En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Başka bir deyişle ürünlerin hangi üst ihtiyaçlara cevap verdiğini anlayarak mesela son teknolojik yenilikler yerine güvenlik, güvenilirlik ve dayanıklılık gibi asıl aranan özelliklerini öne çıkarmak konusunda onların fikirlerine başvurulabilir.

Süper tüketiciler şirketlere sadık mı? Bir şirketin süper tüketicilerini kaybetmesinin ne gibi riskleri olabilir?
Süper tüketiciler, ürünlere angaje oldukları ve sık kullandıkları kadar şirketlere sadık değil. Ancak süper tüketicileri kaybetmek iki açıdan riskli. İlk olarak bu tüketicileri kaybetmenin kâra ve ciroya etkisi, başka tüketicilerle ikame edilse bile çok negatif olur.

Belki bundan da önemlisi süper tüketicilerini kaybeden bir şirket bu kullanıcıların gelecek trendleri işaret etme bilgisinden yoksun kalacağı için piyasa içindeki konumu zayıflar.

Bir şirketin süper tüketicilerine ulaşması için doğru pazarlama yöntemi nedir?
Aslında bu kitleye ulaşmanın tek bir “doğru” yolu yok. Ürüne olan tavırsal bağlılıklarından dolayı diğer tüketicilere göre sosyal medyada daha aktif olmaları olası ama bu dijital pazarlamanın illa doğru cevap olduğu anlamına gelmiyor. Kullanılan mecradan daha önemlisi hangi sıklıkla iletişime geçildiği.

Süper tüketicilerin inovasyon odaklı oldukları göz önüne alınırsa şirketler onları inovasyon süreçlerine nasıl dâhil edebilir?
Süper tüketicileri inovasyon süreçlerine dahil etmek uygulaması zor olmayan çok iyi bir fikir. Ürünleri süper tüketicilerle test etmek ürünlerin olası başarılarını anlamakta faydalı olabilir. Süper tüketicilerin bir ürünü neden ve nasıl kullandıklarını etnografik açıdan araştırmak ise bir ürünü veya markayı pazarlamanın ve ambalajlamanın yeni yollarını veya başka fırsatları ortaya çıkarabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.