3. dalganın liderleri

“Yılın En Başarılı Pazarlama Yöneticileri” araştırması, bu yıl 13’üncü kez yapıldı.

1 KASIM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
3. dalganın liderleri

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, bu kapsamda yaptıkları çalışmaları şöyle anlatıyor: “30 milyonu aşkın müşterimizi hayat tarzlarına göre segmente edip ürünlerimizi, pazarlama mesajlarımızı, iletişim mecralarımızı, müşteri hizmetleri uygulamalarımızı her bir grubun özel ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirdik. Her bir müşteri grubuna onların özel ihtiyacını karşılayan çözümler oluşturup bunları onların izlediği mecralardan, onların diliyle anlattık. Segmentlere olan odağımızla özel tasarlanmış hizmet kanalları geliştirdik ve müşteri hizmetlerimizi de farklılaştırdık. Gençlerin dilinden anlayan ve onların dilinden konuşan genç ekibimiz gencaverleri ve özel hizmet ekiplerimizi, buna en iyi örnekler olarak gösterebiliriz. Bu çalışmalarımızın sonucunda yoğun rekabetine rağmen açık ara pazar liderliğimizi sürdürdük.”

SEÇİM SÜRECİ NASIL GERÇEKLEŞTİ?
1-
Öncelikle pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin önerileriyle 73 kişiden oluşan bir aday listesi belirlendi.
2- Daha sonra liste, 50 kişiden oluşan ve Türkiye’nin pazarlama konusunda önde gelen akademisyen, danışman, yazar, uzman, medya ve ajans başkanlarından oluşan danışma kurulu üyeleriyle web’te bir anket aracılığıyla oylandı.
3- Bu yıl ayrıca Capital CMO Club üyelerine de en beğendikleri pazarlama yöneticileri için kendileri ve kendi grupları dışındaki kişileri seçme şartıyla oy kullanma şansı verildi.
4- Oylar, ağırlıklı puan ortalaması kullanılarak değerlendirildi.

“AKILLI PAZARLAMA DÖNEMİNE GİRDİK"
PROF. DR. SERDAR PİRTİNİ / MARMARA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ
YENİ MEDYA DEĞİŞİMİ

2013’te pazarlama yöneticilerinin odağında yeni medya olarak tarif edilen dijital teknolojiler vardı. Yeni medya olarak bilinen sosyal medya, internet, akıllı telefonlar geleneksel ticari ilişkileri ve yaşam tarzlarını alt üst etti. Ekonomide bilinen doğruları yıkarak bildiğimiz pazarlamanın sonunu getirdi. Lokasyon bazlı servisler sayesinde, cep telefonu abonesi sizin çekim alanınıza girdiğinde onu dükkanınızın içine sokacak anlık ve kişisel kampanyalar yapabiliyorsunuz. Dijital ekonomide, mobil ortamda yapılan pazarlamayla müşterilere önceden tanımlanan profiline uygun kişisel pazarlama aktiviteleri yapılabiliyor.
İNSAN MERKEZDE
Yeni bilişim ekonomilerinde ortama duyarlı pazarlama, müşterinin içinde bulunduğu ortama göre yer, zaman ve aktivite boyutlarında hareket karakteristiklerini analiz ederek müşterinin tam ihtiyaç duyduğu anda ve yerde teklif sunumuna izin veriyor. GPS teknolojisi sayesinde gerçek zamanlı akıllı pazarlama teklif sunumu başarıyla yapılabiliyor. 2013 yılında Türk pazarlama dünyası, yalnız tüketici merkezli olmaktan insan merkezli olmaya yöneldi. KSS ve çevreci bakış açısı işletmelerimizin pazarlama anlayışını biçimlendirmeye başladı.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.