bu ortamda rekabet edebilmek için odaklarını satışlarını artırmaktan müşteri yaşam ömrü değerini maksimumlaştırmaya kaydırmalı. Bunun anlamı ise uzun vadeli müşteri ilişkileri kurulmasına hizmet edecek ürünler ve markalar yaratmaktır. Bu aynı zamanda organizasyon genelinde strateji ve yapı değişlikliği anlamına gelirki sonuçta pazarlama departmanının yeniden keşfedilmesini gerektirir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz