Tolerans kuralları

Öyle davranışlar var ki CEO ve patronlar bunlara asla tolerans göstermiyor. Kimi dedikoduya, kimi ‘Ben demiştim’ demekten hoşlanan pesimistlere, kimi ise sürekli kendini övenlere dayanamıyor. Kibirli tavırlar ve yalan ise patronların tahammül etmedikleri konular arasında ilk sırada. Birçok lider dürüstlükten uzak ve sorumluluktan kaçan kişilere karşı “sıfır tolerans” gösteriyor. Hata yapmak ise onlar için sanıldığı kadar affedilmez değil. Hatta birçoğu, ders alındığı sürece hatalara karşı toleranslı olduğunu belirtiyor.

22.09.2015 12:50:010
Paylaş Tweet Paylaş
Tolerans kuralları

 “İLK ŞART DÜRÜSTLÜK”
Yeşim Tekstil CEO’su Şenol Şankaya da yalan konusunda son derece hassas olan iş insanlarından. “Özel hayatımda olduğu gibi iş hayatımda da yalana tolerans göstermem mümkün değil” diyen Şankaya, herhangi bir konuda hata bile olsa bunun dürüstçe söylenmesinden ve çözümünün sunulmasından yana olduğunu vurguluyor. Samimiyetsizlikten de hiç hoşlanmadığını belirten Şankaya, bu tip kişilerle arasına mesafe koyduğunu dile getiriyor. Şankaya’nın iş hayatında tolerans göstermediği konuları şöyle sıralıyor: “Dürüst olmayan hiçbir ilişki sürdürülebilir olmayacaktır. Elbette bunun iş yaşantısına yansıması da kimi zaman telafi edilemez sonuçlar doğurabilir. Yalana tolerans göstermek ‘Tekrar yapabilirsin’ mesajını vereceği için bu konuya bakış açımdan taviz vermemeye çalışıyorum. Ayrıca bir işe başlandığında da ayrıntılara dikkat edilmeden, o işle ilgili tüm detaylara hakim olunmadan yanıma gelinmesinden hoşlanmam. Bana göre eksik bilgiyle tekrar tekrar aynı konuyla ilgili görüşmek zaman kaybıdır. Diğer yandan kişi samimiyetsizse karşımdaki kişiye güven duymam. Güven duymadığım kişilerle de ilişkimi sürdürmem. Tüm bu konularda eskiye göre daha kararlı bir tutumum var. Tolere edemediğim konularda yaklaşımımı daha baştan net olarak koyuyorum. Bunları sık sık dile getirerek bu konulara toleransım olmadığının altını çiziyorum. Gerekirse bu tür yaklaşımı olan kişilerle iletişimimi en aza indiriyorum.”
 DEDİKODU YAPAN GİDER
Dedikodu da aynen yalan gibi patronların tahammül göstermediği konular arasında başı çekiyor. Dedikoduya geçit vermeyen iş insanlarından biri de Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem. “İş yerinde dedikodu yapılması tolerans gösteremeyeceğim en önemli davranış. Sonrasında ise yalana ve dürüst olmayan yaklaşımlara tolerans göstermiyorum” diyen Suerdem, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Dedikodunun bir şirketi içten içe yok ettiğine inanıyorum. Bazı kişiler içlerindeki şiddeti hedefsiz olarak dedikoduyla ortaya koyuyor. Kişiden kişiye, ardından diğer departmanlara yayılıyor. Dedikodu, iş yerinde huzursuzluk, çatışma ve stres yaratır. Bu nedenle dedikoduyu baş edilmesi gereken bir sorun olarak görüyorum. Yöneticilerin bu duruma olanak sağlamaması, dedikodu zemininin oluşmaması gerekiyor. Burada yöneticilerime çok iş düşüyor. Şirket içindeki dedikoduyu önlemek için bu bakış açımı her departmana anlattığım toplantılar düzenledim. Gerekli gördüğüm noktalarda yöneticiler departman toplantılarında gerekli hassasiyetimizi yineliyor. Çünkü dedikodunun verdiği zararlar, genel olarak çalışanlara anlatılmalı ve kurallar açık belirtilmeli. Dedikoduyu sürdürenlerle açıkça konuşmak, uyarmak gerekiyor. Yine işe yaramazsa kınama, iş mekanı değişikliği yapılabilir. Gerektiğinde başka elemanları kaybetmemek ve iş yerinin ruh sağlığı, verimi için dedikodu yapan çalışanımızla yolları ayırmak da çözümlerimiz arasında yer alıyor.” Hata yapmak ise Hilal Suerdem için kabul edilebilir bir davranış. Ama ders alındığı sürece… Suerdem, “Hata herkes tarafından yapılabilir. Hatayı kabul etmeden düzeltilmeyeceğine inanıyorum. Dürüstçe yaklaşıldığı zaman hatalar kabul edilir, bu da kazanç olur” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz