En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Şirketler kendi süper tüketicilerini nasıl bulup onlara ulaşabilir?
Süper tüketiciler her şeyden önce ürünü kullananlar arasında en fazla tüketenler ve ürüne karşı bir tavır geliştiren kişiler arasında bulunabilir. Çoğu zaman müşterilerimiz kullanıcı veri tabanlarına dikkatli baktıklarında süper tüketicilerini belirlemek konusunda yol alabiliyor.

Ayrıca süper tüketiciler ürünle özel bir ilişki geliştirmiş oldukları için kendilerine ulaşıldığı zaman onlardan bilgi almak ortalama kullanıcıya göre daha da kolay oluyor. Süper tüketiciler bağlandıkları kategoriyle ilgili bilgiyi bulmakta ustadır.

Bu bile sizin pazarlama yatırımınızın geri dönüşü konusunda müthiş sonuçlar doğurabilir. Süper tüketicinizle daha çok zaman geçirmek istemeniz olası olduğundan sosyal medya onlarla iletişime geçmek için etkili bir mecradır.

Şirketler süper tüketicilere ulaşmak için ne gibi özel stratejiler uyguluyor?
Bu açıkçası bizim hâlihazırda birçok müşterimizle üzerine çalışmakta olduğumuz bir konu. Eğer piyasaya bakıp markanın elçisi gibi davranan tüketiciler sayesinde kârlarını hatırı sayılır miktarda artıran şirketleri incelerseniz bunların bilerek ve bilmeyerek süper tüketicilerinin potansiyelini kullandığını görürsünüz.

Süper tüketicilerin en görünür oldukları sektörler hangileri? Neden?
Süper tüketiciler her sektörde var. Birçok sektörde kullanıcıların kabaca yüzde 10’unu oluşturuyorlar. Ancak bazı sektörlerde daha görünür oldukları da bir gerçek. Yeni bir Iphone çıktığında Apple Store’ların önünde oluşan kuyruklar bu ürünün süper tüketicilerini domuz pastırması veya ekmek gibi ürünlerin süper tüketicilerinden daha görünür kılıyor ama bu bahsettiğimiz ürünlerin de kendi süper tüketicileri var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.