Son yıllarda hayatımıza bir de “süper tüketiciler” girdi. Herhangi bir
tüketim kategorisine aşkla bağlı bu kitle, şirketlerin büyüme
stratejilerinin yeni odağını oluşturuyor. Çünkü onlara satmaya çalışmak
daha kârlı, değdiğini düşündükleri her ürün için istenen fiyatı ödemeye
hazırlar.
Ayrıca size inovasyon için ilham vermeyi de vaat ediyorlar... Yeter ki
bağlılıklarını sömürüp onları kazıklamaya çalışmayın. Peynirden
dondurmaya, cep telefonundan otomobile her kategoriye aşkla bağlı bu
kitleyi yakında tanıyanlar müthiş avantajlar sağlayabiliyor.
“İyi Müşterilerinizi Daha da İyi Müşteriniz Yapın” (Make Your Best
Customers Even Better) araştırmasının yazarlarından STEVE CARLOTTI,
kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi
markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.
Son birkaç yıldır pazarlama dünyasının sıkça tartıştığı, şirketlerin
büyüme gündemlerinin göbeğine oturan bir kavram var: “Süper tüketici.”
Tüketicinin de süperi olur mu demeyin...
“İyi Müşterilerinizi Daha da İyi Müşteriniz Yapın” (Make Your Best
Customers Even Better) makalesini yazan Steve Carlotti, Eddie Yoon ve
Dennis Moore’a göre bu segment gerçekten de süper! Çünkü onlara göre
herhangi bir kategorinin alıcı kitlesinin yüzde 10’unu oluşturan bu
grup, cironun ise yüzde 30-50 arasını sağlıyor.
Steve Carlotti, 30 yıldır şirketlere tüketici ihtiyaçları konusunda
danışmanlık veren ABD’li Cambridge Group’un CEO’su... Eddie Yoon aynı
kurumun direktörlerinden... Dennis Moore ise dünya çapında pazar
araştırmaları yapan Nielsen Com-pany’nin analitik çözümlerden sorumlu
kıdemli başkan yardımcısı.