44 şirketin yeni ürün stratejisi

Müşteri beklentileri sürekli değişiyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
44 şirketin yeni ürün stratejisi

“T elekomünikasyon sektörü, tüm dünyada inovasyonun lokomotifi. Sunduğumuz yeni ürün ve servislerle Türkiye’nin ‘teknoloji trendsetter’ı olma sorumluluğunu taşıyor, hatta zaman zaman bu rolü dünya çapında da üstleniyoruz. Dolayısıyla ‘yeni ürünler’ bakımından ritmimizi sürekli artan bir grafikte tutmak zorundayız.”

YÜZLERCE LANSMAN
Peki şirketler yılda ortalama kaç yeni ürün çıkarıyor? Bu sorunun yanıtı her sektöre göre değişiyor. Örneğin küçük ev aletleri sektöründe yeni ürün rekabeti çok yoğun yaşanıyor. Emsan Genel Müdürü Uğur Kaymak, “Aylık ortalama 3 yeni ürün ile yılda 40 yeni ürüne imza atıyoruz” diyor. Bu rakam Homend’de 20, Goldmaster’da 68, Arzum’da 55, Mehtap’ta ise 80’e çıkıyor. Mehtap Mutfak Eşyaları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Öncel, ‘Yeni ürün çalışmalarını belli bir ritimde yürütüyoruz. Bu ritmimizi hızlandırmak için 3 tasarımcımız yoğun bir şekilde çalışmalarını sürdürüyor. Ayrıca dışarıdan da tasarım ve AR-GE desteği alıyoruz. Yeni ürün çıkarma hızımızı daha da artıracağız” diyor.

Arzum Küçük Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, 2013 yılında yeni ürün sayılarını 88’e çıkarmayı hedefliyor. Ciroda yeni ürünlerin payını yüzde 40’tan 50’ye çıkarma planını aktaran Kolbaşı, sözlerini şöyle sürdürüyor: ‘Yeni ürün sunumlarında sektör için önemli olan dönemleri tercih ediyoruz. Anneler günü, okula dönüş, yılbaşı, sevgililer günü gibi önemli günlerde ürünlerimizi piyasaya sunduğumuz zaman ürünün geri dönüşlerinin daha hızlı olduğunu gözlemledik.”

Süt ve süt ürünleri sektörü de yeni ürün konusunda aktif sektörlerden. Eker Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nevra Eker, 2010 yılından bugüne perakende kanalı için 26, yemek sanayi ve ev dışı tüketim kanalı içinde 23, yılda ise ortalama 13 farklı yeni ürün piyasaya sunduklarını söylüyor.

CİRO PAYI ARTIYOR
Yeni ürünlerin cirodan aldığı yüksek pay, şirketlerin yeni ürünlerinin başarısını gösteren en önemli veri. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, sektöründeki en geniş ürün yelpazesine sahip şirketlerden. Eczacıbaşı Yapı Grubu Banyodan Sorumlu Başkan Yardımcısı Atalay Gümrah, “Mevcut ürün gamını düşündüğümüzde, yeni ürünlerin ciromuzdaki payı oldukça yüksek. Artema’nın cirosunun yaklaşık yüzde 20’si, son 3 yılda piyasaya sunduğumuz ürünlerin satışlarından geliyor. Yeni ürünlerin cirodaki oranı, VitrA’nın seramik sağlık gereçleri ve banyo mobilyalarında yüzde 16, karoda ise yüzde 30. Bu oranları korumayı hedefliyoruz” diyor.

Tofaş CEO’su Kamil Başaran, 2012’de cirolarının yüzde 75’inin yeni ürün satışlarından geldiğini belirtiyor ve “Hedefimiz, yeni ürün sunumlarımızın ciro içindeki payını korumak” diye konuşuyor. Graniser Genel Müdürü Erol Hacıoğlu, yılda ortalama 80 yeni ürünü piyasaya sunduklarını söylerken, 2012 cirolarının yüzde 70’lik kısmının son 3 yılda piyasaya sürdükleri ürünlerden karşıladıklarını belirtiyor. Pepsico İçecek Pazarlama Direktörü Deniz Aktürk Erdem, yeni ürünlerinin ciro oranının 2012 yılında yüzde 10 olduğunu 2013’te de benzer oranda devam edeceğini belirtiyor.

Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, her yıl 4 yeni ürün piyasa sunduklarını ve cirolarının yüzde 80’ini bu ürünlerin satışından elde ettiklerini belirtiyor. Viko Teknik Direktörü Orhan Ünal ise ‘Yeni ürünlerimizin ciromuzdaki payının yüzde 30’un üzerinde gerçekleşmesini hedefliyoruz. 2012 yılındaki ciromuzun yaklaşık yüzde 40’1 yeni ürünlerden elde edildi” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz