AR-GE işimizin can damarı

BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, Türkiye'deki tesislerinde çalışan her iki AR-GE personelinden birinin her yıl patente konu olan yeni bir buluşa imza attığını belirtti.

21.05.2014 23:27:250
Paylaş Tweet Paylaş
AR-GE işimizin can damarı
BSH Türkiye, BSH Grubu içinde 3'üncü büyük AR-GE merkezine sahip. 2008 yılında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından AR-GE Merkezi sertifikası alan Türkiye'deki ilk şirket. Türkiye'nin büyük endüstriyel kuruluşları arasında yıllık AR-GE personeline düşen patent sayısında da ilk sırada yer alıyor.

BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, Türkiye'deki tesislerinde çalışan her iki AR-GE personelinden birinin her yıl patente konu olan yeni bir buluşa imza attığını belirtiyor ve "BSH, dünyanın en büyük ev aletleri üreticilerinden biri olduysa bunda inovasyon ve AR-GE'yi işinin can damarı olarak görmesinin payı büyük" diye konuşuyor.

İman devi BSH, Türkiye’de Bosch, Siemens,  Profilo ve Gaggenau markalarıyla beyaz eşya J. A^ektörüne yön veriyor. Özellikle enerji ve su tasarrufuna odaklanan şirket, inovasyonıı da sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmada en önemli araç olarak görüyor.

Şirket, son dönemde tüketicilerin akıllı çözümlerden yararlanarak doğal dengeyi korumalarına yardımcı olacak lider teknolojiler geliştiriyor. BSH Ev Aletleri CEO’sıı Norbert Klein, “Ürün geliştirmeden üretime, kullanımdan geri dönüşüme kadar değer zincirinin her aşamasında doğal kaynak tüketimini en düşük seviyeye indirmek için inovasyon çalışmalarımıza devam edeceğiz” diyor.

Sürdürülebilir üretimde en kilit faktörün inovasyon yaratmak olduğunu söyleyen Klein, “Üretimde yenilikçi çözümlerle çevre koruma standartlarını yükseltmeyi amaçlıyoruz. BSH Grubu, yıllık global cirosunun yüzde 3’ünü AR-GE yatırımlarına ayırıyor ve bunun sonucunda günde en az 3 patentli yenilik geliştiriyor” diye konuşuyor.

Kısa zaman önce BSH Türkiye, BSH Grubu içinde Almanya ve Çin’den sonra 3’üncü büyük AR-GE merkezi konumuna yükseldi. 2008 yılında Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından AR-GE Merkezi sertifikası alan Türkiye’deki ilk şirket olan BSH Ev Aletleri, Türkiye’nin büyük endüstriyel kuruluşları arasında yıllık AR-GE personeline düşen patent sayısında da ilk sırada yer alıyor. BSH Ev Aletleri CEO’su Norbert Klein’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:~
BSH’nın son dönemde odaklandığı sanal gerçeklik teknolojisi hakkında bilgi verir misiniz? Bu teknoloji sayesinde BSH bugün neler yapabiliyor?
Bilgi teknolojisinin, ürün geliştirme sürecindeki önemi gün geçtikçe artıyor. Aynı zamanda tüketicilere zamandan kazandıracak yeni ürünleri de bir an önce pazara sunmak gerekiyor. işte bu iki gerçeği harmanlayan BSH Grubu, Avrupa’nın en büyük ve modern “sanal gerçeklik” projeksiyon sistemine sahip bulunuyor.

Bu sayede gelecekteki ürünler, geliştirme süreçlerindeki herhangi bir aşamada bir bilgisayardaki dijital temsili üzerinden denenebiliyor. Tasarım kısmında ise bu teknoloji sayesinde belli başlı ölçümler, değerlendirmeler gerçekleştiriliyor, kararlar alınıyor ve gerçek ürün hayata geçmeden önce müşteri kabul düzeyi testleri yapılabiliyor.

Böylece ürün daha hayata geçirilmeden önce tüketici kabul testleri mümkün oluyor. 2011 yılının başından bu yana Almanya'nın Bavaria eyaletindeki dört dörtlük sanal gerçeklikle (VR) donatılmış bir laboratuvarda deneyler yapılıyor. BSH tasarımcıları, kendi elektrikli ev aletlerini optimum kılmak için simülasyonlardan faydalanıyor.

Geçmişte üzerinde deneme yapılan test araçları ya da prototiplerin yerini, bugün sanal gerçeklik sayesinde elektrikli ev aletleri için hazırlanmış tasarımlar aldı. Bu sanal gerçeklik laboratuvarıyla enerji ve malzeme tasarrufu konseptlerinin presleme araçları üretilmeden önce gerçek hayata uygulanabilmesi mümkün oluyor.

Sanal yöntemler en çok mühendislerin ürün tasarımı, çalışması ve ilk proje aşamalarında malzeme seçiminde daha isabetli kararlar almasında kullanılıyor. Ürün tasarımına odaklanan ikinci bir laboratuvarımız da Almanya Münih’deki genel müdürlük binamızda bulunuyor.

Burada sanal modeller üretiliyor. Normalde bir tasarım fikrinin artık değiştirilmeyecek haliyle bitmiş bir ürüne dönüşmesi için 4 haftalık bir süre gerekirken; sanal modeller sayesinde her türlü fikir, imgeleme ve malzeme özellikleri üretmek de dahil olmak üzere artık bu süreç iki günden fazla sürmüyor.

Bu laboratuvarda silikonlar, plastik sabunlar, suni tahtalar, reçineler, boyalar, metaller ve elektronik bileşenler kullanılarak sanal modeller yaratılıyor. Çok sayıda ödül kazanmış olan Zeolite kurutma teknolojisinin ve her yıkamada sadece 6,5 litre gibi az miktarda su tüketimi sağlayan akıllı su yönetimi sisteminin arkasında yatan fikir ve konseptlerin tamamı, yetkinlik merkezinde ortaya çıktı.~
BSH’nın inovasyon ajandasında neler var? Özellikle hangi konulara odaklısınız?
BSH, çalışmalarını sürdürülebilir bir yaşam için yapıyor. Yeni dönemde enerji ve su verimliliği sağlayarak çevreye değer katan ürünlerin yanı sıra tüketicilerin yaşam şartlarına ve trendlere yönelik geliştirilen, kullanımı kolay, tasarımı ve teknolojiyi bir arada sunan ürünlere odaklanıyoruz.

BSH, kurum kültüründe inovasyon nasıl bir yer buluyor?
BSH, dünyanın en büyük ev aletleri üreticilerinden biri haline geldiyse bunda inovasyon ve AR-GE’yi işinin can damarı olarak görmesinin payı büyük. Geleneksel olarak gündemimizde öncelik verdiğimiz kalite ve yenilik, uluslararası rekabet sahnesindeki başarımızın arkasındaki unsurlar.

Akıllı teknolojileri, yüksek performansları, sağladıkları büyük rahatlıklar ve kullanıcı dostu olmaları sayesinde, dünya çapında insanların hayatını kolaylaştıran ve daha çok hoşa giden ürünler yaratıyoruz. Ev aletlerimizin tasarımları uluslararası standartları belirliyor.

Stratejik bir yenilik sürecinden faydalanarak, BSH yeni fikirler üretiyor ve uyguluyor. Bu şekilde, ev aletlerinin teknik yönden mükemmelliğinin standardını daha da yukarı çekiyoruz. Tüm yeniliklerimiz, müşteriyi odak noktamıza yerleştirerek gerçekleştiriliyor.

Güçlü ARGE stratejimiz doğrultusunda inovasyondaki liderliğimizi güçlendirirken, sürdürülebilir bir dünya için geleceğin ürünlerini üretiyoruz. Çünkü enerji ve su verimliliğinde en ileri teknolojiyi yaratmanın, dünyanın sürdürülebilir bir yaşama ulaşması için en önemli anahtar olduğuna inanıyoruz.

İnovasyon ajandanız sürdürülebilirlik ajandanızla paralel mi gidiyor?
Öncelikli hedefimiz, AR-GE ve inovasyon çalışmalarını aralıksız sürdürerek, yeni teknolojileri daha az su ve enerji harcayarak müşteri beklentilerini karşılayan ürünlere dönüştürmek.~
Bunun yanında sadece inovasyon aşamasında kalmıyor, ürünlerimizin kullanım aşamasında sergilediği çevresel performansa da özellikle önem veriyoruz. Çünkü bir ev aletinin kullanım sırasında tükettiği enerji, su ve temizlik malzemelerinin, ürünün kullanım ömrü boyunca çevre üzerinde bıraktığı etkinin yüzde 90’ından fazlasını oluşturduğunu biliyoruz.

Bu nedenle BSH mühendisleri, her gün ürünlerin kullanım kolaylığını ve performansını artırmak ve aynı zamanda da elektrik ve su tüketimlerini daha da azaltmak için yeni teknik fikirler ve inovasyonlar üzerinde çalışıyor.

BSH Türkiye ve dünyada AR-GE departmanlarında toplam kaç kişi çalışıyor? Bu kadrolar nasıl bir değer yaratıyor?
BSH Türkiye, yıllar içinde gerçekleştirilen ciddi yatırımlar sonucunda BSH Grubu içinde Almanya ve Çin’den sonra 3’üncü büyük AR-GE merkezi konumuna yükseldi. BSH Ev Aletleri, AR-GE faaliyetlerini artırmayı planladığı tesislerinde yerel bir patent departmanı kurdu.

Bu ülkelerde ürettiği teknolojileri tüm dünyada koruma altına alıyor. Bu tesislerden biri de Türkiye’de yer alıyor. BSH Ev Aletleri, 2008 yılında yapılan yasal düzenleme çerçevesinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından “AR-GE Merkezi” sertifikası alan Türkiye’deki ilk şirket. AR-GE merkezi başvurusu yaptığımız tarihte toplam 87 olan AR-GE çalışan sayımız, bugün 200’e yaklaştı.

Türkiye’nin büyük endüstriyel kuruluşları arasında yıllık AR-GE personeline düşen patent sayısında ilk sırada yer alıyoruz. Halen AR-GE merkezimizde soğutucu, ankastre soğutucu, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırınların geliştirilmesi için 20’nin üzerinde proje üzerinde çalışıyoruz.

BSH Ev Aietleri’nin Türkiye'deki tesislerinde çalışan her iki AR-GE personelinden biri, her yıl patente konu olan yeni bir buluşa imza atıyor. Bu konuda çalışanlarımızı desteklemek, motive etmek üzere geliştirdiğimiz bir inovasyon ödüllendirme sistemimiz de var.~
BSH AR-GE’ye yıllık gelirlerinin yüzde kaçını ayırıyor? Bunun sonucunu nasıl alıyorsunuz?
BSH Grubu, yıllık global cirosunun yüzde 3’ünü AR-GE yatırımlarına ayırıyor ve bunun sonucunda günde en az 3 patentli yenilik geliştiriyor.

Şirketler artık inovasyon konusunda kendi sınırlarının dışına çıkarak müşterilerini ve diğer paydaşları da sürece dahil ediyor. Siz bu kapsamda neler yapıyorsunuz?
Bugünün bilinçli tüketicisinin ihtiyaçlarına ve beklentilerine cevap vermek için öncelikle müşterinin ne istediğini bilmek gerekiyor. Bunun için de toplumsal ve ekonomik trendler önceden tespit edilebilmeli. BSH gibi global düzeyde faaliyet gösteren bir şirkette gelecekte başarılı olabilmek için trendlerin önceden belirlenmesi çok önemli.

BSH bu amaçla, çok sayıda farklı veri kaynağından bilgi topluyor ve ardından bu bilgiler, trend ve inovasyon ekibi tarafından analiz edilerek daraltılıyor. Böylece, 15 yıl gibi uzun bir süreyi kapsayacak şekilde piyasaya ilişkin trendler belirleniyor.

Öte yandan sürdürülebilirlik yaklaşımımızı da tüketicinin değişen algısı ve beklentileri üzerinde şekillendirdik. Bunun geri dönüşleri de son derece olumlu oldu. Hem müşterilerimizden hem diğer paydaşlarımızdan sürekli geliştirdiğimiz sürdürülebilir iş modelimiz hakkında yapıcı ve cesaret verici tepkiler alıyoruz.  Tüketicinin sürdürülebilir üretim modeliyle üretilen ürünlere gösterdiği ilgi, doğal olarak satış rakamlarına da olumlu şekilde yansıyor.

Şirket genelinde inovasyon kültürünün daha da yayılması için neler yapılıyor?
İnovasyon ve enerji verimliliğinde beyaz eşya sektörünün lider şirketi BSH Ev Aletleri olarak, Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarımızla, ev aletleri kullanıcılarının akıllı çözümlerden yararlanarak doğal dengeyi korumalarına yardımcı olacak lider teknolojiler geliştiriyoruz.

Ürün geliştirmeden üretime, kullanımdan geri dönüşüme kadar değer zincirinin her aşamasında doğal kaynak tüketimini en düşük seviyeye indirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Sürdürülebilir üretimde en kilit faktörün inovasyon yaratmak olduğunun bilincindeyiz.~
Dolayısıyla üretimde yenilikçi çözümlerle çevre koruma standartlarını yükseltmeyi amaçlıyoruz. Sürekli olarak artırdığımız AR-GE yatırımlarımızla sürdürülebilirlik hedeflerimizi destekliyoruz.

"YENİLİKÇİLİK İKLİMİ OLUŞTURDUK"
3 BİN GELİŞTİRME UZMANI

BSH Grubu'nun uluslararası geliştirme ağı, 3 bin uzmandan oluşuyor. 2012 yılında araştırma ve geliştirme faaliyetlerine tahsis edilen tutar 326 milyon Euro idi. BSH, şirket çapında gerçekçi bir yenilikçilik iklimi oluşturmayı başarmış durumda.

PATENTLER PİYASA İÇİN ŞART
 Patentler, geleceğe yönelik yenilikçi çözümlerimizin piyasa başarısı için temel yapı taşı niteliği taşıyor. Sistematik olarak teknik yeniliklerimizi ve tasarımlarımızı, uygun sınaî mülkiyet hakkıyla koruma altına alıyoruz. Bu konu, BSH'nın küresel çaptaki mevcudiyeti göz önüne alındığında daha da önemli hale geliyor.

13 BİNDEN FAZLA PATENT
2010 yılında çalışanların girişimciliği ve dünya çapındaki motive edici ve destekleyici inovasyon kültürü bir araya geldi. Almanya Patent ve Marka Ofisi DPMA'ya 931'in üzerinde patent başvurusunda bulunduk ve DPMA sıralamasında 6'ncı olduk. Şirketimizin fikri mülkiyet portföyünde şu anda 13 binden fazla yayınlanmış patent başvurusu, patent ve yardımcı program modeli bulunuyor.

"I-DOS DÜNYAYI DEĞİŞTİRECEK"
DETERJAN İSRAFINA SON

i-DOS teknolojisiyle donatılmış çamaşır makineleri, gereken deterjan miktarını tüketiciden daha doğru belirliyor. Böylece bir yandan masraflardan tasarruf edilmesi sağlanırken bir yandan da çevrenin korunmasına yardımcı olunuyor.~
FARK YARATAN DOZLAMA
Entegre i-DOS teknolojisiyle su altındaki pompalar; standart sıvı deterjanı; yıkama haznesindeki rezervuardan gerektiği miktarda ve hassas bir şekilde besliyor. Mililitre aşamalarında kalibre edilen doz çözümüyle i-DOS diğer dozlama sistemleri arasında fark yaratıyor.

AKILLI YIKAMA
Deterjan makine içinde çamaşır yüküne, kir miktarına, su sertliğine ve seçilen yıkama programına göre dağıtılıyor. Dayanıklı bir pamuklu kumaşın normal kiri için çıkış miktarı gibi temel ayarlar ekran aracılığıyla uyarlanabiliyor. Ardından i-DOS bu ayarları her yıkamada otomatik olarak kullanıyor.

“İNOVASYONLA TÜKETİMİ AZALTIYORUZ"
DOĞAYI VE EKONOMİYİ KORUYORUZ

Geliştirdiğimiz inovatif teknolojiler sayesinde ürünlerimizin enerji verimliliğini artırarak hem doğal kaynakların korunmasına hem de tüketicilerin tasarruf sağlamasına yardımcı oluyoruz. Örneğin Zeolit kurutma teknolojisi ile donatılan bulaşık makineleri enerji verimliliğinde kendi sınıfındaki en yakın rakibinden yüzde 30 daha fazla verim sağlıyor.

YÜZDE 67 DAHA AZ SU

i-DOS teknolojis iyle donatılmış, akıllı sensörleri sayesinde çamaşırların kumaş tipini, kirini ve miktarını, suyun sertliğini hesaplayan çamaşır makineleri ise optimum su, elektrik ve deterjan kullanımı sağlayarak, 1990 yılında üretilmiş bir çamaşır makinesine nazaran yüzde 67 oranında daha az su harcıyor.

ENERJİDE DEV TASARRUF
Son 15 yılda, enerji sarfiyatının buzdolaplarında yüzde 73, çamaşır makinelerinde yüzde 53, bulaşık makinelerinde yüzde 50, fırınlarda yüzde 43, kurutucularda ise yüzde 62 oranında azaldığını gözlemliyoruz. Ayrıca çamaşır makinelerinde yüzde 35 ve bulaşık makinelerinde ise yüzde 60'a varan oranda su tasarrufu sağlanmış bulunuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz