Banka dışında dijital devrim

Türkiye'deki bankalar, geçtiğimiz 10 yılda teknolojiye yaptığı yatırımla fark yarattı.

1 MAYIS, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Banka dışında dijital devrim


FAKTORİNG VE LEASİNG HIZLANIYOR

Bankacılık dışında finansta yapısal düzenlemeler nedeniyle bugüne kadar nispeten teknolojik gelişmelerin dışında kalan faktoring ve leasing sektörlerinde de son dönemde alternatif kanallara yönelik çalışmalara hız verilmiş durumda. Leasing şirketleri, web uygulamalarını yaygın biçimde kullanmaya başladı. İnternet üzerinden verilen hizmetlerde çeşitlilik artıyor. Örneğin Garanti Leasing, internet sitesi üzerinden anında leasing teklifi uygulamasına sahip. Leasing kullanıcıları,Garanti'nin internet sitesi üzerinden kiralamak istediği ekipmanlarla ilgili güncel fiyat planlamasını anında görebiliyor. Yapmayı planladıkları yatırım için online fiyat teklifi alabiliyorlar. Faktoring, 2006 yılında BDDK çatısı altına girdiğinden bu yana ciddi gelişim gösterdi. Bu süreçte faktoring şirketleri, kurumsallaşma ve şeffaflaşma yolunda teknolojiye de önemli yatırımlar yaptı. Fiba Factoring Genel Müdürü Oya Yüksel, online uygulamaların henüz gelişme sürecinde olduğunu söylüyor. Halihazırda az sayıdaki faktoring şirketi tarafından sınırlı konularda hizmet sunulduğuna işaret eden Yüksel, "Sektörde şu anda online olarak müşteriler hesaplarını izleyebiliyor. Ancak işlem yapmaları mümkün olmuyor. Faktoring Derneği'nin de önderliğinde sektör olarak bu konudaki çalışmalar devam ediyor ve yakın bir gelecekte daha gelişmiş olarak online hizmetler verilmeye başlanacak. Mobil faktoringdeki hizmet ise yine sınırlı sayıdaki faktoring şirketi tarafından müşterilerinden başvuru alma ve bilgi verme şeklinde sunuluyor. Buradaki gelişim için bazı hukuki altyapıların oluşturulması yararlı olacak" diye konuşuyor.

CEMAL ERERDİ / AXA SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
"TEKNOLOJİDE BANKALARI YAKALADIK"
SON 5 YILDAKİ GELİŞİM

5-6 yıl öncesine kadar bankacılık uygulamaları, hem iç hem dış müşteriye teknolojik olarak sigorta sektöründen daha fazla olanak sağlıyordu. Günümüzdeyse teknolojinin kullanımı ve yeni gelişmelerin nimetlerinden yararlanılması açısından sigorta sektörü, bankacılığı yakalamış durumda. Sunulan hizmetin ve yapılan işlemlerin içeriğine bakıldığında bankacılık işlemlerinin bireysel kullanımda günün şartlarında hep daha fazla etkileşime ihtiyaç duyduğu çok aşikar. Bu açıdan teknolojiye sahip olsanız bile kullanıcı beklentileri her zaman teknolojiyle çözümlenemeyebiliyor. Online ve mobil olma konusunda sigortacılığın ihtiyacı olan özellikle dağıtım kanalları için her yerden erişim, müşteri açısından 7/24 işlem yapabilme ihtiyacı günden güne gelişiyor ve yeni imkanlar sağlanıyor. Müşterilere yansıyan teknolojik altyapının dışında içeriye yönelik yapılan çalışmalarda sektör çok hızlı kabuk değiştirmiş durumda.
YENİ DÖNEM NE GETİRECEK?
Günümüzde özellikle mobil iletişimin hızının artmasıyla birlikte tablet PC'ler ve akıllı telefonlar vasıtasıyla bilgiye ulaşma ve işlem yapabilme ihtiyacı artıyor. Bu gibi mecralarda sadece var olmak için var olmak gibi bir trend var. Ancak bunun dışında sigorta işinin doğası gereği, özellikle son kullanıcının bir noktada insanla etkileşime geçme ihtiyacı teknolojinin önüne geçiyor. Özellikle bazı resmi belgelerin örneğin KTT gibi, ıslak imzalı olarak her 2 tarafça doldurulmuş olması gereği online işlemlerde bazı kısıtlara yol açıyor. Bu nedenle iç ve dış mevzuatların çerçevesinde sigortanın doğasına uygun gelişmeleri görmeye devam edeceğiz. Gelecekte özellikle yeni neslin sosyal medyada çok uzun vakit geçiriyor olmasından dolayı sigorta bilinçlendirilmesine, pazarlama ve müşteri kitlesinin yaratılmasına yönelik faaliyetler artacak.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.